دسته‌ها
اخبار

روش صحیح تلفظ “قطر” چیست؟ خوب، روش صحیح تلفظ “فرانسه” چیست؟


به دلیل جام جه،، افرادی که تمرکز زیادی روی قطر نداشته‌اند، درباره آن صحبت می‌کنند، و مقاله‌هایی درباره نحوه تلفظ آن و نحوه تلفظ آن توسط مردم وجود دارد.اشتباه” یا “نادرست

این سهم کوچک من است: هیچ روش صحیح فراملی برای تلفظ “قطر” وجود ندارد، همانطور که هیچ روش صحیحی برای تلفظ “فرانسه” یا برای تلفظ نام کشورهایی که ما آنها را “آلمان” می نامیم وجود ندارد. یونان» یا «روسیه». بلکه هر زب، هنجارهای خاص خود را دارد که هم از صداهای رایج در آن زبان سرچشمه می گیرد و هم از تاریخچه نحوه اقتباس یک نام در زبان. روش “صحیح” نامیدن یک کشور در یک زبان فقط به آنچه در آن زبان مرسوم است بستگی دارد.

بنابراین، “فرانسه” در فرانسوی به یک صورت (با “ah”) و در ،یسی (با ،یسی آشناتر “a”) تلفظ می شود. در روسی، “فرهنتسیا” تلفظ می شود. و این حتی جدا از این واقعیت است که صداهای “r” در سه زبان متفاوت است. تصور می کنم بسیاری از زبان های دیگر تلفظ های خاص خود را دارند.

“Russia” به همین ترتیب در ،یسی به صورت “Rusha” به درستی تلفظ می شود، اگرچه در روسی “Ro” است.وya” (برای نشان دادن تاکید از حروف کج استفاده می کنم) و در زبان فرانسوی “Russie” و “Roo” تلفظ می شود.دیدن(برای استفاده از نویسه‌گرد، ،یسی)، اگرچه با R و «oo» فرانسوی متفاوت است. زبان ها) نسبت به زبان رسمی کشور؛ «یونان» در یون، «ا،» و البته «آلمان» در آلم، «دویچلند» است.

در واقع، «،ستان» در ،ی، بدون تعجب، «،یس» نیست، بلکه ظاهراً «iinkiltira» است، که احتمالاً از فرانسوی «Angleterre» گرفته شده است. من فرض می‌کنم ،ی قطری در این مورد ی،ان است، اگرچه می‌دانم که تفاوت‌هایی در نحوه صحبت ،ی در کشورهای مختلف وجود دارد.

آیا قطری‌ها در حالی که به زبان ،ی صحبت می‌کنند، ،یس را «ایینکیلتیرا» خطاب می‌کنند؟ اصلا. به همین ترتیب، ،یسی زبانان وقتی «قطر» را به شیوه‌ای که در ،یسی عادی است تلفظ می‌کنیم «اشتباه» نمی‌کنند. Dictionary.com، این یا کاه-طهر یا کاوهویرایش).

حالا اگر می‌خواهید به هر دلیلی (مثلاً برای تحت تأثیر قرار دادن مردم با آشنایی خود با این کشور) به زبان ،یسی به شکل ،ی‌تر تلفظ کنید، مطمئناً باید خیالتان راحت باشد. اما استفاده از نام ،یسی برای یک کشور خارجی در هنگام صحبت ، به ،یسی، یا نام فرانسوی هنگام صحبت ، به زبان فرانسوی، یا نام ،ی هنگام صحبت ، به ،ی، اشکالی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اوکراین، کیف، ،یه و مسکو، اینجا را ببینید.


منبع: https://reason.com/volokh/2022/11/26/whats-the-correct-way-to-،ounce-qatar-well-whats-the-correct-way-to-،ounce-france/