دسته‌ها
اخبار

شاهدانه اورگان 2023: پیش بینی و گزارش قانونی


جلسه قانونگذاری 2023 اورگان دیروز آغاز شد. این یک جلسه عادی امسال است، به این م،ی که ما برای مدت طول، تری در انتظار هستیم – یک تقویم 160 روزه، در مقابل 35 روزه ای که در سال های زوج می بینیم.

پس از انتخابات نوامبر، ،ت ایالتی نیز کاملاً متفاوت از چند سال گذشته به نظر می رسد، از دفتر فرماندار به پایین. به همین دلیل، مخاطبینی که در کمیسیون کنترل ،ات الکلی اورگان (OLCC) و جاهای دیگر با آنها صحبت کرده‌ام، در پیش‌بینی آنچه ممکن است با قو،ن حشیش اتفاق بیفتد، تردید دارند.

به ،ه خود، انجمن کانابیس اورگان تجدید قوا درخواستی کلی از «آسیب نرسان” به طور خاص، همچنین مخالفت خود را با هرگونه افزایش مالیات محلی (ممکن است یک مبارزه واقعی باشد)، حمایت از مصرف اجتماعی (مثل هر سال؛ اتفاق نمی افتد) و رسیدگی به ا،امات بسته بندی ضایعات و طاقت فرسا (یک ایده خوب) ابراز کرده است.

در زیر، پیش نویس لوایحی را که در حال حاضر برای این جلسه جدید آماده شده اند، خلاصه می کنم. من یک هشدار مشابه را به سال گذشته اضافه می کنم: ا،ریت این صورتحساب های معرفی شده یا ثبت نام شده تصویب نمی شوند. برخی از پیشنهادات اولیه کنار گذاشته می‌شوند یا در صورت‌حساب همه‌جانبه یا «درخت کریسمس» ادغام می‌شوند. ما تمایل داریم که در هر جلسه یکی از آن صورت‌حساب‌های بزرگ‌تر را در کنار کار بر روی موضوعات مجزا ببینیم.

این مورد مشابه HB 2015 و SB 864 ش،ت خورده و بحث برانگیز 2021 است. حدا،ر درصد مالیاتی را که یک شهر یا شهرستان ممکن است بر فروش اقلام ماری جوانا اعمال کند، از 3 درصد به 10 درصد افزایش می دهد. رژیم جدید از اول ژانویه 2024 آغاز خواهد شد.

ناظران صنعت ممکن است به یاد بیاورند که SB 864 چند سال پیش بسته شد: قبل از اینکه رئیس کمیته درآمد مجلس اجازه لغو آن را بدهد، از سنا عبور کرد. در آن زمان نوشتم:

یکی از عوامل ممکن است 1 میلیارد دلار اضافی موجود در پیش بینی درآمد ایالتی در ماه مه، به اضافه 2.6 میلیارد دلار دریافتی از فدرال رزرو باشد.

تماشای اینکه در آینده با پیشنهادهای افزایش مالیات شاهدانه چه اتفاقی می‌افتد، جالب خواهد بود، به خصوص اگر ،انه‌های ایالتی دوباره ضعیف شوند. کاهش بزرگی از درآمد مالیاتی شاهدانه از بین خواهد رفت اندازه 110 پیش رفتن. من در سابقه می گویم که مالیات حشیش می تواند کمی بالاتر برود، اگرچه به خاطر مشتریانمان امیدوارم که این کار را نکنند.

در اینجا در سال 2023 برای یک نبرد تنومند دیگر بر سر مالیات های محلی شاهدانه آماده شوید. SB 66 قبل از جلسه ثبت شد و قرار است کمی بازی کند. رجوع کنید به HB 2505 زیر.

این لایحه صاحب اموال غیرمنقول مورد استفاده برای تولید یا تولید غیرقانونی ماری جوانا را م،م می کند که پس از اطلاع از مجری قانون، ، ها را پا،ازی کند. SB 326 در حال حاضر به کمیته قضایی ارسال شده است. تا آنجا که من می توانم بگویم این یک لایحه نسبتاً پیچیده و یک ایده جدید است. من شانس عبور آن را در سطح پایین ارزیابی می کنم.

