دسته‌ها
اخبار

دادگاه عالی آیداهو کد سخنرانی پیشنهادی وکیل را رد کرد


قط،امه 21-01، با الگوبرداری از قانون پیشنهادی 8.4 (g) انجمن وکلای آمریکا، به وکلا اجازه می‌دهد که به دلیل “ارتباط ،” مجازات شوند.[ing] در … آزار و اذیت، که به این صورت تعریف می‌شود: «در نمایندگی یک مشتری یا اداره یا مدیریت یک وکالت یا در دوره و محدوده اشتغال در یک وکالت، درگیر شدن[ing] رفتاری که وکیل می داند یا به طور منطقی باید بداند مزاحمت است».

آزار و اذیت رفتار شفاهی، نوشتاری یا فیزیکی تحقیرآمیز یا تحقیرآمیز نسبت به یک فرد بر اساس نژاد، جنس، مذهب، منشاء ملی، قومیت، ناتو،، سن، گرایش ،، هویت ،تی، وضعیت تأهل یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی است. برای ایجاد نقض این بخش، آزار و اذیت باید به اندازه کافی شدید یا فراگیر باشد تا محیطی ترسناک یا خصمانه برای یک فرد منطقی ایجاد کند. این بخش توانایی یک وکیل را برای پذیرش، رد یا انصراف از وکالت در صورتی که در این قو،ن مجاز است محدود نمی کند و یا مانع از مشاوره یا وکالت مطابق با این قو،ن نمی شود.

نظر: … آزار و اذیت شامل آزار و اذیت ، مانند پیشرفت های ، ناخواسته، درخواست برای جلب لطف ،، و سایر رفتارهای کلامی، نوشتاری یا فیزیکی ناخواسته با ماهیت ، است. عواملی که باید برای تعیین اینکه آیا رفتار به سطح آزار و اذیت افزایش می‌یابد در نظر گرفته می‌شوند: عبارتند از: فراو، رفتار آزاردهنده. شدت آن؛ خواه تهدید آمیز یا تحقیرآمیز و یا صرفاً توهین آمیز باشد. آیا برای شخص دیگری مضر است. یا اینکه به طور غیرمنطقی با رفتارهای مرتبط با وکالت تداخل داشته باشد. ریزه کاری‌ها، آزار و اذیت‌ها و اتفاقات منفرد، مگر در مواردی که بسیار جدی نباشد، به سطح آزار و اذیت نمی‌رسند. قانون ماهوی … قو،ن ضد آزار و اذیت و رویه قضایی ممکن است راهنمای اجرای آن باشد [this provision].

“در وکالت موکل یا اداره یا مدیریت یک وکالت یا در دوره و محدوده استخدام در یک وکالت” شامل شرکت در کانون وکلا، تجارت یا فعالیت های اجتماعی خارج از چارچوب وکالت موکل یا اداره یا مدیریت یک وکالت نمی شود. وکالت یا فعالیت در دوره و محدوده استخدام در یک وکالت.

اما در جمعه در قط،امه 21-01 وکلای ایالت آیداهو، دادگاه به این نتیجه رسید که این پیشنهاد خلاف قانون اساسی است:

قط،امه 21-01 یک دیدگاه را بر دیدگاه دیگر ترجیح می دهد (مدارا برای طبقه محافظت شده از افراد در مقابل عدم تحمل برای طبقه محافظت شده از افراد). بنابراین، آن نیز یک محدودیت مبتنی بر دیدگاه است. قط،امه محدود به گفتار خطاب به یک شخص بر اساس آن نیست مال اون شخص وضعیت محافظت شده است، اما در عوض گفتار را ممنوع می کند زیرا سخنر، تحقیرآمیز یا تحقیرآمیز است و گفتار بر اساس وضعیت محافظت شده مشخص شده است….

به ،وان مثال، یک وکیل می‌تواند در مورد ازدواج همجنس‌گرایان بدون تخطی از قانون وکلا صحبت مثبتی داشته باشد، اما وکیل دیگری که به طرز تحقیرآمیزی در مورد ازدواج همجنس‌گرایان صحبت می‌کند، ممکن است به طور بالقوه درگیر سوء رفتار باشد. قط،امه 21-01 در مورد “تحقیر کننده یا تحقیر کننده رفتار کلامی، نوشتاری یا فیزیکی نسبت به یک فرد بر اساس نژاد، جنس، مذهب، منشاء ملی، قومیت، ناتو،، سن، گرایش ،، هویت ،، وضعیت تاهل یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی” که آنقدر شدید و فراگیر است که ایجاد محیطی که برای یک فرد منطقی ترسناک یا خصمانه است…

قط،امه 21-01 سخنان وکیل “در وکالت یک موکل یا اداره یا مدیریت یک وکالت یا در دوره و محدوده استخدام در یک وکالت” را پوشش می دهد. در ت، برای محدود ، قط،امه، پیش‌نویس‌کنندگان نظر شماره 4 را درج ،د: «در وکالت یک موکل یا اداره یا مدیریت یک وکالت یا در دوره و محدوده استخدام در یک وکالت» مشارکت در کانون وکلا، تجارت، یا فعالیت‌های اجتماعی خارج از چارچوب وکالت موکل یا اداره یا مدیریت یک وکالت یا فعالیت در دوره و محدوده اشتغال در یک وکالت.» این نظر در بهترین حالت مبهم است زیرا موقعیت هایی را که در آن قاعده وجود دارد را مشخص می کند نمی خواهد به ،وان عدم وجود شرایطی که در آن قانون اعمال می شود خواهد شد به جای تلاش برای تعریف، به ،وان مثال، آنچه در نمایندگی یک موکل و فعالیت فعال یا درگیر شدن در عمل وکالت دخیل است، اعمال شود.

