دسته‌ها
اخبار

قوانین دادگاه مالیاتی اورگان در مورد COGS رشد ماری جوانا


برای چندین سال یکی از بزرگترین مشکلات صنعت حشیش این است IRC بخش 280E. این صنعت کنترل شده ماری جوانا را خفه می کند. تصمیم اخیر دادگاه مالیاتی اورگان به بخش 280E و آنچه ممکن است به درستی تحت ،وان بهای تمام شده کالاهای فروخته شده (“COGS”) در زمینه عملیات کشت ماری جوانا قرار گیرد، می پردازد. (برای برخی از پوشش های قبلی ما در مورد COGS و بخش 280E اینجا، اینجا، اینجا، اینجا و اینجا را ببینید).

مورد بحث امروز این است Lessey v. Dep’t of Revenue, شماره TC-MD 210265G, 2022 WL 17336203 (Or. TC 29 Nov. 2022) (در صورت تمایل برای دریافت یک نسخه به من ایمیل بزنید). که در لسی، شاکی تعدیل و، درآمد اورگان (“ODR”) با COGS و ،ر هزینه های ادعا شده در بازگشت آنها در سال 2016 برای تجارت ماری جوانا را به چالش کشید.

در آن بازگشت، شاکیان حدود 20000 دلار دریافتی ناخالص، بدون موجودی ابتدایی یا پای، و 57654 دلار COGS را گزارش ،د که ODR اجازه 31187 دلار را داد. بیشتر هزینه‌هایی که اکنون مورد مناقشه هستند، در اصل توسط شاکیان داخل COGS ادعا شده است. این هزینه ها شامل هزینه های واحدهای تهویه مطبوع، خدمات تلفن همراه، خدمات اینترنت، اجاره دفتر و غذا و سرگرمی می شد. بیایید نگاهی به تصمیم دادگاه مالیاتی بیندازیم زیرا مربوط به بخش 280E و COGS است.

لسی در IRC 280E و COGS

دادگاه مالیاتی با بیان اینکه هزینه های داخل COGS هستند شروع کرد مستثنی شده است از درآمد ناخالص به جای ،ر شد از آن، با استناد به یک مورد مدار نهم. دادگاه گفت که این اتفاق می افتد زیرا:

درآمدهای ناخالص حاصل از فروش موجودی، تا زم، که بهای تمام شده موجودی فروخته شده بازیابی نشود، برای مالیات دهنده درآمد محسوب نمی شود: مفهوم «بهای تمام شده کالای فروخته شده» شامل مخارج لازم برای به دست آوردن، ساخت یا است،اج یک محصول فیزیکی است که قرار است فروخته شود. فروشنده تا زم، که سرمایه گذاری اقتصادی را که مستقیماً در کالای واقعی فروخته شده انجام داده است پس نگیرد، سودی نخواهد داشت. (نقل قول حذف شده است.)

برای مشاغل ماری جوانا، تمایز بین حذف و ،ر هزینه ها مهم است. طبق بخش 280E، تجارت ماری جوانا از ادعای ،ر منع شده است. اما بخش 280E مانع از این نمی شود که مشاغل ماری جوانا هزینه های موجودی مواد کنترل شده را از درآمد ناخالص مستثنی کنند.

سپس دادگاه تفاوت بین هزینه های تولید “مستقیم” و “غیر مستقیم” را توضیح داد. اولی شامل “اجزای هزینه مواد مستقیم یا کار مستقیم” است: به ،وان مثال، مواد مصرف شده یا بخشی جدایی ناپذیر از محصول و نیروی کار مرتبط با تولید دسته های خاصی از محصول است. (به نقل از درختان. Reg. § 1.471-11 (b) (2). به ،وان مثال می توان به هزینه های تعمیر، نگهداری، آب و برق و اجاره و در برخی شرایط هزینه های اداری اشاره کرد. هزینه های تولید غیرمستقیم به غیر از هزینه های مستقیم تولید، تمام هزینه های تولید دیگر است.

در اورگان، ORS 316.680(1)(i) به ،ب و کارهای مجاز ماری جوانا اجازه می دهد تا درآمد مشمول مالیات اورگان خود را به میزان هر گونه ،ر فدرال که به جز برای بخش 280E IRC مشمول آن بودند، کاهش دهند. در سال 2016، تفریق اورگان طبق لایحه مجلس 4014 برای موارد زیر مجاز شد:

هر گونه ،ر فدرال مبنی بر اینکه مالیات دهندگان برای تولید، پردازش یا فروش اقلام ماری جوانا مجاز تحت ORS 475B.010 تا 475B.395 یا 475B.400 تا 475B.525 مجاز بوده اند، اما برای بخش 280E کد درآمد داخلی.

اگرچه بخش 280E شاکیان را از مطالبه ،ر هزینه های تجاری تحت بخش 162(a) IRC منع می کرد، زیرا پرورش دهندگ، که در سازمان بهداشت اورگان ثبت نام کرده بودند، شاکیان می توانستند مبالغی را معادل چنین ،وراتی از درآمد مشمول مالیات فدرال خود کم کنند.

بنابراین، سؤال این است که آیا شاکیان واجد شرایط ،ورات فدرال هستند اگر تجارت آنها «قاچاق مواد کنترل شده» نباشد. IRC § 280E را ببینید.

