دسته‌ها
اخبار

پایان دادن به افسانه خطرناکی که اسلحه ما را ایمن تر می کند


سال جدید با یک تراژدی آمریکایی آغاز شد: پسربچه ای 6 ساله در وسط ک، اسلحه را بیرون آورد، آن را به سمت معلم ک، اول خود، ابیگیل زورنر، گرفت و ماشه را کشید و به قفسه سینه او شلیک کرد و جانش را تهدید کرد. صدمات.

همانطور که ملت شوک ناشی از سن کم این تیرانداز را پردازش می کند، اکنون این را آموخته ایم پسر اسلحه را از خانه آورد. بار دیگر، از رهبران ما خواسته می شود تا کاری انجام دهند تا همه گیر خشونت با اسلحه متوقف شود، و بار دیگر ،، که مخالف کنترل اسلحه هستند ادعا خواهند کرد که مشکل اسلحه نیست، مشکل مردم است. اما این منطق معیوب، نقش بزرگی را که صرف وجود اسلحه می‌تواند داشته باشد، نادیده می‌گیرد و یک موقعیت معمولی غیر کشنده را به وضعیتی مرگبار تبدیل می‌کند.

دلیل اصلی اینکه مردم اسلحه دارند برای محافظت است، بر اساس داده های مرکز تحقیقات پیو. داستان‌های ترسناک جنایات خشونت‌آمیز و تهاجمات در اوا، شب به خانه، تصورات ما را پر می‌کند، و این رویدادهای بسیار نادر را محتمل‌تر جلوه می‌دهد، و می‌تواند حتی یک صلح‌طلب را برای ،ید اسلحه «در هر صورت» ترغیب کند.

اما اسلحه اغلب برع، محافظت را ارائه می دهد.

وقتی اسلحه‌ای را وارد خانه می‌کنیم، احتمال اینکه ما، یکی از اعضای خانواده‌مان یا یکی از نزدیکان آن‌ها توسط اسلحه به‌شدت مجروح یا کشته شویم، به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهیم. شرکت در ک، های ایمنی اسلحه کافی نیست. علت اصلی مرگ و میر ناشی از اسلحه، سوء استفاده از سلاح گرم نیست، بلکه مدیریت نادرست احساسات زم، است که افراد در کنار اسلحه هستند.

احساسات قدرتمندی مانند خشم، ترس، اندوه یا افسردگی بر تفکر منطقی غلبه می‌کند و می‌تواند فرد را وادار به رفتار تکانشی کند. وقتی اسلحه ها به راحتی در دسترس باشند، تبدیل به “راه حل های آسان» برای مشکلات فوری.

برای شروع، علت شماره 1 مرگ و میر با اسلحه در آمریکا جنایت خشونت آمیز نیست، بلکه این است خودکشی ،. زم، که فرد به سلاح گرم دسترسی داشته باشد، اقدام به خودکشی بیشتر به مرگ ختم می شود. اگرچه ا،ر مردم از اقدام به خودکشی بدون اسلحه جان سالم به در می‌برند، 90 درصد از اقدام‌های خودکشی به مرگ ختم می‌شود. وقتی مردم از اسلحه استفاده می کنند.

علاوه بر این، اگر بچه دارید، اسلحه در خانه آنها، دوستان، همک،ی ها و معلمانشان را به خطر می اندازد. مرگ و میر ناشی از سلاح گرم اکنون از تصادفات وسایل نقلیه پیشی گرفته است علت اصلی مرگ در میان کودکان و نوجوانان

مهم نیست که والدین چقدر با دقت در مورد خطرات اسلحه و ماندگاری مرگ توضیح می دهند و مهم نیست که کودک چقدر قانع کننده به والدین خود اطمینان می دهد که این چیزها را درک می کنند، ما بارها و بارها دیده ایم که برخی از کودکان به سادگی این کار را نمی کنند. آنها کودک هستند. آنها به اندازه کافی زندگی نکرده اند تا مفاهیم انتزاعی مانند پیامدها و ماندگاری را به طور کامل درک کنند. کودکان کنجکاو هستند و برای یک کودک تفنگ می تواند شبیه یک ،اب بازی باشد.

