دسته‌ها
اخبار

روزگار سخت است: سرمایه گذاری های مشترک شاهدانه ممکن است کمک کند


اخیراً در مورد اینکه چگونه شرکت‌های حشیش در شرایط سخت اقتصادی در این اقتصاد متلاطم قرار دارند، مطالب زیادی نوشته‌ایم. زم، که زمان کم می شود، شرکت های شاهدانه باید نوآوری کنند و با خدمات و محصولات ارائه شده رقابتی تر شوند. این علاوه بر تجمیع، کاهش هزینه ها و پیگیری اشخاص ثالثی است که به شما پول بدهکار هستند.

یکی از راه‌های خلاقیت، و چیزی که اخیراً در عمل بیشتر می‌بینم، سرمایه‌گذاری‌های مش، بسیار استراتژیک حشیش است. سرمایه‌گذاری‌های مش، همیشه برای من جالب هستند – هرگز نمی‌د، چه چیزی از آن‌ها بیرون می‌آید، اما همکاری و نبوغ معمولاً قایق را بین طرفین هدایت می‌کند. سرمایه گذاری مش، شاهدانه تفاوتی ندارد. و خواه این یک همکاری با نام تجاری بر روی یک خط محصول جدید، گسترش بخش‌های خاص ،ب‌وکار، یا برای ایجاد پل ارتباطی با بازارهای مرتبط (مانند CBD، سلامت و تندرستی، ارواح و غیره)، نامزدهای سرمایه‌گذاری مش، شاهدانه باید چند نکته را در نظر داشته باشند. آنها به سمت میز مذاکره می روند.

جوینت ونچر چیست؟

جوینت ونچر (یا “JV”) زم، اتفاق می افتد که دو یا چند طرف توافق کنند که برای یک هدف تجاری برای یک دوره زم، معین به یکدیگر بپیوندند. یک JV می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما به طور کلی شامل یک قرارداد سرمایه گذاری مش، (و، اغلب، تشکیل یک واحد تجاری برای مدیریت مؤثر طرفین) بین چندین طرف است که شامل سطحی از ت،یم سود برای فعالیت های مش، است.

متأسفانه، بسیاری از شرکت‌های حشیش فکر می‌کنند که JV تقریباً پاسخ هر رابطه‌ای است. اینطور نیست. JV ها برای کار ، به شرایط بسیار خاصی نیاز دارند، از جمله هدف یا هدفی که در زمان محدود است. سایر ترتیبات تجاری رایج مانند قراردادهای توزیع یا مجوز IP انجام می شود نه نیاز به یک رابطه JV.

اجزای سرمایه گذاری مش، شاهدانه

حتی اگر سرمایه‌گذاری مش، حشیش شما شامل تشکیل یک نهاد تجاری باشد، باز هم می‌خواهید یک قرارداد سرمایه‌گذاری مش، داشته باشید که بر روابط بین طرفین حاکم باشد. و سند حاکم برای نهاد JV باید قرارداد سرمایه گذاری مش، را دنبال کند. قرارداد سرمایه گذاری مش، حشیش باید به شرح زیر باشد:

  1. هویت طرفین؛
  2. ساختار نهاد JV؛
  3. هدف از سرمایه گذاری؛
  4. طول سرمایه گذاری؛
  5. منابعی که بین طرفین به اشتراک گذاشته خواهد شد؛
  6. تخصیص به اشتراک گذاری سود (و همچنین برای زیان).
  7. وظایف و تعهدات مربوط به حقوق مدیریت، حاکمیت، اقتصادی و کنترل.
  8. خاتمه JV؛
  9. فروش دارایی های متعلق به JV;
  10. رسیدگی به بدهی های JV؛ و
  11. هنگام بروز اختلاف چه باید کرد.

سایر ملاحظات برای قرارداد و نهاد سرمایه گذاری مش، شاهدانه شامل تعهدات سرمایه اولیه و جاری، تخصیص نیروی کار، فراخوان سرمایه و گرفتن بدهی است. بسیاری از این موارد را می توان به زیبایی در سند حاکمیت واحد تجاری، به ،وان مثال، یک قرارداد عملیاتی برای یک مسئولیت محدود، بررسی کرد.

