دسته‌ها
اخبار

خلاصه ای از تصمیمات اخیر دادگاه فدرال


لطفا از آ،ین نسخه لذت ببرید مدار کوتاه، برنامه هفتگی از موسسه عدالت.

خوانندگان اختصاصی به یاد دارند که درست قبل از سال جدید، دادگاه عالی نوادا برگزار شد که حقوق بازرسی و توقیف قانون اساسی ایالتی می تواند از طریق دعاوی خسارت خصوصی اعمال شود و مصونیت واجد شرایط اعمال نمی شود. (آی‌جی خلاصه‌ای تنظیم کرد و به ،وان یک دوست در بحث شفاهی شرکت کرد و فقط همین نتیجه را خواست.) و اتصال کوتاه شنوندگان به یاد داشته باشید که در اوایل سال گذشته، دادگاه عالی میشیگان به نتیجه مشابهی دست یافت و اعلام کرد که حقوق موجود در قانون اساسی خود را می توان از طریق اقدامات جبران خسارت نیز اجرا کرد. در مقاله اخیر، نیک سیبیلا از آی جی غواصی می کند در مورد اینکه چگونه این نوع پاسخگویی قوی قانون اساسی ایالتی با ادعاهای قانون اساسی در دادگاه فدرال در تضاد است که با مصونیت واجد شرایط مواجه می شود.