یکی دیگر از عوامل مرگ و میر کودکان و بزرگسالان ناشی از اسلحه، خشونت خانگی است. به گفته مرکز جان هاپکینز برای خشونت با اسلحه، احتمال قتل در موقعیت های خشونت خانگی اگر یک یا چند نفر درگیر به اسلحه دسترسی داشته باشند، 500 درصد افزایش می یابد.

این تمایل برای حل مشکلات غیر کشنده با نیروی کشنده فراتر از خانه گسترش می یابد. هر مشاجره یا تخلفی می تواند به سرعت مرگبار شود، زم، که فرد متخلف اسلحه داشته باشد. مشاجره هایی که معمولاً منجر به فریاد زدن چند توهین یا صرفاً نادیده گرفتن فرد و دور شدن می شود، زم، که تیراندازی به یک فرد به یک گزینه تبدیل شود، به احتمال زیاد کشنده می شوند. مردم بر اثر جرایمی مانند تیراندازی کشته و کشته شده اند ارسال پیامک در سینما، پخش موسیقی خیلی بلند، دوست نداشتن ،ی در شبکه های اجتماعی، پا گذاشتن روی کفش ،ی یا شوخی ،.

اگر سیاه یا قهوه ای هستید، این لیست نیز شامل می شود دویدن، سوار یا پیاده شدن از ماشین یا خانه، ،ید یا درخواست کمک در مواقع بحر،. در شرایطی که تیراندازان ولگردی و قانونی در مدرسه یا محل کارقتل عام اغلب پاسخ آنها به تجارب قلدری، طرد اجتماعی یا خشم ناشی از انتظارات مالی یا اجتماعی دست نیافته است.

درست است که در همه این موارد، مشکلات واقعی انس، مطرح است: افکار خودکشی. خشونت خانگی؛ بچه هایی که با وسایل والدین خود بازی می کنند. ترس ناشی از تعصب نژادی؛ طرد اجتماعی؛ خشم نسبت به حقوق محقق نشده و غیره.

همچنین درست است که در هر یک از این موارد، افراد می توانند مک،سم های مق، را بدون توسل به قتل بیاموزند. با این حال، وقتی مردم به اسلحه دسترسی داشته باشند، همین مشکلات انس، مرگبارتر می شود. ساده لوحانه است که بگوییم اینها مشکلات مردم است، نه مشکلات اسلحه، زم، که مرگ و میر این مشکلات به طور چشمگیری به وجود یا عدم وجود اسلحه بستگی دارد.

وقت آن است که به این افسانه خطرناک پایان دهیم که اسلحه ما را ایمن تر می کند.

ارتباط بین مالکیت اسلحه و خشونت مربوط به اسلحه باید به ،وان یک بحران بهداشت عمومی در نظر گرفته شود. درست همانطور که ما با ایمنی خودرو و استعمال دخ،ات این کار را انجام دادیم ابتکارات بهداشت عمومی سرمایه‌گذاری در تحقیقات، برنامه‌های پیشگیری و مداخله مبتنی بر شواهد، و کمپین‌های آموزشی که به مردم در مورد خطرات داشتن سلاح گرم هشدار می‌دهند، باید رایج و رایج باشد.

کریستین رینا (دانشگاه دیپل/راندال اسپریگز)

باید در مدارس تدریس شود، در مطب پزشکان مورد بحث قرار گیرد و در اطلاعیه های بهداشت عمومی به طور گسترده توزیع شود. مردم باید بزرگ‌ترین تهدید خشونت مرتبط با اسلحه را متوجه خانواده‌شان کنند و خودشان همان اسلحه‌ای هستند که برای محافظت به خانه می‌آورند.

کریستین رینا، استاد روانشناسی در دانشگاه دی پال و همکار صداهای عمومی در پروژه OpEd است.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/01/19/ending-the-dangerous-myth-that-guns-make-us-safer/