دسته‌ها
اخبار

چه خبر از نام مستعار در موزه ملی هوا و فضای / دعوی کلاه “رزاری طرفدار زندگی”؟


پرونده اصلاحیه اول، که در زیر به آن اشاره کردم، در حال رسیدگی است Kristi L. v. National Air & Space Museum. چرا اسم مستعار با توجه به اینکه ا،ر دعاوی به نام خود طرفین دعوا می شود؟

در اینجا دلیلی است که قاضی اصلی بریل هاول (DDC) ارائه کرد دیروز:

شاکیان “دانش آموزان، والدین و/یا همراهان مدرسه بانوی تسبیح در کارولینای ج،ی” (“تسبیح”) هستند که به شدت “طرفدار زندگی” هستند. در 20 ژانویه 2023، شاکیان هنگام بازدید از موزه ملی هوا و فضای (NASM) کلاهی حاوی نام Rosary و عبارت Pro-Life به سر ،د، جایی که آنها ادعا ،د که “معرض یک الگوی سوء رفتار مداوم توسط حداقل پنج کارمند، پرسنل، کارمندان و/یا نگهبانان مختلف به دلیل پیام «طرفدار زندگی»شان. شاکیان از NASM و افسران پلیس/امنیتی درگیر شکایت ،د و از جمله، ادعا ،د که حقوق آنها تحت اولین و پنجمین متمم قانون اساسی ایالات متحده نقض شده است.

اکنون پنج نفر از شاکیان به دلیل اینکه یا والدین یا خواهر و برادر سایر شاکیان صغیر در این دعوا هستند، درخواست فوری را ارائه کرده اند، و آنها همچنین تاکید می کنند که نباید نام کامل خود را اعلام کنند “به منظور محافظت بیشتر از هویت فرزندان و خواهر و برادر خود به تبعیت از آن. به قانون فدرال آیین دادرسی مدنی 7(b) و قو،ن مدنی محلی 5.1 و 7.” درخواست شاکیان تنها به این دلیل پذیرفته می شود که “[i]در مواردی که هویت یک صغیر و والدین یا قیم «به‌طور جدایی ناپذیری در هم تنیده شده است»، دادگاه‌ها به والدین یا سرپرستان اجازه می‌دهند هنگام شکایت از طرف صغیر تحت نام مستعار اقدام کنند.” Asylumworks v. Wolf, No. 1:20-cv-03815, LEXIS 2020 US Dist. LEXIS 264893، در *8 n.2 (DDC 23 دسامبر 2020). قانون 17(c) قو،ن فدرال آیین دادرسی مدنی ایجاب می کند که نماینده یک صغیر، مانند والدین یا قیم، شکایت کند. از طرف یک ،دسال. Fed. R. Civ. P. 17(c).[U]در صورتی که والدین یا قیم ناشناس باشند، هویت کودک عملاً در پرونده دادگاه از طریق ،یبی از نام والدین یا قیم و حروف اول کودک آشکار می شود. حمایتی که توسط قانون فدرال 5.2(a)(3) و قانون فدرال تعمیم داده شده است، از بین خواهد رفت.” Eley v. District of Columbia, 2016 US Dist. LEXIS 147955, *4 (DDC Oct. 25, 2016) (نقل قول علائم حذف شده)…. [I]همچنین دستور داده می شود که شاکی، که صغیر نیستند، می توانند با استفاده از نام کوچک و حرف اول نام خانوادگی خود به ،وان نام مستعار اقدام کنند. و همچنین دستور داده می‌شود که متهمان از افشای علنی هویت شاکیان یا هرگونه اطلاعات هویتی شخصی که می‌تواند منجر به شناسایی شاکیان توسط غیرطرفین شود، منع می‌شوند، مگر برای اه، تحقیق درباره ادعاهای مندرج در شکایت و برای آماده‌سازی. یک پاسخ یا سایر حرکت های انحرافی در پاسخ.

به والدین اجازه دادن به نام مستعار برای محافظت از نام مستعار فرزندانشان عموماً دیدگاه ا،ریت است (نگاه کنید به صفحه 1400 از قانون دعاوی مستعار، اگرچه تصمیمات مخالفی وجود دارد، به ص. 1401 n.230. توجه داشته باشید که چندین شاکی بالغ در این پرونده (از جمله برخی از دانش آموزان بالای 18 سال) که از بستگان شاکیان کودک نیستند به نام خود شکایت ،د.

احکام گاگ مبنی بر منع متهمان (از جمله متهمان منفرد) از شناسایی علنی شاکیان مستعار، بیشتر مورد انتقاد قرار می گیرد، زیرا آنها محدودیت های گفتاری مستقیم هستند، اگرچه گاهی اوقات نیز صادر می شوند (رجوع کنید به صص 1375-76). اما در این مورد به نظر می‌رسد که تک تک متهمان نام شاکیان را فقط از طریق فرآیند دعوا یاد می‌گیرند، که ممکن است محدودیت در انتشار آن نام‌ها را توجیه‌پذیرتر کند. شرکت سیاتل تایمز در مقابل راینهارت (1984)).


منبع: https://reason.com/volokh/2023/02/08/whats-with-the-pseudonymity-in-the-national-air-،e-museum-rosary-pro-life-hat-lawsuit/