دسته‌ها
اخبار

آیا این زوج 0، 1 یا 2 بار ازدواج کردند؟


از تصمیم امروز دادگاه استیناف نیویورک در برنشتاین علیه بنچمون (قاضیان وا،ی براتویت نلسون، جوزف آ. زایاس، ویلیام جی. فورد و هلن ووتسیناس):

در 7 فوریه 2013، طرفین در یک مراسم مذهبی یهودیان در فلوریدا ازدواج ،د. در این مراسم طرفین یک عقد ازدواج مذهبی به نام کتوبه را اجرا ،د، اما مجوز ازدواج از ایالت فلوریدا دریافت ن،د. طرفین سپس به نیویورک آمدند و در آنجا کتوبه دوم را در حضور یک خاخام اعدام ،د.

در سال 2018، زن به دنبال طلاق بود و شوهر پاسخ داد که طرفین هرگز ازدواج نکرده اند. دادگاه می گوید: شوهر برنده می شود:

«قاعده کلی این است که قانونی بودن یک ازدواج «باید توسط قانون محلی که در آن جشن گرفته می‌شود تعیین شود.»» از سال 1967، فلوریدا برای معتبر بودن ازدواج، مجوز ازدواج را ا،امی کرده است، و شخصی که یک ازدواج رسمی را انجام می‌دهد. ازدواج باید مست،م ارائه مجوز ازدواج توسط طرفین باشد. بر این اساس، ازدواج مذهبی طرفین در فلوریدا طبق قو،ن فلوریدا معتبر نبوده و در نیویورک قابل تشخیص نبود.

بر اساس قانون نیویورک، در صورت عدم دریافت جواز ازدواج، در صورت صحت ازدواج، ازدواج باطل نیست. شاکی ادعا می کند که زم، که طرفین کتوبه دوم را در نیویورک در حضور یک خاخام اجرا ،د، ازدواج در نیویورک برگزار شد. با این حال، در جلسه، خاخامی که بر اجرای کتوبه دوم نظارت داشت، شهادت داد که او هرگز ازدواج رسمی نکرد، و نمی‌توانست ازدواج رسمی کند، زیرا طرفین قبلاً طبق قو،ن یهودی ازدواج کرده بودند. یافتن این که یک ازدواج رسمی وجود داشته است نیاز به تجزیه و تحلیل دکترین دینی دارد که می تواند متمم اول قانون اساسی ایالات متحده را توهین کند. بنابراین، در این شرایط، دادگاه عالی نتوانست تشخیص دهد که ازدواج قابل شناختی در نیویورک وجود دارد.

به Martin E. Friedlander که نماینده شوهر است تبریک می گویم.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/05/17/was-this-couple-married-0-1-or-2-times/