دسته‌ها
اخبار

وقتی عنوان 42 منقضی می شود، گذرگاه های مرزی سر به فلک می کشند


عبور مردم از مرز ج،ی

مارس 2020 یک زمان وحشی و پر دردسر بود. آمریکایی ها تازه شروع به یادگیری جدیت COVID-19 کرده بودند. در 11 مه 2020، این منحنی یادگیری به سرعت بالا رفت تام هن، اعلام کرد که به این بیماری مبتلا شده بود و NBA فصل خود را به طور نامحدود به حالت تعلیق درآورد به دنبال مرکز یوتا جاز، رودی گوبرت، تست مثبت شد.

سه سال کامل پس از این روز مهم، قانون ،وان 42 ،ت ایالات متحده، که به ماموران مرزی اجازه می‌داد به سرعت عبورکنندگان مرزی و پناهجویان را ا،اج کنند، کمی قبل از نیمه‌شب پنجشنبه منقضی می‌شود. آنچه به ،وان پاسخی به هرج و مرج آغاز شد با بازگشت به نوع دیگری از هرج و مرج پایان یافت. گذرگاه های مرزی در حال حاضر بالن به بیش از 10000 در روز رسید.

در مارس 2020، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تحت ریاست جمهوری ترامپ، دستور بهداشت عمومی صادر کرد اجازه دادن به ماموران مرزی برای ا،اج سریع عبور کنندگان مرزی و پناهجویان. این دستور که به ،وان “Title 42” شناخته شد، در آن مستقر شد 42 USC § 265قانون ایالات متحده که به ،ت اجازه می دهد برای جلوگیری از گسترش بیماری های واگیر ورود به کشور را تعلیق کند.

اثر اصلی ،وان 42 تغییر نحوه رسیدگی به گذرکنندگان مرزی و پناهجویان در مرز بود. در زمان‌های عادی، مهاجران در بازداشتگاه‌ها نگهداری می‌شوند و به ادعای آنها رسیدگی می‌شود. CDC در دستور بهداشت عمومی خود، این تجمعات جمعی را به ،وان “خطری برای سلامت عمومی” معرفی کرد، زیرا مهاجران “ساعت ها یا روزها” قبل از تعیین وضعیت آنها “در نزدیکی یکدیگر نگهداری می شدند”.

طبق بند 42، ،ت اجازه داشت تا مراکز بازداشت را دور بزند و مهاجران را بدون تعیین وضعیت پناهندگی آنها ا،اج کند. به مأموران مرزی دستور داده شد که همه مهاجران را از ایالات متحده خارج کرده و آنها را به کشوری که از آنجا وارد شده بودند، معمولاً مکزیک، بازگردانند. این فرآیند بازگشت قرار بود “با بیشترین سرعت ممکن، با کمترین زمان صرف شده در محل تجمع” انجام شود.

،وان 42 مستقیماً با وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 ،ت فدرال مرتبط بود. اما از آنجایی که این بیماری همه گیر به آرامی قدرت خود را محو کرد، پرزیدنت بایدن اجازه داد وضعیت اضطراری بهداشت عمومی پایان یابد. و با پایان آن، ،وان 42 دیگر قابل توجیه نیست.

کارشناسان افزایش مهاجران در مرز را پیش بینی کرده بودند. پرزیدنت بایدن گفت که مرز “برای مدتی آشفته“راست می گفتند.

حتی قبل از پایان ،وان 42، دستگیری مهاجران غیرقانونی از 10000 نفر در روز فراتر رفته بود. امکانات فرآوری قبلاً 200 درصد ظرفیت داشت هفته قبل از انقضای قانون تعیین شده بود. نه تنها لغو این ممنوعیت بر یک گشت مرزی که از قبل تحت فشار بود، غلبه کرد، بلکه جوامع محلی برای مق، با این هجوم تلاش ،د.