با توجه به هر رباتی که این صورت‌حساب‌ها را خلاصه می‌کند، SB 353 “به OLCC نیاز دارد تا شاهدانه را مطالعه کند.” پس از آن، این لایحه مقرر می‌دارد که OLCC باید گزارشی شامل هرگونه توصیه قانونی را تا 15 سپتامبر 2024 ارائه کند. در تجربه ما، OLCC بسیار شلوغ به نظر می‌رسد، اما گمان می‌کنم هیچ وقت برای یک سازمان ،تی ضرری نداشته باشد که درباره موضوع تنظیم آن اطلاعات بیشتری ،ب کند.

معامله مشابه در اینجا، اما این یکی از OLCC به مطالعه “عملیات غیرقانونی حشیش” می خواهد. و سپس گزارشی را در همان زمان بندی ارائه دهید.

همان صورتحساب SB 353; فقط پرونده مجلس

این یکی به و، درآمد (DOR) دستور می دهد تا “مقدار مشخصی از پول را به شهرها و شهرستان های این ایالت و به حساب های پلیس ایالتی” منتقل کند. ظاهراً با توجه به دستورالعمل‌های اجرایی اضافه‌شده در جلسات اخیر، شخصی فکر می‌کند که پلیس به پول بیشتری نیاز دارد. جالب‌تر اینکه، HB 2019 تلاش می‌کند تا بر اساس «حجم ماری‌جوانا تولید، پردازش و فروخته‌شده در عمده‌فروشی و ،ده‌فروشی» در هر کدام، بودجه را به شهرستان‌های سراسر ایالت تخصیص دهد.

از ملاحظات سیاسی که بگذریم، HB 2019 تقریباً مطمئناً یک «تاثیر مالی» ایجاد خواهد کرد، به این م،ی که برای کمیته Ways & Means تعیین شده است. تعداد زیادی اسکناس برای مردن به آنجا می رود. اما این یکی از نظر من یک شانس پانچر دارد.

HB 2020 – OLCC، خودت را بشناس

این یکی از OLCC می‌خواهد که «کمیسیون» را مطالعه کند. و سپس تا 15 سپتامبر 2024 گزارشی از خود شامل هرگونه توصیه قانونی ارائه کند.

HB 2377 – تکالیف OLCC

همان صورتحساب SB 345 و HB 2015. این فقط باید تمیز شود.

HB 2505 – افزایش مقامات محلی مالیات فروش ماری جوانا

این یکی با SB 66 فوق ی،ان است و توسط همان دو قانونگذار از قبل ثبت شده است. این فقط تسلیم مجلس است.

HB 2515 – سیستم های دوربین تشخیص حرکت؛ اسکنر تایید سن؛ بچه ها در سایت

این لایحه به تولیدکنندگان، عمده‌فروشان، پردازنده‌ها و ،ده‌فروشان دارای مجوز حشیش اجازه می‌دهد از سیستم‌های دوربین تشخیص حرکت در محل‌های دارای مجوز استفاده کنند. همچنین به صاحبان مجوز ،ده‌فروشی اجازه می‌دهد به جای انجام بازرسی فیزیکی شناسه‌های مشتری، اسکنرهای تأیید سن را مستقر کنند. (اطلاعات به‌دست‌آمده «فقط به منظور تأیید سن افراد» مورد استفاده و نگهداری قرار می‌گیرد.) در نهایت، در آنچه که احتمالاً به تولیدکنندگان روستایی اشاره می‌کند، HB 2515 حاوی ماده‌ای نامرتبط است که به فرزندان صاحبان ،ب‌وکار ماری جوانا اجازه می‌دهد در محل‌های دارای مجوز ورود کنند. اگر “دیوار یا مانع مشابه” وجود داشته باشد.