شرکای سرمایه گذاری

یافتن شریک سرمایه گذاری مش، حشیش می تواند کاری دشوار باشد که در آن بسیاری از اپراتورهای شاهدانه هرگز از طریق سرمایه گذاری مش، تجارت خود را انجام نداده اند، چه رسد به اینکه در یک محیط بسیار تنظیم شده. به ،ه خود، هنگامی که به دنبال شریک JV در حشیش هستید، نامزد شریک شما باید آگاه و قادر به انطباق با بسیاری از مقررات ،تی باشد که اکنون مشاغل حشیش را احاطه کرده است (از جمله اقامت، مسائل مربوط به سوابق کیفری، و ا،امات راه اندازی سرمایه).

سرمایه‌گذار مش، همچنین باید: (1) بفهمد که چه اتفاقی در مورد شاهدانه در سطح فدرال می‌افتد (ی،ی یادداشت Sessions و عدم تمایل کنگره به حرکت در مورد قانونی‌سازی فدرال)، (2) از سرمایه‌ای که برای آن صرف می‌شود آگاه باشد. حمایت و حفظ JV در یک محیط کلبه ای به شدت تنظیم شده اما همچنین ایالت به ایالت، و (iii) مراقب مقررات ،تی بی شماری باشید که سرمایه گذاری مش، شاهدانه ممکن است بسته به اه،ش در صنعت شاهدانه با آن مواجه شود (ی،ی، بار سنگین رعایت مقررات را درک کنید).

زم، که این سرمایه گذاری های مش، بیشترین م،ا را دارند

یک سرمایه‌گذاری مش، که فقط برای تضمین مجوز ،تی حشیش طراحی شده است، واقعاً برای طرف‌هایی که کاملاً به دسترسی به بازار و/یا منابعی نیاز دارند که خودشان یا از طریق سرمایه‌گذاران خود نمی‌توانند به دست آورند، منطقی است. از سوی دیگر، سرمایه گذاری های مش، حشیش ممکن است گزینه خوبی باشد: الف) توسعه حشیش یا دارایی فکری جانبی حشیش، از جمله برای بر،ب های سفید یا خانه های تجاری، یا ب) برای توسعه برخی از شاهدانه های مبتنی بر یا مرتبط. محصولاتی که در غیر این صورت از یک شرکت با منابع محدود در بازار نخواهیم دید. در چنین مواردی، قرارداد سرمایه گذاری مش، باید به وضوح مشخص کند که چه ،ی مالکیت و کنترل نهایی هر “دارایی” توسعه یافته توسط سرمایه گذاران را در طول مدت JV (به ویژه IP) دارد.

سرمایه گذاری های مش، بیشتر شاهدانه در افق؟ بیایید امیدوار باشیم

سرمایه‌داران خارجی یا دیگر متخصصان صنعت اغلب چیزی در مورد تولید، تولید یا حتی فروش حشیش نمی‌دانند. در عین حال، برخی از بهترین استعدادهای حشیش هنوز هم پول نقد و دانش شرکتی لازم برای اداره یک تجارت پیچیده و بسیار منظم حشیش یا حتی یک شرکت فرعی در بازارهای رقابتی ،تی به ایالت را ندارند. هر یک از طرفین می‌خواهند و به یک شریک برای پوشش برخی از شکاف‌های منابع و دانش نیاز دارند. با این حال، طرفین اغلب تمایلی به به اشتراک گذاشتن مالکیت مستقیم در مشاغل مربوطه خود ندارند.

زیبایی یک جوینت ونچر حشیش این است که نیازی به ،ید و/یا فروش دارایی یا سهام نیست (که در غیر این صورت مجموعه ای کاملاً متفاوت از مسائل از قانون اوراق بهادار گرفته تا مسائل مربوط به تغییر مالکیت نظارتی شاهدانه را ایجاد می کند). به طور کلی، سرمایه گذاری های مش، حشیش می تواند به کاهش هزینه ها و ضایعات برای شرکت های شاهدانه کمک کند و در عین حال توسعه، نوآوری و اتحادهای تجاری استراتژیک را ترویج کند. امید من این است که در این دوران سخت اقتصادی شاهد سرمایه گذاری های مش، حشیش بهتری باشیم.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/times-are-tough-cannabis-joint-ventures-may-help/