در شهر مرزی ال پاسو، تگزاس، پناهگاه ها “بیشینه شد” با مهاجران در سن دیگو، کالیفرنیا، مهاجران در تنگناهای وخیم تری گیر کرده بودند. دو دیوار مرزی سن دیگو را از تیجوانا در مکزیک جدا می کند. صدها مهاجر، از جمله کودکان کوچک، بین این دو گیر کرده بودند. در حالی که از طریق شکاف به آنها ساندویچ داده شده است، شرایط غیرقابل تعجب به ،وان “فیرآمیز” توصیف شده است. در سمت مرز مکزیک، مهاجران با ،ید شناور خود را برای عبور از رودخانه خطرناک ریو گراند آماده کرده اند.

پاسخ رئیس جمهور

افزایش گذرگاه ها در زمان بدی برای ماموران مرزی ایالات متحده رخ می دهد. در پاسخ، ،ت بایدن در حال انجام اقداماتی برای رسیدگی به هجوم مهاجران است. پرسنل و بودجه اضافی برای کمک به سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به گذرکنندگان مرزی داده خواهد شد. در عین حال، ،ت برای ،، که به طور غیرقانونی عبور می کنند، مجازات ها را تشدید می کند. این مهاجران ممکن است ا،اج شوند و به مدت پنج سال از بازگشت به ایالات متحده منع شوند.

اداره هم دارد می گیرد مجموعه ای از اقدامات دیگر برای مق، با هجوم:

  • افتتاح مراکز پردازش اضافی
  • بهبود پلت فرم زمان بندی آنها
  • ادامه پذیرش 30000 مهاجر در ماه از ونزوئلا، کوبا، هائیتی و نیکاراگوئه تا زم، که شرایط خاصی وجود داشته باشد.
  • ردیابی مهاجران از طریق برنامه جدیدی به نام مدیریت حذف سریع خانواده
  • اعزام نیروهای نظامی به مرز

ایالت ها و شهرها به طرق مختلف به هرج و مرج مورد انتظار پاسخ داده اند.

در فلوریدا، ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه، یک برنامه جدید جابجایی مهاجران را درست چند روز قبل از پایان ،وان 42 راه اندازی کرد. بر اساس این برنامه، فلوریدا 12 میلیون دلار اضافی برای جابجایی مهاجران غیرقانونی در هر نقطه از کشور در اختیار خواهد داشت. فلوریدا همچنین دریافت کارت شناسایی صادر شده توسط ،ت را برای مهاجران سخت تر می کند و شناسه های خارج از ایالت را برای مهاجران غیرقانونی باطل می کند. همچنین برای مشاغلی که این مهاجران را استخدام می کنند، جریمه های اضافی در نظر گرفته خواهد شد.

در تگزاس، فرماندار جمهوری خواه، گرگ ابوت سربازان گارد ملی در امتداد مرز مستقر شدند. ابوت گفت: سربازان “نخبه” “به طور خاص برای یک چیز آموزش دیده اند.” در یک توییت. آنها “مناطقی را که مهاجران غیرقانونی سعی در عبور از مرز دارند را شناسایی می کنند”، “این شکاف را پر می کنند” و مهاجران را “دفع” می کنند.

اما پاسخ به حالت های قرمز محدود نشده است. اریک آدامز شهردار نیویورک دستور اجرایی فوری صادر کرد برای مق، با “بحران بشردوستانه بی سابقه” زیرا به دنبال “برآوردن نیازهای فوری پناهجویان” است. آدامز بیان کرده است که “در نیویورک جایی برای مهاجران اضافی وجود ندارد”. او همچنین از ،ت بایدن خواسته است تا “وظیفه خود را” در مرز انجام دهد. فرمان اجرایی آدامز قو،ن حق سرپناه شهر نیویورک را به حالت تعلیق در می آورد، به این م،ی که پناهجویان دیگر تضمینی برای سرپناه نخواهند داشت. شهرداران دیگر در جاهایی مانند سن دیگو، شیکاگو، و یوما همچنین برای آماده شدن برای پایان ،وان 42 اقدام می کنند.

در حالی که افراد در طرف های مختلف حداقل برخی موافق هستند که سیستم مهاجرت ش،ته شده است، متاسفانه راه حل های بلندمدت در بین طرف ها وجود ندارد.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.




منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/border-crossings-skyrocket-as-،le-42-expires/