دسته‌ها
اخبار

اینچ کالیفرنیا به سمت توافقات بین ایالتی حشیش


بر ،ی پوشیده نیست که بازارهای ،تی شاهدانه در سراسر کشور به شدت آسیب می بینند. به دلیل IRC 280E، عدم دسترسی به مؤسسات مالی، هزینه‌های عملیاتی هنگفت، قیمت‌های نزولی، و صرفاً انبوهی از تولید، چندان زیبا نیست. با این حال، حداقل برای کالیفرنیا و سایر ایالت هایی که بازی هستند، در انتهای تونل یک نور جدید وجود دارد: توافقات بین ایالتی حشیش. اگر قراردادهای بین ایالتی شاهدانه بین ایالات حشیش باز شود، شاید بتوان صنعت حشیش را از آستانه فرود سخت خود در سال 2023 عقب کشید.

قراردادهای بین ایالتی حشیش

به یاد بیاورید در سپتامبر سال گذشته، فرماندار ،ین نیوسام امضا کرد لایحه سنا 1326 به قانون تبدیل شد (و از اول ژانویه سال جاری لازم الاجرا شد) و امکان توافقات بین ایالتی حشیش را معرفی کرد. کالیفرنیا اولین ایالتی نبود که این کار را انجام داد. اورگان در واقع این کار را در سال 2019 انجام داد. تحت SB 1326:

MAUCRSA تصریح می کند که مفاد آن نباید به گونه ای تفسیر شود که به دارنده مجوز اجازه حمل یا توزیع یا حمل و نقل یا توزیع محصولات شاهدانه یا حشیش را در خارج از ایالت بدهد، مگر اینکه توسط قانون فدرال مجاز باشد. این لایحه استثنایی از ممنوعیت فوق‌الذکر ایجاد می‌کند و به فرماندار این اجازه را می‌دهد تا با ایالت یا ایالت‌های دیگری که مجوز فعالیت تجاری حشیش دارویی یا مصرف بزرگسالان یا هر دو را، بین نهادهای دارای مجوز تحت قو،ن ایالت دیگر مجوز می‌دهند، موافقت کند. یا ایالت ها و نهادهایی که طبق MAUCRSA دارای مجوز ایالتی هستند، مشروط بر اینکه فعالیت های تجاری حشیش قانونی و مشمول مجوز تحت قو،ن ایالت یا ایالت های دیگر باشد.

بر اساس SB 1326، این موافقت نامه های بین ایالتی شاهدانه بین ایالت ها خواهد بود. نه دارندگان مجوز دارندگان مجوز همچنان باید برای واردات، صادرات و توزیع واقعی حشیش در سراسر مرزهای ایالتی با یکدیگر قرارداد ببندند. فرماندار نیوسام می‌تواند تا زم، که:

  1. فعالیت‌های تجاری حشیش طبق قو،ن ،ت متعاهد قانونی و مشمول مجوز هستند. و
  2. در رابطه با حمل و نقل بین ایالتی شاهدانه یا محصولات شاهدانه، موافقت نامه هر دو مورد زیر را ممنوع می کند: (الف) حمل و نقل حشیش و محصولات شاهدانه به هر وسیله ای غیر از مواردی که طبق قو،ن ،ت متعاهد و مقررات آن کشور مجاز است. [California Department of Cannabis Control (“DCC”)]. (ب) حمل و نقل حشیش و محصولات شاهدانه از طریق حوزه قضایی یک ایالت، منطقه، کشور مش، المنافع، قلمرو یا دارایی ایالات متحده که این حمل و نقل را مجاز نمی داند.

بر اساس SB 1326، قرارداد بین ایالتی حشیش همچنین ایجاب می‌کند که ایالت متعاهد موافقت کند که دارندگان مجوز حشیش به ا،امات کالیفرنیا در مورد بهداشت و ایمنی عمومی، ردیابی و ردیابی، آزمایش، بازرسی، بسته‌بندی و بر،ب‌گذاری، و حشیش تقلبی و نامن، پایبند باشند. ایالت متعاهد همچنین باید «محدودیت‌هایی را برای تبلیغات، بازاریابی، بر،ب‌گذاری یا فروش در داخل ایالت متعاهد که محدودیت‌ها را برآورده می‌کند یا از آن فراتر می‌رود» در کالیفرنیا برای همین موضوع اعمال کند. و تمام مالیات های کالیفرنیا نیز اعمال می شود.

