دسته‌ها
اخبار

شاهدانه اورگان: چند خرده فروش به دلیل دستور جدید دولت کوتک برای رعایت مالیات بسته خواهند شد؟


همانطور که توسط سوفی پیل در هفته ویلامت، در 16 می، فرماندار کوتک دستورالعملی را به OLCC صادر کرد تا رعایت مالیات ایالتی را برای آژانس برای صدور یا تمدید مجوزهای ،ده فروشی شاهدانه ا،امی کند. این سیاست مالیاتی جدید نتیجه مستقیم پیامدهای سیاسی لاموتا است رسوایی، که منجر به استعفا شمیا فاگان، وزیر امور خارجه. این سیاست مالیاتی ممکن است تأثیر زیادی بر صنعت ماری جوانا اورگان داشته باشد و تغییرات در راه است سریع! از 15 ژوئن 2023 – برای یک حکومت موقت و یک حکومت دائمی تا پاییز امسال.

مالیات بر فروش ماری جوانا چگونه کار می کند؟

اورگان تا حدودی منحصر به فرد است زیرا فقط ماری جوانا را در محل فروش به یک مشتری ،ده‌فروش مالیات می‌دهد. بنابراین تولیدکنندگان، عمده فروشان و فرآورندگان مالیات بر فروش را جمع آوری یا پرداخت نمی کنند. در عوض، داروخانه ها برای هر کالای ماری جوانا فروخته شده تا بیست درصد مالیات بر فروش (17 درصد ایالت + 3 درصد محلی) دریافت می کنند. مالیات بر فروش معمولاً، اگر نه همیشه، در قیمت اعلام شده گنجانده می شود و در ثبت نام اضافه نمی شود. برای تمام مقاصد و مقاصد برای مشتری نامرئی است.

در اینجا یک مثال آسان است: یک داروخانه که یک میلیون دلار فروش دارد، 200000 دلار مالیات بر فروش بدهکار است. وقتی یک داروخانه مالیات فروش را جمع آوری می کند، پول را در امانت برای ،ت نگه می دارد. و بعداً مالیات فروش جمع آوری شده را به اداره درآمد اورگان (“ODR”) واریز می کند. بهترین روش این است که عواید مالیات بر فروش را از سایر درآمدها ذخیره کنید. با این حال، در عمل، بسیاری از ،ده فروشان را می بینیم که درآمدهای مالیات فروش خود را با هم ،یب می کنند و در واریز مبالغ من، به ODR ش،ت می خورند. گاهی اوقات می‌بینیم که داروخانه‌ها و صاحبان آنها به سادگی درآمدهای مالیاتی را به جیب می‌زنند و معوقات هنگفتی می‌گیرند. (این ممکن است دقیقاً همان کاری باشد که لا موتا انجام می داد – آنها حداقل 592000 دلار مالیات پرداخت نشده به سال 2016 بدهکار هستند.

تا کنون OLCC اقدام اندکی یا هیچ اقدامی علیه داروخانه‌هایی که در حواله‌های مالیات فروش خود دچار معوقات می‌شوند، انجام نداده است.

سیاست جدید انطباق مالیاتی چیست؟

دستورالعمل اساسی ،ت کوتک این است که داروخانه هایی که مالیات خود را پرداخت نمی کنند نمی توانند مجوز خود را تمدید کنند. بدون مجوز = مغازه بسته اینکه دستورالعمل او در عمل چگونه عمل خواهد کرد، مشخص نیست. کاری که فرماندار کوتک انجام داده است این است که به OLCC گفته است که مشغول وضع قو،ن باشد. و مشغول هستند. در 16 می، همان روز Gove. کریگ پرینس، مدیر اجرایی OLCC، اعلام کرد که کوتک دستورالعمل خود را صادر کرد برنامه ها ارائه پیش‌نویس به کمیسیون برای یک قانون موقت تا 15 ژوئن و تصویب یک قانون دائمی تا اوت یا سپتامبر. اینجا یک ارتباط دادن به یک پرسش متداول که برخی از آنچه صنعت ممکن است ببیند را توصیف می کند.

چرا قانون جدید انطباق مالیاتی کار بزرگی است؟

ODR گزارش می دهد که حدود 9 درصد از ،ده فروشان شاهدانه مالیات خود را به طور کامل پرداخت نکرده اند. این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما ما گمان می کنیم که این سیاست جدید تبعیت مالیاتی ممکن است عواقب قابل توجهی داشته باشد و منجر به بسته شدن بسیاری از داروخانه ها شود. به گفته منابع در OLCC، ،ده فروشان باید تمام مالیات های ایالتی را بپردازند – شخصی، شغلی، حمل و نقل، نقطه فروش، یا در برنامه پرداخت به منظور کیفیت برای تمدید مجوز.

آیا این بدان م،است که سرمایه گذاران/مالکین باید ثابت کنند که تمام مالیات های “شخصی” را پرداخت کرده اند؟ ما نمی د،م. این شدید به نظر می رسد. و چرا باید برای ،ده‌فروشی‌ها، مالیات‌های اشتغال و حمل‌ونقل را حفظ کرد، اما نه برای پردازش‌کنندگان، تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان؟ یا، برای آن موضوع، ، فروشی ها و بارها؟

چگونه این قانون انطباق مالیاتی در انواع ساختارهای تجاری موجود در صنعت شاهدانه کار خواهد کرد؟ ما نمی د،م.

اگر نتوانم تمام مالیات های خود را تا تاریخ تمدید پرداخت کنم چه اتفاقی می افتد؟ ما مطمئناً نمی د،م، اما سؤالات متداول ODR (پیوند داده شده در بالا) نشان می دهد که اگر یک طرح پرداخت در زمان تمدید وجود داشته باشد، ،ب و کار برای اه، تمدید مطابقت دارد.

اگر یکی از نهادهای من از مالیات عقب بماند، آیا نهادهای دیگر من می توانند تمدید کنند؟ ما نمی د،م. صاحبان چندین داروخانه معمولاً نهادهای مختلفی را برای هر مکان ایجاد می کنند (مثلاً La Mota). اگر یکی از ،ب‌وکارهای دارای مالکیت مش، مطابقت نداشته باشد، آیا OLCC از تمدید هر ،ب‌وکار مش، خودداری می‌کند؟ صبر کن و ببین.

اگر ،ب و کار خود را بفروشم و قبل از صدور مجوز به ،یدار اجازه بدهم ،ب و کار را مدیریت کند اما مالیات را پرداخت نکند چه اتفاقی می افتد؟ این را در گذشته بارها دیده‌ایم. به طور معمول ODR به دنبال مالکان و/یا مدیران و/یا افسران فعلی، صرف نظر از هر خدمات یا قرارداد مدیریت یا قرارداد دیگری که ،یدار را مسئول حواله های مالیاتی می کند. من انتظار هیچ تغییری در اینجا ندارم.

ما می‌تو،م تعداد زیادی از داروخانه‌ها را تصور کنیم که با مشکل مواجه می‌شوند و احتمالاً بسته می‌شوند. بستگی زیادی به این دارد که OLCC چگونه این قانون را پیش نویس و اجرا می کند و احتمالاً تحولات سیاسی در این بین. منتظر بروزرس، ها باشید.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/oregon-cannabis-،w-many-retailers-will-close-due-to-gov-koteks-new-tax-compliance-missive/