دسته‌ها
اخبار

مریلند به باشگاه می پیوندد – وبلاگ قانون Canna™


مریلند اخیراً به آ،ین ایالت ایالات متحده تبدیل شد که مصرف حشیش برای بزرگسالان را قانونی کرد و به یک باشگاه در حال رشد پیوست. پس از رفراندوم سال 2022، مجمع عمومی مریلند قانون اصلاح حشیش را تصویب کرد (به صورت متقابل لایحه خانه 556 و لایحه 516 سنا) که فروش حشیش را از داروخانه های دارای مجوز به بزرگسالان از اول ژوئیه 2023 مجاز می کند. مطابق با سایر ایالت های شمال شرقی مانند کانکتیکات، دلاور و نیوهمپشایر، فعالیت های قانونی در مریلند مشمول مقدار استفاده شخصی است که برابر با 1.5 اونس گل، 12 گرم شاهدانه غلیظ، یا مقداری از محصولات شاهدانه که از 750 میلی گرم THC تجاوز نمی کند.

فروش شاهدانه مشمول مالیات 9 درصدی خواهد بود. برای ایالتی که برخی با شعار «اگر می‌تو، آن را در خواب ببینی، ما می‌تو،م از آن مالیات بگیریم» ارتباط دارند، این مالیات نسبتاً کمی به نظر می‌رسد. آن دسته از اهالی مریلند که مایل به حذف مالیات هستند، این امکان را خواهند داشت که بطور قانونی حشیش را در خانه پرورش دهند، مشروط بر اینکه از دید عموم خارج شود. حدا،ر میزان کشت دو بوته در هر خانوار است. بیماران ثبت شده حشیش پزشکی می توانند تا چهار گیاه پرورش دهند. بر اساس تغییرات قانونی، مریلند همچنین مک،سمی برای رفع محکومیت های مربوط به داشتن کمتر از 10 گرم حشیش ایجاد خواهد کرد. در حالی که فقط داشتن 1.5 اونس یا کمتر قانونی خواهد شد، اما تملک تا 2.5 اونس فقط مشمول جریمه مدنی خواهد بود و پیگرد کیفری ندارد.

جدید قانون یک چارچوب مجوز برای افرادی که مایل به فعالیت در تجارت حشیش هستند ایجاد می کند. همانطور که در مورد حشیش پزشکی وجود داشت، مجوزهایی برای پرورش دهندگان، فرآوری ها و داروخانه ها ارائه خواهد شد. این قانون تعداد مجوزهایی را که می توان اعطا کرد محدود می کند و محدودیت های جداگانه ای برای مجوزهای استاندارد و مجوزهای ،د تعیین می کند. در صورتی که شرایط خاصی برآورده شود، مریلند به افرادی که دارای مجوز حشیش پزشکی هستند این امکان را می دهد تا آنها را به مجوزهایی تبدیل کنند که به فعالیت های حشیش برای بزرگسالان نیز اجازه می دهد.

دارندگان مجوز میکرو این امکان را خواهند داشت که با فضاهای جوجه کشی دارای مجوز فعالیت کنند. در مورد داروخانه‌ها، مجوز ،د اجازه می‌دهد خدمات تحویل را بدون ویترین فیزیکی و با حدا،ر ده کارمند انجام دهد. مجوزهایی نیز برای بهره برداری از تأسیسات مصرف در محل در دسترس خواهد بود. این موسسات ممکن است اجازه سیگار کشیدن یا مصرف الکل را در داخل محل ندهند. به نظر می رسد این در تضاد با مطالبه که امکانات مصرف در محل «بیشتر شبیه نانوایی ها یا کافی شاپ ها هستند تا سالن های دود.» این به این دلیل نیست که امروزه سیگار و ،ات الکلی در نانوایی ها و کافی شاپ ها رایج است، بلکه به این دلیل است که تأثیر مورد انتظار قو،ن این است که فقط مصرف کنندگان حشیش را جذب کند و در نتیجه محیط هایی به سختی شبیه Panera یا Starbucks باشد.

به کنار این بحث، حرکت مریلند نشان دهنده یک گام مثبت دیگر به جلو در مورد شاهدانه در شمال شرقی است، که به سرعت خود را به ،وان یک دژ قانونی تثبیت کرد. ما امیدواریم که ایالت های بیشتری به تقلید از مریلند و برادران شمال شرقی آن ادامه دهند و از شعار ایالت خلیج پیروی کنند. حقایق مردانه کلمات ،نه، ترجمه صحیح سیاسی آن در زبان ،یسی “عمل قوی، کلمات ملایم” است.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/maryland-joins-the-club/