دسته‌ها
اخبار

قاضی فدرال دستور تعمیرات اساسی زندان آریزونا را به دلیل شرایط غیرقانونی صادر می کند


یک قاضی منطقه ای ایالات متحده به و، اصلاحات، توانبخشی و ورود مجدد آریزونا دستور داده است تا پس از تشخیص اینکه شرایط در زندان های آریزونا یک “خطر قابل توجه غیرقانونی آسیب جدی” برای افراد تحت بازداشت این ایالت است، تغییرات “قابل توجهی” در عملیات کارکنان و تاسیسات خود ایجاد کند. .

دستور نتیجه است جنسن علیه شین، یک پرونده دادگاهی که مراقبت های اولیه بهداشتی و شرایط ارائه شده به افراد زند، در زندان های آریزونا را به چالش می کشد. این امر به دنبال حکمی در تابستان است که نشان می‌دهد این و،خانه هم با عدم ارائه استاندارد کافی از مراقبت‌های پزشکی و رو، و هم از طریق شرایط غیرقانونی سیستم سلول انفرادی خود، قانون اساسی را نقض کرده است.

قاضی Roslyn O. Silver این دستور را در روز دوشنبه، 9 ژانویه صادر کرد و تا حدی دلیل این دستور را عدم رعایت دستورات قبلی دادگاه و توافقنامه حل و فصل موجود ذکر کرد، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه و، “آگاهانه اسنادی را به صورت نادرست یا گمراه کننده ایجاد کرده است. شیوه» در خصوص بهبود تأسیسات.

در سال 2014، دادگاه حکم به حل و فصل داد شین این مورد به این م،ی بود که همین تغییرات را مجبور کند. از آن زمان تاکنون، قضات فدرال که بر اجرای توافقنامه نظارت می کنند، دو بار مقامات را مورد تحقیر قرار داده اند. در سال 2021، قاضی سیلور با استناد به “نقض مادی فراگیر” توافق نامه، این توافق را رد کرد و پرونده را به محاکمه بازگرداند.

اکنون، نظم جدید آریزونا را م،م می‌کند که استانداردهای کارکنان و غربالگری مراقبت‌های پزشکی و رو، خود را بازنگری کند، سیستم‌ها و برنامه‌هایی را برای بهبود خانه‌های ایزوله ایجاد کند و مسیر بازگشت به سطوح امنیتی پایین‌تر را برای افراد داخل آن ایجاد کند.

شاکیان این پرونده توسط تیمی شامل پروژه زندان ملی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، ACLU آریزونا، دفتر حقوقی زندان، مرکز آریزونا برای قانون معلولیت و شرکت حقوقی Perkins Coie LLP نمایندگی می‌شوند.

در یک ACLU بی،ه مطبوعاتی پس از حکم دادگاه، ریتا لومیو، وکیل کارکنان دفتر حقوقی زندان، افرادی را که به میدان آمدند و به تجربیات آنها در سیستم آریزونا شهادت دادند، تمجید کرد.

«دیوارهای زندان آریزونا برای مدت طول، رنج بسیار زیاد و مرگ بی مورد را پنهان می کرد. در نهایت، یک مسیر رو به جلو وجود دارد،” لومیو گفت. این دستور بدون افراد شجاعی که از تخت بیمارستان و سلول های زندان شهادت دادند، امکان پذیر نبود.»

در بی،ه ای، کیتی هابز، فرماندار آریزونا، روز سه شنبه به حکم دادگاه فدرال پاسخ داد و سوگند یاد کرد که او و ،تش متعهد هستند تا مطمئن شوند که سیستم زندان این ایالت با ا،امات قانون اساسی مطابقت دارد.

تأسیسات اصلاحی آریزونا برای مدت طول، به شدت نیازمند بهبودهای سیستمی بوده است. فرماندار هابز نوشت: سال‌ها رهبری ناموفق این موسسه را بدون کارکنان کافی، مراقبت‌های پزشکی یا پاسخگویی رها کرده است.

این سیستم ،اب است و به یک برنامه متعهد و بلندمدت برای اجرای استانداردهای عادلانه برای بهبود شرایط بهداشتی و ایمنی برای افسران اصلاح و تربیت و افراد زند، نیاز دارد.

طرفین پرونده تا 10 فوریه فرصت دارند نسبت به این دستور اعتراض کنند.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/01/11/federal-judge-orders-arizona-prison-overhaul-due-to-uncons،utional-conditions/