دسته‌ها
اخبار

پنجره صدور مجوز عدالت اجتماعی واشنگتن در 1 مارس باز می شود


هیئت ،ات الکلی و شاهدانه ایالت واشنگتن (“WSLCB”) چهارشنبه این هفته اعلام شد18 ژانویه، که پنجره 30 روزه برای درخواست مجوز سهام اجتماعی واشنگتن در ،ده فروشی شاهدانه از 1 مارس 2023 باز خواهد شد.

WSLCB 44 مجوز ،ده فروشی را برای متقاضیان واجد شرایط که بالاترین رتبه را در مقیاس امتیاز برای “اولویت بندی” متقاضیان دارند، دوباره صادر خواهد کرد. مجوزها به شهرستان‌های خاصی تعلق می‌گیرد. به ،وان تازه‌سازی، ما تحولات تلاش‌های واشنگتن برای افزودن را دنبال می‌کنیم بند 570 به کد مشروح واشنگتن (“WAC”) ،وان 314-55 از قو،ن پیش نویس و مسائل آنها، قانون نهایی (و بدون تغییر) و ابزار نقشه برداری منطقه تحت تأثیر نامتن، (“DIA”) که اخیرا منتشر شده است.

فرآیند درخواست مجوز به صورت الکترونیکی در سیستم مجوز تجاری و، درآمد WA تکمیل خواهد شد، اگرچه در حال حاضر در وب سایت DOR در دسترس نیست.

معیارهای صلاحیت مجوز حشیش سهام عدالت اجتماعی واشنگتن

برای واجد شرایط بودن برای مجوز و قبل از رتبه بندی بر اساس سیستم امتیاز، متقاضی باید ،ن واشنگتن باشد، باید حداقل 51 درصد از هر ،ب و کار ،ده فروشی سهام اجتماعی را داشته باشد، و شخص یا افرادی که صاحب ،ب و کار هستند باید حداقل دو مورد را داشته باشند. صلاحیت های زیر:

  • متقاضی حداقل 5 سال بین سالهای 1980 و 2010 در یک DIA در WA زندگی کرده است.
  • متقاضی یا یکی از اعضای خانواده متقاضی به جرم حشیش دستگیر یا محکوم شده است. یا
  • درآمد خانوار متقاضی در سال قبل از ارائه درخواست کمتر از متوسط ​​درآمد خانوار در ایالت واشنگتن بود.

در حالی که به طور خاص به ،وان یک صلاحیت ذکر نشده است، متقاضیان باید یک “طرح برابری اجتماعی” را ارائه دهند که در آن توضیح دهد چگونه به اه، برابری اجتماعی، “سابقه شخصی یا خانوادگی متقاضی در سیستم عدالت کیفری، از جمله هر گونه جرایم مربوط به حشیش” و یک “نقشه” طرح ،ب‌وکار شامل مشارکت یا کمک به سازمان‌ها یا ،نان با ارتباط یا مشارکت در جمعیت‌هایی با سابقه نرخ بالای اجرای ممنوعیت شاهدانه.» WAC 314-55-570(h)((i).

RCW 69.50.335 اه، عدالت اجتماعی را به این صورت تعریف می کند: «(1) افزایش تعداد مجوزهای ،ده فروش ماری جوانا که توسط متقاضیان عدالت اجتماعی از مناطق تحت تأثیر نامتن، نگهداری می شود. و (ii) کاهش صدمات انباشته شده توسط افراد، خانواده‌ها و مناطق محلی که در معرض تأثیرات شدید اعمال تاریخی و اجرای قو،ن منع ماری جوانا قرار دارند.» داشتن یک طرح عدالت اجتماعی بر واجد شرایط بودن و رتبه بندی تأثیر می گذارد، بنابراین برای متقاضیان مهم است که برای ایجاد آن وقت بگذارند.

روبریک امتیازدهی مجوز حشیش سهام عدالت اجتماعی واشنگتن

زم، که متقاضیان بر اساس معیارهای بالا واجد شرایط شناخته شوند، بر اساس سیستم امتیازدهی به ترتیب اولویت رتبه بندی می شوند.


