دسته‌ها
اخبار

دعوای حقوقی شاهدانه در لس آنجلس: مستاجر شاهدانه غالب است


دعوای حقوقی شاهدانه با بلوغ صنعت در حال رشد است. اخیراً ما یک کت و شلوار مربوط به تبلیغات دروغین را دیده‌ایم، اما همچنین شاهد دعوای تجاری سنتی بیشتری در مورد مسائل شراکت و نقض قرارداد هستیم. در لس آنجلس، لغو Prop. D و اجرای Measure M باعث دعواهای داخلی زیادی در صنعت شد که برخی از آنها منجر به دعوی قضایی شد. به ویژه، عجله اولیه برای املاک واجد شرایط در شهر باعث شد بسیاری از مالکان اجاره به بالاترین قیمت پیشنهاد دهند. از آن عجله اکنون دعوای حقوقی بیشتری در مورد شاهدانه مالک/مستاجر به وجود آمده است.

دعوای حشیش CJ World

در شرایطی که CJ World v. 147-151 W. 25th St LLC (که با 147-151 W. 25th St. LLC v. GRG Collective)، اتهامات بین طرفین حول محور صدور مجوز فاز دوم در شهر لس آنجلس بود. به طور خاص، شاکی CJ World ادعا کرد که 147-151 W. 25th St. LLC («صاحب خانه»):

. . . فرصتی را دیدند که اجاره ماهانه را تقریباً دو برابر کرد [it was] جمع آوری از [its] مستاجر طول، مدت، CJWorld-LA (“CJ World”)، یک تجارت کشت حشیش. این فرصت به شکل Downtown Natural Caregivers, Inc. (“DNC”)، یک تجارت کانابیس رقیب که نزدیک شد به دست آمد. [the landlord] در مورد اجاره ملک برای عملیات کشت خود.

اساساً، سی‌جی ورلد، یک پرورش‌دهنده از قبل موجود در فاز دوم در لس‌آنجلس، ادعا کرد که صاحبخانه‌اش اموال سی‌جی ورلد را از زیر آن به DNC اجاره داده است، یک «دیسپانسری ماری‌جوانای پزشکی موجود» فاز اول («EMMD»)، که مایل به پرداخت آن بود. اجاره بیشتر تحت Measure M، EMMD ها مجاز بودند قبل از متقاضیان غیر ،ده فروشی مانند CJ World به دنبال مجوز باشند. و در 23 اکتبر 2018، DNC تأییدیه موقتی را از دپارتمان مقررات حشیش لس آنجلس (“DCR”) در محل CJ World دریافت کرد در حالی که CJ World هنوز اجاره نامه ای برای کشت در آن ملک داشت. سی جی ورلد توسط آرش سادات و بری می، از می، سادات ،ت LLP.

ادعاهای دعوای دعوی حشیش CJ World

در لس آنجلس، مواجه شدن با موقعیت‌هایی که چندین اپراتور حشیش ادعا می‌کنند که یک مکان را در تلاش برای ،ب مجوز تایید سالانه از شهر اجاره کرده‌اند، غیرعادی نیست. چیزی که کمتر مرسوم است این است که ببینیم یک موضوع دعوای حشیش واقعاً به خاطر آن موضوع به محاکمه می‌رود. در مورد خود، CJ World استدلال کرد که:

  • صاحبخانه و DNC با هم کار ،د تا به طور غیرقانونی CJ World را مجبور کنند که محل استیجاری را قبل از انقضای مدت اجاره تخلیه کند تا صاحبخانه بتواند ملک را با اجاره بسیار بالاتری اجاره دهد. و این رفتار شامل:
    • مالک مخفیانه ملک را بدون اطلاع CJ World به DNC اجاره می دهد (“اجاره مخفی”).
    • ارائه اظهارات نادرست و گمراه کننده به شهر لس آنجلس و ایالت کالیفرنیا برای اجازه به DNC برای دریافت مجوز موقت برای کشت در ملک، بنابراین CJ World از دریافت چنین تاییدیه منع می شود.
    • تشکیل یک اقدام بازداشت غیرقانونی بی اساس و ناموفق علیه سی جی ورلد که صاحبخانه در نهایت آن را رها کرد. و
    • پس از اینکه تلاش‌های مالک برای تخلیه ناموفق بود، بدون رضایت یا اطلاع CJ World و بدون حکم دادگاه، قفل‌های ملک را تغییر داد.

