دسته‌ها
اخبار

دادگاه عالی به پرونده قانونی بودن طرح بخشش وام بایدن رسیدگی خواهد کرد


سیلوئت دانش آموز، که کلاه به سر دارند.  دانش آموزان از پول ساخته شده اند.

همانطور که یکی از وبلاگ نویسان جاناتان آد، اشاره می کند، دیوان عالی این کار را انجام داده است تصمیم گرفت به یکی از پرونده ها رسیدگی کند به چالش کشیدن قانونی بودن طرح عظیم ۴۰۰ میلیارد دلاری رئیس جمهور بایدن برای بخشش وام. قضات هم این سوال را بررسی خواهند کرد که آیا شش ،ت ایالتی تحت رهبری جمهوری‌خواهان که این پرونده را مطرح می‌کنند، وجه قانونی دارند یا خیر.

دیوان عالی کشور نیز انتخاب کرد نه در همین مدت، دستور دادگاه بدوی را که مانع اجرای این طرح شده است، لغو کند. بنابراین، این طرح حداقل تا زم، که دیوان عالی به استدلال های شفاهی این پرونده در ماه فوریه رسیدگی کند، و احتمالاً تا زم، که دادگاه به تصمیمی برسد (که احتمالاً تا ژوئن اتفاق خواهد افتاد) مسدود خواهد ماند. ،ت بایدن درخواست کرده بود که این حکم فورا لغو شود.

از نظر فنی، دادگاه در واقع درخواست ،ت مبنی بر لغو دستور را رد نکرد، بلکه صرفاً اشاره کرد که رسیدگی به آن “در انتظار استدلال شفاهی به تعویق افتاده است.” اما تأثیر آن تقریباً ی،ان است. به ،وان یک امر عملی، من فکر می کنم که اگر ا،ریت قضات انتظار داشتند به نفع این طرح رأی دهند، احتمالاً دستور موقت را نیز لغو می ،د. این دلیل قطعی نیست که دادگاه در نهایت بر خلاف طرح بخشش وام حکم کند. اما با این وجود نشانه بدی برای موقعیت ،ت است. یا حداقل به نظر من اینطور است. اما من اعتراف می‌کنم که این امکان وجود دارد که زاویه‌ای را در اینجا گم کرده باشم. بعد از بحث شفاهی بیشتر خواهیم فهمید!

در پست‌های قبلی، من حکم دادگاه ناحیه هشتم را ارزیابی کردم که قضات در این مورد بررسی خواهند کرد، تصمیم دادگاه منطقه را که حوزه هشتم را لغو کرد (قاضی منطقه حکم داده بود که ایالت‌ها فاقد اعتبار هستند) را نقد کردم و نقص‌هایی را در قو،ن حقوقی ،ت بیان کردم. منطق طرح، که بر قانون قهرمانان 2003 تکیه دارد. رویکرد ،ت شباهت زیادی با تلاش ترامپ برای استفاده از اختیارات اضطراری برای هدایت بودجه نظامی برای ساخت دیوار مرزی خود دارد (که برای ،، که امتیاز دارند، من در آن زمان به شدت مخالفت کردم). من همچنین خطرات تئوری فوق‌العاده محدود جایگاه را که ،ت برای جلوگیری از رسیدن دادگاه‌ها به اصل موضوع بر آن تکیه می‌کند، برجسته کردم. مانند جاناتان آد،، بعید می‌دانم که اگر دیوان عالی به آنها رسیدگی کند، ،ت بر اساس ماهیت پیروز شود (و بنابراین به این نتیجه می‌رسد که ایالت‌ها دارای جایگاه هستند).

می‌دانم که قول داده‌ام پستی را انجام دهم که نمای کلی از دعاوی بخشش وام را ارائه می‌دهد. به دلیل ،یبی از بیماری و مطبوعات مشاغل دیگر، این کار بیش از آنچه انتظار داشتم طول کشیده است. اما امیدوارم به زودی آن را داشته باشم! با این حال، در این میان، اهمیت سایر پرونده‌هایی که این طرح را به چالش می‌کشند، با تصمیم دیوان عالی کشور برای رسیدگی به این پرونده، بسیار کاهش یافته است.

اگر دادگاه به اصل موضوع برسد، عملاً سایر موارد بی ربط خواهد بود. اگر آنها از انجام این کار خودداری کنند زیرا به این نتیجه می رسند که شاکیان فاقد قدرت هستند، این امر باعث می شود که هیچ ، دیگری بتواند هرگز بتواند طرح را به چالش بکشد، بعید می کند، زیرا شاکیان در اینجا منطق قوی تری برای ایستادن نسبت به سایرین تا کنون دارند.

به روز رس،: یک استثنا برای آ،ین نکته من این است که مجلس نمایندگان جدید تحت کنترل جمهوری خواهان به طور بالقوه می تواند شکایت کند حتی اگر شاکیان ایالتی نتوانند. بحث من در مورد سابقه مربوطه (که ناشی از چالش مجلس تحت کنترل آن زمان توسط دموکرات ها با انحراف بودجه دیوار مرزی ترامپ بود) را اینجا ببینید.


منبع: https://reason.com/volokh/2022/12/01/supreme-court-will-hear-case-on-legality-of-biden-loan-forgiveness-plan/