ا،امات واجد شرایط بودن مقیاس نقطه ای
1. در یک منطقه تحت تأثیر نامتن، زندگی می‌کرده‌اند (DIA) 40
1a. چه مدت در DIA زندگی می کنید؟

5y-10y = 10 امتیاز

10+ سال = 20 امتیاز

40
2. محکوم به جرم مواد مخدر؟ (خود) 10
2a. محکوم به جرم حشیش؟ (خود) 40
3. محکوم به جرم مواد مخدر؟ (خانواده) 5
3a. محکوم به جرم حشیش؟ (خانواده) 5
4. اگر شما به جرم حشیش محکوم شده اید، چه نوع مجازاتی دریافت کرده اید:

جریمه = 10 امتیاز

خدمت مشروط = 20 امتیاز

محدود به خانه = 40 امتیاز

مدت خدمت در زندان یا زندان = 80 امتیاز

80
5. آیا شما یا یکی از اعضای خانواده تان در حبس شما را از استخدام باز داشت؟ 5
6. آیا خانه یا توانایی ،ید خانه یا اجاره خانه خود را در نتیجه محکومیت یا دستگیری خود از دست داده اید؟ 5
7. آیا درآمد خانوار شما کمتر از متوسط ​​درآمد خانوار در ایالت واشنگتن است که توسط اداره سرشماری ایالات متحده مح،ه شده است؟ 40
8. آیا قبل از 1 ژوئیه 2016 یک داروخانه یا باغ جمعی حشیش پزشکی با مجوز ،ب و کار دارید یا اداره می کنید (10 امتیاز)؟

یا

آیا مالک و اداره یک داروخانه حشیش پزشکی یا باغ جمعی دارای مجوز به ،وان یک تجارت در DIA (30 امتیاز) بودید؟

10

30 در DIA

9. آیا در حال حاضر دارای 51 درصد ا،ریت/کنترل مالکیت مجوز ،تی ،ده‌فروشی حشیش (ماری جوانا) هستید؟

شماره = 10 امتیاز

بله = 0 امتیاز

10
امتیاز کل (از 310)

محدودیت های مجوز سهام اجتماعی واشنگتن

اگر مجوز اعطا شود، محدودیت‌های مجوزی وجود دارد که متقاضیان حشیش سهام اجتماعی واشنگتن باید در مورد آن بدانند. محدودیت های سنگین تر (و غیر ضروری) عبارتند از:

  • هیچ تغییر مالکیت در برنامه پس از بررسی مجاز نیست.
  • عدم تغییر مکان در خارج از شهرست، که در ابتدا مجوز در آن صادر شده است.
  • هیچ گونه انتقال یا فرض مجوز در سال اول صدور مجاز نیست و کلیه مجوزهای عدالت اجتماعی فقط می تواند توسط شخص یا افرادی که تعریف متقاضی برنامه عدالت اجتماعی را دارند به مدت 5 سال از تاریخ تأیید مجوز منتقل یا قبول شوند.

این محدودیت‌ها به‌طور چشمگیری قابلیت انتقال مجوز سهام اجتماعی را کاهش می‌دهند، مجوزهایی که به سختی قابل انتقال هستند. همانطور که در سال گذشته در مورد این موضوع نوشتیم “بسیاری از دارندگان مجوز ،ب و کار خود را به شرکت های پررونق تبدیل می کنند و این قانون توانایی آنها را برای فروش آنها در بازار بسیار (و غیر ضروری) WA محدود می کند.” معیارهای واجد شرایط بودن و رتبه‌بندی مشکلات خاص خود را دارند، اما محدودیت‌های مجوز فقط به دارندگان مجوز آسیب می‌رساند – همان افرادی که قانون در نظر گرفته شده است به آنها خدمت کند.

هنوز علاقمند است؟

متقاضی، که علاقه مند به درخواست این مجوزها هستند می توانند مطالب اطلاعاتی خاصی را در این مورد بیابند وب سایت WSLCB و در چند وبینار آینده شرکت کنید. این فرآیند ممکن است با طرح دعوای حقوقی برای به چالش کشیدن برخی از جنبه‌های قانون پیچیده‌تر شود. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند فرآیند درخواست را مسدود یا پیچیده کند، بنابراین به‌روز ماندن با پیشرفت‌های WSLCB مهم خواهد بود. طبق معمول، در اینجا نیز در مورد آنها می نویسیم.


منبع: https://harrisbricken.com/cannalawblog/wa،ngton-social-equity-in-cannabis-licensing-window-opens-march-1/