فهرست ، استثناهای مبهم مشارکت در کانون وکلا، تجارت، یا فعالیت‌های اجتماعی خارج از زمینه شغلی، موقعیت‌هایی را که معمولاً اعمال می‌شود، به‌طور محدود تعریف نمی‌کند، و بنابراین، به وضوح دلالت بر میزان قابل توجهی از گفتار محافظت‌شده دارد. همانطور که نوشته شده است، در صورتی که این مشارکت در جریان، عملیات یا مدیریت یک رویه قانونی اتفاق بیفتد، ممنوعیت‌های قط،امه شامل مشارکت در انجمن، تجارت یا فعالیت‌های اجتماعی می‌شود. تصور یک شریک یا وکیل یک شرکت حقوقی که در فعالیت‌های کانون وکلا و ،ب‌وکارهایی که مرتبط با فعالیت‌های حقوقی آنها نیست، شرکت می‌کند، دشوار است.

علاوه بر این، بسیاری از کارفرمایان قانونی کارمندان خود را که وکیل هستند تشویق می کنند تا به ،وان بخشی از اشتغال خود در این فعالیت ها شرکت کنند تا به توسعه تجارت برای شرکت کمک کنند. در نتیجه، به نظر می‌رسد نظر 4 تأیید می‌کند که بخش بزرگی از کانون وکلا، تجارت و رفتار اجتماعی که در غیر این صورت محافظت می‌شوند، مشمول ممنوعیت‌های قط،امه می‌شوند. ناکامی قط،امه در ارائه دامنه محدودی از کاربرد می تواند منجر به مجازات گفتار محافظت شده شود که برای اعتبار قط،امه در شکل فعلی آن کشنده است.

علاوه بر این، قط،امه «نماینده[s] قدرت اختیاری بدون استاندارد” به نهادهای انضباطی ISB. با تعریف ن، واضح اینکه چه گفتاری معادل “ارعاب‌آور” یا “خصمانه” است، نهادهای انضباطی وکالت اختیاری لجام گسیخته برای تعیین اینکه آیا یک وکیل بر اساس قانون پیشنهادی 8.4 (g) مرتکب تخلف شده است یا خیر، خواهند داشت. اگرچه این قط،امه پارامترهایی را ارائه می‌کند که به توصیف آزار و اذیت کمک می‌کند، این پارامترها به اندازه کافی تعریف نمی‌کنند که چه رفتاری “ارعاب‌آور” یا “خصمانه” است و بنابراین تا سطح تخلفی که توسط این قانون ممنوع شده است افزایش می‌یابد. ما نمی‌تو،م نتیجه بگیریم که این پارامترها کافی هستند. چارچوبی برای تعریف آزار و اذیت. به این ترتیب، قط،امه بیش از حد گسترده است، و بنابراین، طبق متمم اول نامعتبر است….

قط،امه 21-01 نیز بر خلاف قانون اساسی مبهم است. این قط،امه یک وکیل معقول محتاط را در مورد اینکه دقیقاً چه نوع رفتار یا گفتاری به منزله سوءرفتار است با تردید مواجه می کند. آیا میهم، تعطیلات یک شرکت حقوقی «خارج از … دوره و محدوده استخدام در یک قانون است.[?]”در مورد یک شام کاری که شامل برخی از شرکای شرکت بود اما نه همه آنها؟ در مورد شرکت در جلسه سالانه کافه ایالت آیداهو یا جلسات بخش بار در صورت نیاز شرکت حقوقی چه می توان گفت؟ این فرضیات صرفاً نمونه کوچکی از خا،تری را ارائه می دهند. حوزه ایجاد شده توسط قط،امه در مورد اینکه چه نوع رفتار و گفتار وکیل تا سطح سوء رفتار حرفه ای افزایش می یابد.

سرانجام، … [w]از آنجایی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه تهیه کنندگان قط،امه به دنبال مهار تبعیض و آزار و اذیت شناسایی شده در نظرسنجی انجام شده توسط وکلا بوده اند، نمی توان از چنین قصدی برای توجیه سردرد احتمالی آزادی بیان استفاده کرد. این قط،امه مقدار قابل توجهی از گفتار محافظت شده را پوشش می دهد. به همین ترتیب، تحت یک تجزیه و تحلیل مبهم، گفتار محافظت شده می تواند به دلیل دامنه گسترده قط،امه و اصطلاحات تعریف نشده آن سرد شود.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/23/ida،-supreme-courts-rejects-proposed-attorney-s،ch-code/