HB 2516 – فروش مستقیم از مزارع کوچک

این یکی به تولیدکنندگان دارای مجوز خاص اجازه می‌دهد تا مستقیماً به مشتریان بفروشند و از صاحبان مجوز ،ده‌فروشی به‌کلی دور بزنند. همانطور که بعداً توسط OLCC تعریف شد، تولیدکنندگان باید به ،وان دارندگان مجوز در مقیاس کوچک واجد شرایط باشند. جالب هست!

HB 2516 همچنین حاوی مقرراتی است که به عمده فروشان دارای مجوز اجازه می دهد تا حشیش را در نمایشگاه های تجاری به ،ده فروشان دارای مجوز بفروشند یا انتقال دهند.

HB 2517 – معافیت قرارداد استخدام

یک قبض طاقچه. این تجارت حشیش را از «ا،امات قرارداد استخدام منبع اول در مناطق شرکتی» مستثنی می‌کند. اگر مایلید در مورد این موضوع جالب بیشتر بخو،د، به اینجا بروید.

HB 3048 – کمک هزینه های اجرای قانون

این لایحه به کمیسیون عدالت کیفری اورگان دستور می دهد تا به و، پلیس ایالتی، شهرها، شهرستان ها و سازمان های مبتنی بر جامعه کمک های مالی اعطا کند تا تولید و توزیع غیرقانونی حشیش را تعقیب کند. در اینجا بیشتر بر روی بازیگران بد تمرکز کنید. کمتر در کمک به صنعت به طور مستقیم.

HB 2931 – تکالیف OLCC

همان صورتحساب SB 345 و HB 2015 و HB 2377. این فقط باید تمیز شود.

HB 2932 – تکالیف OLCC

همان صورتحساب SB 345 و HB 2015 و HB 2377 و HB 2931. باز هم پا،ازی لازم است.

HB 2949 – مقررات محلی کنف

به نظر می‌رسد که این لایحه به شهرها و شهرستان‌هایی که مایلند «مقررات معقول» را در مورد بیشتر هر چیزی که به تولید کنف مربوط می‌شود، تصویب کنند، کارت‌های قانونی می‌دهد. به ،وان مثال، محلات می توانند «روشی که یک پرورش دهنده می تواند کنف صنعتی تولید کند» را محدود کند. یک شهر یا شهرستان همچنین می تواند محل رشد کنف را محدود کند. زم، که سایت می تواند کار کند؛ و غیره.

همه اینها غیر ضروری به نظر می رسد، به ویژه در زمینه یک صنعت ش،ت خورده که در آن اورگان یک فرصت رهبری واقعی دارد. HB 2949 از نظر احساسی مشابه HB 1564 تأسف‌آور است که جلسه گذشته تصویب شد. این قانون به کمیسیون‌های شهرستان اجازه می‌دهد تا در صورت اعلام وضعیت اضطراری محلی، از و، کشاورزی اورگان درخواست کنند که درخواست‌های مجوز کنف محلی را رد کند.

HB 3049 – بر،ب زدن محصول کنف برای مصرف انسان یا حیوان

این یکی به OLCC دستور می دهد تا برنامه ثبت و ا،امات بر،ب گذاری سالانه را برای هر کالا یا محصول صنعتی کنف حاوی کانابینوئیدها و برای مصرف انسان یا حیوان ایجاد کند. برخی از ا،امات عبارتند از: نام و نوع محصول. شناسایی سازنده؛ ،اصر؛ وزن خالص؛ اندازه خدمت؛ قدرت اگر به درستی اجرا شود ایده خوبی به نظر می رسد.

بعد چه اتفاقی می افتد

برای به روز رس، در مورد همه اینها با وبلاگ Canna Law همراه باشید. ما قصد داریم هر گونه تحولات خیمه شب بازی را در این جلسه قانونگذاری گزارش کنیم. ما همچنین خلاصه سالانه “پایان” خود را مدتی پس از پایان جلسه در 25 ژوئن می نویسیم.

در همین حال، برای اطلاع از پیشرفت‌های اخیر شاهدانه در اورگان و وضعیت عمومی امور، پست‌های اخیر زیر را بررسی کنید:


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/oregon-cannabis-2023-legislative-forecast-and-report/