  • هنگامی که باربارا استرایسند پس از انتشار تصویری از خانه‌اش، یک عکاس ۵۰ میلیون دلاری به دلیل تجاوز به حریم خصوصی او شکایت کرد، منجر به توزیع گسترده‌تر آن ع، و ابداع این ع، شد.اثر استرایسند“پدیده ای که در آن تلاش برای مخفی ،، حذف یا سانسور اطلاعات منجر به پیامد ناخواسته افزایش آگاهی از آن اطلاعات می شود. برخی از مردم این درس را نگرفته اند. ببینید، به ،وان مثال، در رابطه با: تارا A. Demetriades، شماره 20-2559 (مدار دوم، 18 ژانویه 2023) (رد درخواست مبنی بر مهر و موم نگه داشتن موضوع انضباطی وکیل).
  • این مدار سوم موردی که در آن یک دانشجوی حقوق فعلی یک پیروزی قابل توجه برای یک زند، حرفه‌ای به دست می‌آورد ممکن است به نظر می‌رسد که منطق مجوز وکالت را تضعیف کند، اما این فقط یک حکایت است که پیامدهای گسترده‌تری ندارد.
  • نکته حرفه ای از مدار سوم: سعی کنید زندگی خود را به گونه ای انجام دهید که دادگاه استیناف هرگز “شهرت شما برای رفتار قابل مجازات در دادگاه های سراسر کشور” را “مستند شده” توصیف نکند. در عوض چیزی مانند “غیر موجه” یا حداقل “غیر منتظره و ناامید کننده” را هدف قرار دهید.
  • که در آن مدار چهارم مجدداً تأیید می کند که سابقه دهه 1970 هنوز هم آموزنده و ا،ام آور است، همانطور که Creedence Clearwater Revival بدون توجه به آنچه خواهرزاده شما در TikTok می گوید کاملاً درست است.
  • این مدار چهارم موردی که در آن یک دانشجوی حقوق فعلی یک پیروزی قابل توجه برای یک زند، حرفه‌ای به دست می‌آورد ممکن است به نظر می‌رسد که منطق مجوز وکالت را تضعیف کند، اما این فقط یک حکایت است که پیامدهای گسترده‌تری ندارد.
  • شرکت عکاسی عروسی نه از عروسی، بلکه از فروشندگ، که مانند گل فروشی ها به مراسم عروسی خدمات می دهند، ع، می گیرد. (در همه چیز بازار می کند!) یک کت و شلوار ضد انحصار علیه دو عکاس عروسی سنتی که ا،امات انحصاری آنها مانع از برخی مشاغل بالقوه می شود (و بدنام می کند) می آورد. دادگاه های تگزاس: یک تصویر ممکن است ارزش هزار کلمه را داشته باشد، اما این دعوای بیهوده ارزشی معادل 41518.75 دلار دارد که باعث ورش،تگی شرکت می شود. آیا وکیلی که دعوای بیهوده را مطرح کرده است را مسئول قصور در دادرسی ورش،تگی می د،د؟ مدار پنجم: انجام میدهم.
  • کمیسیون خدمات عمومی لوئیزیانا از برخی از نرخ های ارائه شده توسط یک شرکت انرژی هسته ای عمیقا ناراضی است. یکی از راه های کمیسیون برای به چالش کشیدن این نرخ ها از طریق ثبت شکایت به کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال است. یکی از آن شکایات شش سال است که راکد بوده است. دو نفر دیگر به مدت بیش از چهار نفر دچار ضعف شده اند. کمیسیون لوئیزیانا به بخش پنجم: کنگره قصد نداشت این روند کاملاً شبیه م، باشد. مانداموس لطفا؟ مدار پنجم: مطمئناً به نظر می رسد که FERC ممکن است نیاز به ، FERC-ing داشته باشد. آژانس 21 روز فرصت دارد تا در مورد تاخیرهای خود توضیحی م،ادار بدهد.
  • درخواست از یک دوست (که اتفاقاً یک شرکت بیمه است): آیا هزینه های اقتصادی ،ت های ایالتی و محلی با توزیع بیش از حد مواد افیونی “به دلیل آسیب بدنی” بوده است؟ مدار ششم: نه
  • کنجکاوی ممکن است گربه را کشته باشد، اما، مدار ششم به ما یادآوری می‌کند که کنجکاوی به تنهایی نمی‌توانست گربه را به ،وان ماده III سرپا نگه دارد.
  • سنت آنتونی فقط قدیس حامی چیزهای گمشده نیست. او همچنین قدیس حامی دامداران خوک است. یکی از عملیات‌های صنعتی‌تر که او بر روی خوک‌های پرورش‌یافته در شهرستان اسکات، ایلی، نظارت می‌کند. همسایه‌ها ادعا ،د که مزرعه با سهل انگاری ضایعات گراز را “که منجر به بوهای متعفن و زننده و گازهای سمی” به‌علاوه “روان پساب خوکی” و بسیاری چیزهای ناپسند دیگر می‌شود، مدیریت کرده است. . آنها در دادگاه ایالتی شکایت می کنند. دو بیمه‌گر از مزرعه دفاع می‌کنند اما بیمه‌گر سوم ادعا می‌کند که مجبور نیست. سنت آنتونی – و وکلای م،ع بیمه – وارد می شوند و مزرعه برنده می شود! سپس، همه بیمه‌گران از یکدیگر در دادگاه فدرال شکایت می‌کنند. آیا دو شرکت بیمه می توانند با سومی غرامت پیدا کنند؟ مدار هفتم: بهتر است نماز را شروع کنید.
  • زن و شوهر هر دو کارمند یک کارخانه انتقال کوکومو در هند هستند. در نهایت، کارفرمای آنها متوجه می شود که این دو به طور مشکوکی در حال گذراندن دوره های مشکوک مرخصی FMLA هستند. آنها مورد بررسی قرار می گیرند، سپس تعلیق می شوند، پس از آن شوهر شکایت می کند، و اصرار می کند که همه چیز در حال افزایش است. شوهر: شعله ور شدن سندرم روده تحریک پذیر همسرم گاهی اوقات باعث اضطراب و سایر شرایط پزشکی من می شود. همسر: و IBS من گاهی اوقات توسط موقعیت های استرس زا مانند شرایط پزشکی شوهرم تحریک می شود. مدار هفتم: کارفرما در سوء ظن صادقانه خود مبنی بر سوء استفاده جیم و دلا از مرخصی FMLA خود موجه بود.
  • ادعا: در طول تظاهرات Black Lives Matter در خارج از ایستگاه پلیس فلوریسانت، پلیس، پنج بار تجمع غیرقانونی را اعلام کرد و به معترضان دستور داد تا متفرق شوند، حتی اگر معترضان جرم اصلی تجمع غیرقانونی را مرتکب نشده باشند. معترضان از شهر به دلیل اجرای یک سیاست خودسرانه خلاف قانون اساسی و نانوشته شکایت ،د. مدار هشتم: پلیس می تواند تجمع غیرقانونی را حتی در صورت عدم وجود جرم اعلام کند. شکایت به طور قابل قبولی ادعایی را بیان نمی کند. مخالفت: قابل قبول است که معترضان هدف قرار گرفته باشند.
  • ماموران تولیدکننده مشکوک ،وگرافی کودکان را در بتندورف، آیووا ردیابی می کنند، او را تا یک وسیله نقلیه اسکورت می کنند، مکرراً به او می گویند که آزاد است هر زمان که بخواهد آنجا را ، کند و می تواند از پاسخ دادن به سؤالات خودداری کند. او بیش از نود دقیقه به سؤالات پاسخ می دهد، اظهارات متهم می کند، به تفتیش دو تلفن همراه رضایت می دهد، در نهایت به داشتن و تولید ،وگرافی کودکان متهم می شود، مجرم شناخته می شود و به 50 سال حبس محکوم می شود. مرد: قبل از پاسخ دادن به سؤالات مأموران باید میرانند می شدم. مدار هشتم: جز اینکه در آن زمان در بازداشت نبودید. قضاوت تایید شد.
  • ادعا: پلیس در دپارتمان پلیس سنت پیترز، یک گروه پیامک در مورد اعتراضات جاری Black Lives Matter ایجاد می کند. یکی از پلیس ها ویدیوی تقلید آمیزی را به اشتراک می گذارد که در انتقاد از اعتراضات است. یک نفر شکایت می کند. به پلیس گفته می شود که باید استعفا دهد. او این کار را انجام می‌دهد، اما پس از آن شکایت می‌کند و استدلال می‌کند که با نقض متمم اول، انتقام گرفته شده است. مدار هشتم: پلیس این ویدئو را در مقام خود به ،وان یک شهروند خصوصی به اشتراک گذاشت و درگیر موضوع نگر، عمومی بود. پرونده رد نشد.
  • یکی برای پرونده های chutzpah: مرد کالیفرنیایی دختر 12 ساله را می رباید و به ، وگاس منتقل می کند تا او را روسپی کند. پس از دستگیری، او با امضای توافقنامه ای از جدی ترین اتهامات علیه خود در ازای دو اتهام جزایی کمتر و جبران خسارت به پسر 12 ساله خودداری می کند. پس از امضای قرارداد، او وکلا را تغییر می‌دهد و وکیل جدیدش استدلال می‌کند که دادگاه منطقه فاقد اختیاری برای اجرای توافقنامه استرداد است. دادگاه منطقه با اکراه موافقت می کند. مدار نهم: مانداموز شده!
  • کارآفرینان حشیش کالیفرنیا از شرکای تجاری سابق و دیگران به دلیل انجام RICO از طریق پست و کلاهبرداری با سیم شکایت می کنند. آیا این یک RICO است؟ مدار نهم:پیش شیک! شما نمی تو،د RICO را علیه تجارتی که جرم فدرال است انجام دهید.
  • ممکن است فکر کنید که نوشتن مدار کوتاه فقط یک سرگرمی سرگرم کننده از طریق بحث های بی پایان است جوان تر ممتنع، اما باید 40 صفحه را نیز خلاصه کنیم مدار دهم نظرات در مورد قاچاق ، کودکان
  • مرد فلوریدا به اتهام توطئه برای در اختیار داشتن قصد توزیع یک ماده کنترل شده محکوم شد. او به ،وان یک مجرم شغلی محکوم شده است، و به طور چشمگیری مجازات او را طول، می کند، زیرا این سومین “جرم مواد کنترل شده” او است. یا آن؟ تعریف «جرم مواد کنترل‌شده» در دستورالعمل‌های صدور حکم شامل جرایم غیرمنتظره مانند توطئه نمی‌شود، اما تفسیر تعریف شامل آنها می‌شود. کدام یک دادگاه صادر کننده حکم را مقید می کند؟ مدار یازدهم (en bank): اکنون که SCOTUS دوباره بازدید کرده است اور با احترام، باید قبل از پرداختن به تفسیر، قاعده را کاملاً مبهم بد،م، و این قاعده کاملاً روشن است. مخالفت: یک پرونده SCOTUS وجود دارد که خلاف آن را می گوید و هنوز هم برای ما ا،ام آور است، مهم نیست که چگونه ممکن است فکر کنیم دادگاه امروز به این موضوع برخورد می کند.
  • علاقه مندان به ،وگرافی کودکان فلوریدا به «وبلاگ های مادر» سفر می کنند، و از مادران می خواهند – با جزئیات منزجر کننده ای که می خو،م تا شما مجبور نباشید – تصاویر مستهجن دختران خود را برای او بفرستند. او فقط یک ترول بود! وکیلش استدلال می کند. مدار یازدهم: گنجینه گسترده ،وگرافی کودکان که در رایانه شخصی وی یافت می شود این استدلال را رد می کند.
  • و در اخبار en banc، مدار پنجم در آن تجدید نظر خواهد کرد نظر معتقد است که سازمان غذا و داروی آمریکا، از جمله موارد دیگر، دکترین «غافلگیرکننده» (::sig:::) را در وارد ، دستورات انکار بازاریابی علیه دو شرکت سیگار الکترونیکی نقض نکرده است.
  • و در اخبار بیشتر en bank، مدار نهم در آن تجدید نظر خواهد کرد نظر این که منطقه یکپارچه مدرسه سن خوزه احتمالاً با اجرای انتخابی سیاست عدم تبعیض خود علیه یک باشگاه دانش آموزی مذهبی، بند ورزش رایگان را نقض کرده است.

