دسته‌ها
اخبار

در مورد دود دست دوم قابلمه مزاحم همسایه چه کاری می توانید انجام دهید؟


توسط ریچارد دال در 31 ژانویه 2023 | آ،ین به روز رس، در 01 فوریه 2023

افرادی که هرگز به ایالت‌هایی که ماری‌جوانا در آن‌ها قانونی است، نرفته‌اند، ممکن است آنها را به ،وان مکان‌هایی تصور کنند که سیگاری‌ها در پارک‌های عمومی یا گوشه‌های خیابان‌ها در حال دور زدن در محل‌های مش، هستند.

اگر چنین است، آنها اشتباه می کنند. حتی اگر 21 ایالت استفاده تفریحی حشیش را قانونی کرده اند، این بدان م،ا نیست که ،نان آنجا می توانند در مکان های عمومی سیگار بکشند. چند ایالت به ،ده‌فروشان دارای مجوز حشیش اجازه می‌دهند تا «سالن‌هایی» را برای مصرف راه‌اندازی کنند، اما این به همان اندازه عمومی است که برای ا،ر سیگاری‌های دیگ در ایالات متحده عمومی است.

این محدودیت در حال ایجاد یک مشکل فزاینده است. دود قابلمه تند است، اگر نه کاملا بدبو، و بوی آن شعله ور اختلافات فزاینده بین همسایگان است.

دعوی در دی سی

یکی از آنها شامل یک بازنشسته واشنگتن دی سی، جوزفا ایپولیتو-شپرد، و یک همسایه طبقه پایین که دیگ سیگار می کشد. دود از شکاف‌های امتداد پله‌ها و از زیر سینک آشپزخانه‌اش به داخل می‌آید و بو، به گفته او، یک مزاحمت بزرگ است.

اگر این قبل از سال 2015 بود، زم، که دی سی به یکی از اولین حوزه های قضایی تبدیل شد که داشتن مقادیر کمی ماری جوانا را قانونی کرد، احتمالاً می توانست با تماس با پلیس این موضوع را خاتمه دهد. این اخیراً مانع از تلاش او نشده است، اما پلیس می‌گوید هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

Ippolito-Shepherd صاحب دوبل، خود است، اما سیگاری که در طبقه پایین سیگار می کشد مستاجر همسایه است. پلیس به او توصیه کرده است که موضوع را با آن همسایه ها حل کند. با این حال، این کار جواب نداد، بنابراین Ippolito-Shepherd علیه آنها در دادگاه عالی DC شکایت کرد و ادعا کرد که دود یک مزاحمت خصوصی است که به سلامتی او آسیب می رساند.

شهرها و ممنوعیت سیگار کشیدن

ایپولیتو-شپرد، که نماینده خود است، همچنین می‌گوید که از شهر می‌خواهد استعمال دخ،ات را در ساختمان‌های چند واحدی ممنوع کند.

این می تواند کار سختی باشد. با اينكه ده ها شهر کوچکتر کالیفرنیا احکامی برای ممنوعیت استعمال دخ،ات و به طور فزاینده ای ماری جوانا در اقامتگاه های اجاره ای چند واحدی وضع کرده اند، هیچ شهر بزرگی این اقدام را انجام نداده است. سانفرانسیسکو آن را در سال 2020 در نظر گرفت، اما شهر تحت فشار سیگاری‌ها و قابلمه‌ها عقب‌نشینی کرد به شاهدانه پاس داد. این بدان م،ی است که اگر امروز در یک ساختمان چند واحدی در سانفرانسیسکو مستاجر هستید، نمی تو،د به طور قانونی یک سیگار تنباکو در خانه بکشید، اما می تو،د آزادانه یک دوبی را روشن کنید.

به این م،ا که اگر اجاره شما آن را منع نمی کند. صاحبخانه‌ها در ایالت‌های قانونی دارای اختیارات زیادی در تصمیم‌گیری هستند که چگونه می‌خواهند سیگار را محدود کنند.

اما حتی در ساختمان های آپارتم، بدون دود، مناقشاتی مانند یکی در استمفورد، کانکتیکات، سال گذشته ممکن است رخ دهد. زن و شوهری با یک فرزند کوچک از بوی ماری جوانا شکایت داشتند و بارها از صاحبخانه خواستند که برای مق، با منشا دود اقدام کند. اختلافات بالا گرفت و صاحبخانه آنها را به آزار و اذیت متهم کرد که شاید اولین گام در روند تخلیه باشد.

گام هایی که باید بردارند

با این حال، اگر در یک ساختمان آپارتم، بدون دود زندگی می کنید و بوی ماری جوانا را حس می کنید که مطمئن هستید از داخل ساختمان می آید، ممکن است به صاحبخانه اطلاع دهید.

اما شاید یک چت همسایه اولین قدم بهتر باشد. همیشه بهترین کار این است که سعی کنید اختلافات را به صورت دوستانه حل کنید، بنابراین یک بازدید ممکن است برای توضیح این باشد که چگونه دود شما را آزار می دهد. ممکن است به فرد پیشنهاد دهید که در منطقه دیگری سیگار بکشد، دود را از پنجره بیرون بیاورد یا روی یک تصفیه کننده هوا سرمایه گذاری کند که دود گلدان را بمکد.

اگر این کار موثر واقع نشد، گام بعدی در صورت امکان، میانجیگری است. آن شخص می تواند صاحبخانه باشد، اما شما همچنین می تو،د به دنبال یک واسطه رایگان یا کم هزینه باشید.

در نهایت، اگر همسایه راه خود را تغییر نداد و شما همچنان رنج می کشید، می تو،د به این دلیل که دود مزاحم است شکایت کنید. در حالی که ممکن است دود یک مزاحم عمومی باشد، این امر مست،م شواهدی است که بر گروه بزرگتری از مردم تأثیر می گذارد. به احتمال زیاد، شما ادعا می کنید که این یک مزاحمت خصوصی است.

اما توجه داشته باشید که تنها ناراضی بودن از دود بدبوی همسایه ممکن است کافی نباشد. برای برتری، باید نشان دهید که به نوعی آسیب دیده اید. سپس دادگاه ها آن را با حقوق فرد سیگاری ارزیابی می کنند. اگر استفاده از ماری جوانا قانونی باشد، خود دود احتمالا برای حمایت از یک ادعای مزاحم کافی نخواهد بود.

دادن فضا به سیگاری ها

به نظر می رسد که سیگاری های قانونی در گیره-22 گرفتار شده اند. اگر آنها نتوانند علف های هرز قانونی خود را در ملاء عام یا در خانه بکشند، چه چیزی باقی می ماند؟

آن «سالن‌های کانابیس» را که در بالا ذکر کردیم، به خاطر دارید؟ شاید آنها پاسخگو باشند. معمولاً نمی‌تو،د ، الکلی بنوشید، اما مؤسسات زیادی وجود دارد که می‌تو،د در آنجا بنوشید.

علف های هرز، ،ی هست؟

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/what-can-you-do-about-a-neighbors-annoying-second-hand-،-smoke/