بعلاوه، خارج از مجوزهای ایالتی (“مجوزهای خارجی”) نمی توانند “بدون مجوز ایالتی” در فعالیت تجاری حشیش در کالیفرنیا شرکت کنند، یا بدون مجوز، مجوز، یا سایر مجوزهای صادر شده توسط حوزه قضایی محلی، در فعالیت تجاری شاهدانه در یک حوزه قضایی محلی شرکت کنند. ” بنابراین، دارندگان مجوز خارجی نیز اگر به دنبال تجارت در یکی از شهرها یا شهرستان‌های ما باشند که اجازه فعالیت تجاری حشیش را می‌دهد، با مسائل کنترل محلی کالیفرنیا نیز مواجه خواهند شد.

احتمالات فدرال برای توافقات بین ایالتی حشیش

تجارت بین ایالتی شاهدانه برای بسیاری از صاحبان مجوز، و به ویژه این نوع تجارت بین ایالتی که فقط: (الف) بین کشورهای شاهدانه باشد، رویایی خواهد بود. و (ب) شامل مجوزهای ،تی موجود (و نه، مثلاً Costco یا آمازون (هنوز))). اما تصویب SB 1326 به طور خودکار تجارت بین ایالتی شاهدانه را برای دارندگان مجوز کالیفرنیا ایجاد نکرد. در واقع، ایجاد آن به این بستگی دارد:

  1. تغییر قانون فدرال برای اجازه انتقال بین ایالتی حشیش یا محصولات شاهدانه بین مشاغل مجاز تجاری شاهدانه، به ،وان مثال، قانونی ،.
  2. قانون فدرال تصویب کرد که به طور خاص هزینه های بودجه فدرال را برای جلوگیری از انتقال بین ایالتی حشیش یا محصولات شاهدانه بین مشاغل تجاری مجاز شاهدانه ممنوع می کند.
  3. و، دادگستری (“DOJ”) با صدور نظر یا یادداشتی مبنی بر اجازه یا تحمل انتقال بین ایالتی حشیش یا محصولات شاهدانه بین مشاغل تجاری مجاز شاهدانه.
  4. دادستان کل کالیفرنیا نظر کتبی را از طریق این فرآیند صادر می کند. . . اجرای توافقات بین ایالتی شاهدانه منجر به “خطر قانونی قابل توجهی” برای ایالت کالیفرنیا بر اساس بررسی تصمیمات قضایی فدرال و اقدامات اداری نخواهد شد.

DCC و دادستان کل کالیفرنیا

همانطور که توسط سیاسی هفته گذشته، DCC به سراغ گزینه 4 می رود، که واقعاً تنها انتخاب واقع بینانه در حال حاضر است. در یک درخواست هشت صفحه ای و عملا مختصر حقوقی، DCC از دفتر دادستان کل ایالت می خواهد در مورد اینکه آیا توافق نامه های بین ایالتی حشیش منجر به “خطر قانونی قابل توجهی” برای ایالت می شود یا خیر، با توجه به اینکه حشیش طبق قانون مواد کنترل شده فدرال (“CSA) یک ماده کنترل شده غیرقانونی در ج، I است. ”).

برای کمک به ایالت A/G با این درخواست، DCC سه استدلال قانونی را بیان می کند که چرا اگر فرماندار نیوسام شروع به امضای قراردادهای بین ایالتی حشیش کند، کالیفرنیا هرگز گرمای فدرال رزرو را احساس نخواهد کرد:

