دسته‌ها
اخبار

چرا یکشنبه نمی توانم ماشین بخرم؟


بیایید بگوییم که شما یک مینه سوتان هستید با برنامه بسیار شلوغی که تنها چند ساعت از زمان من را در روزهای یکشنبه فراهم می کند.

اجازه دهید همچنین بگوییم که شما در بازار یک خودروی جدید هستید. این به این م،ی است که زمان منطقی شما برای بررسی مدل های جدید یکشنبه است.

اگر چنین است، آن را فراموش کنید. قانون مینه سوتا فروش خودرو در نمایندگی ها را در روزهای یکشنبه ممنوع می کند.

اگر دیوانه کننده به نظر می رسد، احتمالاً همینطور است. از این گذشته، اکنون می تو،د تقریباً هر چیز دیگری را در روزهای یکشنبه در مینه سوتا ب،ید، از جمله ، (که در نهایت در سال 2017 قانونی شد).

ولی 12 ایالت دیگر همچنین فروش خودرو در روزهای یکشنبه را ممنوع کنید. چرا؟

آزادی مذهبی و حمایت از کارگران

پاسخ این است که اینها “قو،ن آبی” هستند که به آنها “قو،ن یکشنبه” نیز گفته می شود و به تصویب رسید. فعالیت های خاصی را در روز شنبه ممنوع کنید. اولین قو،ن آبی که در دهه 1600 در مستعمره جیمزتاون وضع شد، بودند اقدامات سختگیرانه تا اطمینان حاصل شود که مردم سبت را به شیوه ای من، رعایت می کنند. اگر این کار را نمی ،د، مجازات ها می تواند شامل شلاق یا قرار دادن در سهام باشد.

قو،ن آبی به روش‌های مختلف، مانند ممنوعیت الکل یا پوشش نامن، در یکشنبه‌ها، مراعات مذهبی را تشویق یا اجبار می‌کرد و در دوران استعمار نیز ادامه یافت. اما پس از استقلال، هدف قو،ن آبی تغییر کرد. آنها به ،وان اقداماتی برای محافظت از کارگران با دادن یک روز مرخصی به آنها تلقی می شدند

بنابراین، برای پاسخ به این سوال که چرا مردم نمی‌توانند به نمایندگی‌ها بروند و در 13 ایالت خودرو ب،ند، دسته دوم – اطمینان از اینکه کارگران یک روز تعطیل دارند – دلیل بزرگی است. ولی خود دلالان همچنین به این دلیل که مؤسسات مالی یکشنبه‌ها تعطیل هستند، این ایده را دوست داشته‌اند، که کار فروش در یکشنبه‌ها را دشوارتر می‌کند و همچنین به این دلیل که هزینه‌های عملیاتی آنها را کاهش می‌دهد.

پشتیب، دیوان عالی کشور

دادگاه عالی ایالات متحده چه دلیل آن مذهب باشد و چه حمایت از کارگران از قانون اساسی قو،ن آبی حمایت کرد چندین بار. در حالی که تأثیر قو،ن آبی بر زندگی آمریکایی ها به مرور زمان کاهش یافته است. 28 ایالت هنوز آنها را دارند.

ممنوعیت های فروش خودرو بخشی از پوشش آنها را تشکیل می دهد، اما هدف اصلی این قو،ن (جای تعجب نیست) ، الکلی است. در حالی که به سختی می توان تصویر روشنی از قو،ن ، روز یکشنبه به دست آورد، زیرا این قو،ن در سراسر نقشه وجود دارند، محدودیت هایی در فروش ، وجود دارد. به وضوح آسان شده است در سالهای اخیر. حدود 20 ایالت هیچ قانون آبی ندارند و حدود 10 ایالت دیگر آن را به بخش ها واگذار می کنند.

برای آن ایالت هایی که قدرت را به شهرستان ها می دهند، نتیجه می تواند گیج کننده باشد. به ،وان مثال، تگزاس مجموعه ای پیچیده از قو،ن ، یکشنبه دارد. تگزاس مدت‌هاست که فروش ،ات الکلی از هر نوع در روزهای یکشنبه را ممنوع کرده است، اما قانون جدید در سال 2021 فروش آبجو و شراب را در فروشگاه های مواد غذایی اجازه می دهد. با توجه به این پارامترها، 254 شهرستان تگزاس می توانند قو،ن خود را ایجاد کنند – پنج منطقه کاملاً خشک و 159 شهرستان جایی بین مرطوب و خشک هستند.

ممنوعیت تشک، ، دو، و شکار

ما روی خودروها و ،ات الکلی تمرکز کرده‌ایم، اما قو،ن آبی به طور سنتی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی را برای انواع تجارت و فعالیت‌ها در نظر گرفته‌اند. بسیاری از آنها دیگر وجود ندارند. به ،وان مثال، در سال 1985، تگزاس قانون آبی را کنار گذاشت که فروش 42 مورد خاص از مبلمان، پوشاک، سخت افزار و لوازم خانگی را ممنوع کرد.

اما برخی از موارد عجیب هنوز در کتاب هستند.

  • در حالت واشنگتن، یکشنبه نمی تو،د تشک ب،ید.
  • مین و ماساچوست شکار یکشنبه ها را ممنوع می کنند. نه ایالت دیگر محدودیت های مختلفی را برای شکار یکشنبه قائل می شوند.
  • در ایلینویز، مسابقه ، دو، در روز یکشنبه ممنوع است، مگر اینکه شهرداری اجازه آن را بدهد.
  • در مریلند، تیم های ورزشی حرفه ای نمی توانند قبل از ساعت 1 بعد از ظهر یکشنبه ها بازی را شروع کنند.
  • یکی از آ،ین قو،ن تعطیلی یکشنبه در مقیاس بزرگ در شهرستان پرجمعیت برگن، نیوجرسی، محل زندگی نزدیک به 1 میلیون روح وجود دارد. این شهرستان دارای مراکز ،ید بزرگ متعددی است، اما در روزهای یکشنبه نمی‌تو،د لوازم الکترونیکی، لباس یا مبلمان را در هیچ یک از آنها ،یداری کنید.

یک کلمه به ،دمندان: اگر برنامه‌های سفر به ایالت دیگری را تهیه می‌کنید و در آنها ،ات الکلی در روز یکشنبه در دسترس است، ممکن است از قبل بررسی کنید تا ببینید قو،ن آنجا چیست. و اگر به فکر بررسی مدل های جدید خودرو در نمایندگی ها در روز یکشنبه هستید، مطمئن شوید که در یکی از 37 ایالتی هستید که به شما اجازه می دهد.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/why-cant-i-buy-a-car-on-sunday/