سی‌جی ورلد در خلاصه محاکمه خود حدس زد که صاحبخانه:

. . . در هماهنگی با DNC بر اساس یک قرارداد اجاره امضا شده و با مکاتبات مکتوب، سی‌جی ورلد را از توانایی دریافت مجوز از سیتی برای کشت حشیش در ملک تحت یک چارچوب قانونی جدید محروم کرد، سپس سعی کرد بر اساس آن سی‌جی ورلد را بیرون کند. که غیرقانونی عمل می کرد.

آخ. سی جی ورلد به ناچار مجبور شد از DCR بخواهد تا محل عملیات خود را مجدداً تعیین کند. پس از جابجایی موفقیت آمیز آن، در نهایت تاییدیه موقت به ،وان متقاضی فاز دوم در محل جدید خود دریافت کرد.

آموزش دادگاه در مورد شاهدانه

در افشای کامل، من توسط وکیل CJ World به ،وان کارشناس در این پرونده استخدام شدم. کار من آموزش هیئت منصفه در مورد Measure M، مراحل صدور مجوز LA (به ویژه، فاز دوم)، و وضعیت اجرای قانون علیه اپراتورهای شاهدانه در سال 2018 بود. این احتمالاً یکی از اولین بارهایی است که یک متخصص به صورت علنی موضع می گیرد. دادگاه و برای توصیف رژیم مجوز لس آنجلس برای فاز I و فاز II پذیرفته شد (میزان M تا مارس 2017 حتی یک قانون نبود).

آنچه در اینجا عالی است این است که دادگاه ها و هیئت های منصفه با افزایش دعاوی مربوط به حشیش، بیشتر و بیشتر در مورد قو،ن و قو،ن مربوط به حشیش می آموزند. خوشحال بودم که این تجربه را داشتم، و خوشحال تر از اینکه بخشی از یک تلاش برنده بودم.

CJ World در محاکمه پیروز است

به یاد بیاورید که طرفین در این موضوع تلفیقی از یکدیگر شکایت ،د. در حالی که سی‌جی ورلد فهرستی از ادعاها علیه صاحبخانه داشت، صاحبخانه ادعا کرد که سی‌جی ورلد با ناتو، در پرداخت اجاره بها در ماه سپتامبر 2019، اجاره‌نامه خود را نقض کرده است.

هیئت منصفه متوجه شد که سی‌جی ورلد به دلیل عدم پرداخت اجاره بهای سپتامبر، قرارداد اجاره خود را نقض کرده است و 17500 دلار به صاحبخانه جایزه داد، اما 0 دلار برای سایر خسارات ادعا شده توسط صاحبخانه. در رابطه با ادعاهای سی جی ورلد، هیئت منصفه دریافت که صاحبخانه و افسران آن مرتکب کلاهبرداری، نقض قرارداد کتبی، نقض عهد ضمنی حسن نیت و معامله منصفانه، نقض عهد ضمنی لذت بردن بی سر و صدا، تخلیه نادرست، و تجاوز به املاک شده اند. . در مورد خسارت، هیئت منصفه به CJ World امتیاز زیر را اعطا کرد:

  • گیاهان گم شده: 20250.00 دلار
  • سود از دست رفته: 337,609.00 دلار
  • پریش، عاطفی: 30000.00 دلار

آینده دعوای حشیش چیست؟

بدون شک، دعاوی حشیش بیشتر در افق است. با توجه به نحوه وزش بادهای سیاسی، اپراتورهای شاهدانه دیگر از دفاع از حقوق خود در دادگاه علنی (به هر حال دادگاه ایالتی) هراسی ندارند. و دادگاه های ایالتی تمایل دارند به این پرونده ها رسیدگی کنند که در سطح ایالتی قانونی شوند. در نتیجه، من مطمئن هستم که شاهد ظهور شاکیان بیشتری مانند CJ World در لس آنجلس و فراتر از آن خواهیم بود.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/los-angeles-cannabis-litigation-cannabis-tenant-prevails/