موسسه عدالت اکنون در حال مصاحبه با دانشجویان با استعداد حقوق از سراسر کشور برای برنامه بورسیه تابست، ما است: بورسیه دیو کندی. دانشجویان در آرلینگتون، میامی، آستین، تمپ و سیاتل میزب، می شوند. این برنامه به دانشجویان حقوق فرصت حرفه ای بی نظیری را ارائه می دهد تا به طور اساسی به دعاوی استراتژیک فعال و آینده در دادگاه های ایالتی و فدرال کمک کنند. در طول تابستان با ما، شما این فرصت را خواهید داشت که از نزدیک با وکلای IJ همکاری کنید تا راهبردهای دعوی حقوقی را توسعه دهید و در دعوای حقوق مدنی پیشرفته، از جمله تهیه پیش نویس پیشنهادات و گزارشات، تهیه درخواست های کشف، و آماده شدن برای جلسات دادرسی کمک کنید. . کمک هزینه تحصیلی یک فرصت است – پیشنهاد 7000 دلار برای برنامه 10 هفته ای – و به طور کلی از آ،ین هفته ماه مه تا اوایل آگوست اجرا می شود. درخواست ها تا 27 ژانویه می باشد و پیشنهادات به صورت چرخشی ارائه خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید www.ij.org/jobs.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/20/s،rt-circuit-a-roundup-of-recent-federal-court-decisions-194/