  1. فدرال رزرو نمی تواند ایالت ها را به تصویب یا اجرای قو،ن فدرال سوق دهند. با استناد به “اصل ضد فرماندهی”، کنگره نمی تواند در حق ایالت برای تصویب قو،ن خود در جایی که کنگره قبلاً به طور مستقیم قانون وضع نکرده است، دخالت کند – حتی اگر تجارت بین ایالتی ایجاد شود. در حالی که ،ت فدرال می تواند افراد خصوصی را تنظیم کند، نمی تواند همین کار را با ایالت ها انجام دهد. سپس DCC درخواست می کند که ایالت A/G از تجزیه و تحلیل پیشگیرانه صرف نظر کند، زیرا در اینجا مربوط نیست و به هر حال هیچ “تضاد مثبت” با قو،ن فدرال وجود ندارد. به هر حال، فدرال‌ها هنوز هم می‌توانند افراد (و مشاغل حشیش) را که تجارت بین‌،تی را انتخاب می‌کنند تحت پیگرد قانونی قرار دهند.
  2. CSA ایالت هایی را که حشیش را قانونی می کنند جرم تلقی نمی کند و بر این اساس مقامات ایالتی در صورت اعمال و/یا اجرای قو،ن و مقررات ایالتی در مورد شاهدانه مصون هستند. DCC همچنین به ایالت A/G می‌گوید که از مسائلی مانند کمک، مشارکت و توطئه برای مقامات و کارمندان ایالتی در این زمینه عرق نکند زیرا آنها در واقع درگیر قاچاق حشیش که CSA را نقض می‌کند، نیستند. در نهایت، DCC به استناد به گونزالس v. رایچ اشاره به اینکه CSA بین تجارت بین ایالتی و تجارت بین ایالتی تمایزی قائل نمی شود: هر دو به یک اندازه بر اساس CSA غیرقانونی هستند. در هر صورت، کالیفرنیا هیچ مسئولیتی بزرگتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد متحمل نخواهد شد، اگر توافقات بین ایالتی حشیش انجام شود.
  3. به ،وان یک استدلال دور ریختنی، در رابطه با توافق نامه های تجارت بین ایالتی حشیش پزشکی، DCC بیان می کند که کالیفرنیا همچنین به دلیل اصلاحیه Rohrabacher-Farr-Blumenauer در سال 2014 از “خطر قابل توجه” اجرای فدرال در امان است. قدرت آن اصلاحیه برای جلوگیری از تعقیب جنایی فدرال‌ها برای ،ب‌وکارهای حشیش پزشکی (حتی اگر CSA را تغییر نمی‌دهد) در کالیفرنیا در پرونده MAMM در سال 2015 آزمایش شد و سپس دوباره در پرونده تأیید شد. مک اینتاش مورد در سال 2016 (حداقل برای ایالات در مدار نهم).

حقوق ایالت ها و اجرای DOJ

همانطور که من می بینم، DCC واقعاً کلاه خود را بر حقوق ایالت ها و حاکمیت دوگانه آویزان می کند تا ایالت A/G را به این فکر کند که به دلیل SB 1326 هیچ “خطر قانونی قابل توجهی” برای کالیفرنیا وجود ندارد. دکترین ضد فرماندهی چنین نیست. اما در واقع در قانون اساسی وجود دارد. دیوان عالی ایالات متحده این دکترین را بر اساس اصلاحیه دهم در دو مورد، نیویورک علیه ایالات متحده آمریکا در سال 1992، و پرینتز علیه ایالات متحده در سال 1997. جدیدترین کاربرد دکترین در تصمیم 2018 در مورفی علیه NCAA در مورد شروع شرط بندی ورزشی قانونی در نیوجرسی علیرغم ممنوعیت فدرال. دادگاه عالی ایالات متحده در کنار جرسی قرار گرفت و حکم داد که “کنگره نمی تواند به سادگی “فرایند قانون گذاری ایالت ها را با وادار ، مستقیم آنها به تصویب و اجرای یک برنامه نظارتی فدرال” اداره کند.

من فکر می کنم DCC در مورد اصل ضد فرماندهی درست می گوید. من فکر می کنم ضعف در تجارت بین ایالتی است و DCC نمی تواند سال 2005 را نادیده بگیرد. برو مورد، که معتقد است که اختیارات بند بازرگ، کنگره شامل این قدرت برای ممنوعیت کشت محلی و استفاده از حشیش مطابق با قو،ن کالیفرنیا است.

با این حال، DCC احتمالاً به درستی اشاره می کند که موارد فوق اهمیتی ندارد برای ،ت. بعید است که ،ت و مقامات آن برای هیچ چیزی تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. حدا،ر، ،ت فدرال ممکن است از کالیفرنیا برای تلاش برای لغو SB 1326 شکایت کند (اگرچه من نمی بینم که در دوره و، دادگستری پرزیدنت بایدن چنین اتفاقی بیفتد). شهروندان خصوصی ،، هستند که در خط اجرای قانون خواهند بود زیرا اگر فدرال رزرو افراد را به دلیل جابجایی موجودی تحت SB 1326 تنبیه کند، کالیفرنیا اقدامی نمی کند (به همین دلیل است که هیچ تضاد مثبتی وجود ندارد).

من فکر می‌کنم حتی اگر DCC در گرفتن نظر مثبت از ایالت A/G موفق باشد، آنچه واقعاً مهم است این است که اجرای آن توسط و، دادگستری (که اساساً توسط وکلای ایالات متحده در هر ناحیه کنترل می‌شود) برای شرکت خصوصی حشیش چگونه به نظر می‌رسد. در مجموع، توافقات بین ایالتی حشیش ممکن است یک پیروزی سیاسی برای کالیفرنیا باشد، اگر و، دادگستری در مورد اجرا نیز توپ بازی نکند، هیچ م،ایی نخواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قانون تجارت بین ایالتی شاهدانه، پست های زیر را بررسی کنید:


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/california-inches-towards-interstate-cannabis-agreements/