دسته‌ها
اخبار

مجوزهای بزرگ کالیفرنیا واقعاً کوچک می شود


قانون کالیفرنیا و، کنترل حشیش را م،م می‌کند که پذیرش درخواست‌های مجوز بزرگ را از 1 ژانویه 2023 آغاز کند. در اوایل سال جاری، DCC مقررات مجوزهای بزرگ پیشنهادی را منتشر کرد (که در اینجا توضیح دادم). همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، در 5 دسامبر 2022، DCC کاهش یافته است مجموعه دوم آن از اصلاحات به مقررات پیشنهادی زم، که قو،ن DCC اجرایی شود، گرفتن مجوزهای بزرگ را برای مردم بسیار دشوار خواهد کرد.

قو،ن جدید DCC و مجوزهای بزرگ

برای خلاصه ، پست قبلی من، ایالت به کشاورزان اجازه می دهد تا برای مجوزهای بزرگتر از آنچه قبلاً در دسترس بود درخواست دهند. تا به حال، مزارع بزرگتر باید مجوزهای کوچک را جمع آوری می ،د، که اکنون می توانند آنها را به مجوزهای بزرگ تبدیل کنند. یکی از مسائل کلیدی در اینجا – که قانون ایالتی سال‌ها پیش آن را ا،امی کرد – این بود که دارندگان مجوزهای بزرگ نمی‌توانستند آزمایشگاه‌های آزمایش، ،ب‌وکارهای کوچک و توزیع‌کنندگان را داشته باشند. بیشتر در مورد آن در زیر.

اگرچه تغییر بزرگ مربوط به ممنوعیت مالکیت مجوز است. وقتی پست اصلی خود را نوشتم، مقررات پیشنهادی اولیه گفت که “دارندگان” مجوزهای بزرگ واجد شرایط داشتن سایر انواع مجوزهای ذکر شده در بالا نیستند. این یک اصطلاح فوق العاده مبهم بود. آیا به این م،ی است که ،ب و کاری که دارای مجوز بزرگ است نمی تواند انواع دیگر را نگه دارد؟ آیا آن را گسترش داد صاحبان ،ب و کاری که مجوز داشت؟ اصلا مشخص نبود

در 30 آگوست 2022، DCC اولین مجموعه تغییرات خود را در مقررات پیشنهادی انجام داد. این تعاریف را در اینجا گسترش داد و گفت که هر شخصی که دارای مالکیت یا منافع مالی در یک مجوز بزرگ است، نمی تواند دارای یک نوع مجوز ممنوع باشد. در حالی که این تعریف نیز کمی مبهم است، اما اکنون به دلیل گنجاندن دارندگان منافع مالی، بسیار گسترده است.

برای مرجع، DCC تعریف می کند دارندگان منافع مالی به ،وان:

(1) شخصی که سود مالکیت کل آن کمتر از 20 درصد باشد.

(2) شخصی که به تجارت تجاری حشیش وام می دهد.

(3) شخصی که حق دریافت 10 درصد یا بیشتر از سود تجارت تجاری حشیش را دارد. . . .

دسته نهایی برای کپی ، خیلی طول، است، اما می تواند شامل مواردی مانند کارمندان با طرح های سهم سود، وام دهندگان، کارگزاران و غیره باشد. این تغییرات دقیقاً مطابق با قانون ایالتی، که فقط می گوید “A Type 5، Type 5A یا Type 5B دارنده مجوز واجد شرایط درخواست یا داشتن مجوز نوع 8، نوع 11، یا نوع 12 نیست. گسترش به فراتر از دارنده مجوز، یک مسئله بزرگ برای مشاغل بزرگ و کوچک به طور ی،ان خواهد بود.

از آنجایی که قو،ن DCC، داشتن منافع مالی در مجوزهای بزرگ و مجوزهای توزیع را ممنوع می کند، احتمالاً زندگی را برای شرکت های بزرگ شاهدانه که مجوزهای کوچک را در مجوزهای کشت قرار می دهند، دشوار می کند. این به این دلیل است که شرکت های بزرگ تمایل دارند مجوزهای توزیع را در زنجیره خود داشته باشند. حتی اگر این کار را نداشته باشند، تمایل دارند فهرست های بزرگتری از سهامداران یا اعضا داشته باشند، و اگر حتی یکی از آن اعضا دارای منافع مالی اندکی در دارنده مجوز توزیع باشد، این امر مانع از صدور مجوز بزرگ برای کشت می شود.

قو،ن جدید DCC بر بازیکنان بزرگ و کوچک تأثیر می گذارد

این تغییرات فقط بر مشاغل بزرگ شاهدانه و MSO ها تأثیر نمی گذارد. شرکت‌های کوچک‌تر حشیش که به وام نیاز دارند، می‌خواهند موافقت‌نامه‌های مجوز IP را امضا کنند، می‌خواهند با کارگزاران پیمانکار مستقل یا فروشندگان و غیره تعامل داشته باشند، باید قبل از درخواست برای مجوزهای بزرگ بسیار مراقب باشند.

در نتیجه این قو،ن، شرکت‌های حشیش که هنگام درخواست مجوزهای بزرگ، موانع منافع مالی ندارند، باید سهامداران/عضوهای جدید و همچنین روابط قراردادی شخص ثالث را بررسی کنند تا مشخص شود که آیا آنها دارای منافع مالی در انواع مجوزهای ممنوع هستند یا خیر. . این می‌تواند یک فرآیند فوق‌العاده دشوار باشد، که احتمالاً بدون برنامه‌های انطباق قوی، بار بیشتری را بر مشاغل کوچک‌تر تحمیل می‌کند.

نظرات خود را دریافت کنید

DCC در ایمیل خود با اعلام این تغییرات جدید اشاره کرد که:

DCC در حال حاضر در حال پذیرش نظرات در مورد تغییرات بیشتر در متن پیشنهادی مقررات است. هر شخص ذینفع یا نماینده مجاز شخص علاقه مند می تواند نظرات کتبی مربوط به اقدام نظارتی پیشنهادی را به DCC ارسال کند. لطفا نظرات خود را به اصلاحات در متن محدود کنید.

همه نظرات باید توسط ساعت 5 بعد از ظهر 21 دسامبر 2022.

به احتمال زیاد، این آ،ین دور تغییرات DCC خواهد بود و دوباره آنها را تغییر نخواهد داد. متأسفانه، گسترش قو،ن ایالتی در اینجا زندگی را برای پرورش دهندگان بزرگ و کوچک به طور ی،ان چالش برانگیزتر می کند. منتظر به روز رس، های بیشتر در مورد مجوز حشیش کالیفرنیا باشید.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/california-large-licensing-gets-really-small/