لسی در COGS ادعا شده

1. واحدهای تهویه مطبوع

شاکیان دو واحد تهویه مطبوع را در عملیات پرورش ماری جوانا خود برای حذف گرمای اضافی نصب ،د. هزینه با احتساب کانال کاری 12000 دلار بود.

به گفته دادگاه مالیاتی، به طور کلی، مبالغ پرداختی برای چنین بهبود یا بهبودی، مخارج سرمایه ای است که ممکن است ،ر نشود. هزینه چنین بهبودهایی در عوض به ،وان مبنا به حساب سرمایه منظور می شود. و ،ر استهلاک موجود است. با این حال، ،یداران انواع خاصی از دارایی، ممکن است هزینه را به ،وان هزینه کاملاً قابل ،ر در سالی که دارایی تحت سرویس IRC بخش 179 (الف) قرار می‌گیرد، در نظر بگیرند.

اما در سال 2016، دادگاه مالیاتی حکم داد که تهویه مطبوع واجد شرایط ،ر هزینه نبودند. و، حتی اگر بودند، فقط در صورتی که شاکیان در بازگشت فدرال خود چنین انتخاب کرده بودند، که این کار را ن،د.

بنابراین ،ر هزینه ادعا شده توسط شاکیان مجاز نبود و شاکیان فقط 479 دلار ،ر استهلاک را پذیرفتند.

2. تلفن های همراه

شاکیان ادعا ،د که تلفن های همراه آنها در مواقع اضطراری مورد نیاز است و ا،امات مجوز را برآورده می کنند. دادگاه مالیاتی تشخیص داد که هیچ تفریقی مجاز نیست زیرا «عدد 2016 [cellular p،ne] بی،ه‌های ارائه‌شده الگوی منظمی از تماس‌های صوتی و پیام‌های متنی را نشان می‌دهد که با هدف تجاری استفاده اضطراری مطابقت ندارد.»

3. سرویس اینترنت

شاکیان به دنبال کاهش 1175.28 دلار برای هزینه های خدمات اینترنت بودند. اما دادگاه مالیاتی دریافت که اسناد ارائه شده توسط شاکیان در حمایت از این تفریق، نشان نمی‌دهد که سرویس اینترنت در خانه شاکی بوده است، نه عملیات کشت ماری جوانا یا دفتر اجاره‌ای.

4. اجاره دفتر

شاکیان به دنبال ،ر برای اجاره دفتر بودند و شهادت دادند که دفتر را اجاره کرده اند تا آدرس منزل و آدرس عملیات کشت ماری جوانا را از وب سایت وزیر امور خارجه حفظ کنند. آنها همچنین شهادت دادند که یک تجارت ماری جوانا در معرض خطر بالای هدف قرار گرفتن توسط سارقان است و وزیر امور خارجه توصیه می کند از آدرس منزل در ثبت نام تجارت ماری جوانا استفاده نکنید. شاکیان همچنین شواهدی مبنی بر اجاره تجاری ارائه ،د.

با توجه به این حقایق، دادگاه مالیاتی احتمال داد که این دفتر برای رشد ماری جوانا اجاره شده باشد و اجازه ،ر 1400 دلار از 1600 دلار ادعا شده را داد. (200 دلار باقیمانده به‌،وان سپرده خسارت به‌جای هزینه به نظر می‌رسد.)

5. وعده های غذایی با مربیان

شاکیان رسیدهایی در حدود 700 دلار برای غذا و نوشیدنی و شهادت ارائه ،د که این هزینه‌ها «مرتبط با راهنمایی در زمینه پرورش ماری جوانا بود که به دلیل فقدان گزینه‌های آموزشی رسمی در پرورش ماری جوانا ضروری بود». برای وعده‌های غذایی که شاکیان دارای رسید و شواهد تأییدکننده (مثلاً یادداشت) بودند، دادگاه مالیات اجازه ،ر داد.

6. مسافت پیموده شده وسیله نقلیه

شاکیان 17771 مایل تجاری را در بازگشت خود در سال 2016 گزارش ،د و دو دفترچه ثبت گزارش ارسال ،د. پس از بررسی دفاتر ثبت و شواهد مرتبط، دادگاه متوجه شد که سیاهه‌ها مسافت 7742 مایلی را دارند که واجد شرایط ،ر هستند.

غذای آماده

به طور خلاصه، دادگاه مالیاتی درآمد مشمول مالیات شاکی را 476 دلار برای استهلاک کو،، 1400 دلار برای اجاره دفتر و 27.49 دلار برای وعده های غذایی کاهش داد. و به شاکیان اجازه داد برای 7742 مایل تجاری از هزینه های خودرو و کامیون کم کنند.

تا زم، که برخی اصلاحات فدرال مربوط به بخش 280E اتفاق بیفتد، لسی نشان می دهد که ،ب و کار ماری جوانا باید سوابق دقیقی را نگه دارید و با حسابداران و متخصصان مالیاتی خود در مورد کلیه امور مربوط به COGS همکاری نزدیک داشته باشید. به خصوص که این مقامات مالیاتی ممکن است چندین سال به عقب نگاه کنند. با توجه به تمام چالش‌هایی که در حال حاضر صنعت با آن مواجه است، اکنون زم، برای ایجاد یک لایحه مالیاتی نیست.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/oregon-tax-court-rules-on-marijuana-grow-cogs/