دسته‌ها
اخبار

کارولینای جنوبی در تلاشی دیوانه وار برای از سرگیری اعدام ها، مخفی کاری را افزایش می دهد | آستین صراط | حکم


ایالت کارولینای ج،ی واقعاً می‌خواهد به تجارت اعدام بازگردد و به نظر می‌رسد که برای انجام این کار آماده است تا تقریباً تمام تلاش خود را انجام دهد.

در طول نیم قرن گذشته، آن اجرا کرده است 43 نفر. امروز اونجا هستند 37 نفر در انتظار اعدام در کارولینای ج،ی. در کشوری با سابقه طول، تبعیض نژادی، تعجب آور نیست نوزده نفر از آنها سیاه پوست هستند.

از سال 1996 تا 2009، کارولینای ج،ی به طور متوسط ​​حدود سه اعدام در سال بود، آن را به یکی از فعال ترین ایالت های مجازات اعدام بر اساس سرانه تبدیل می کند. اما از سال 2011، زم، که آن را جفری ماتس را به قتل رساند به دلیل قتلی که در زند، که در آن دو حبس ابد را می گذراند، هیچ ، در ایالت اعدام نشده است.

ماتس همچنین اولین فردی بود که پس از اینکه ایالت پنتوباربیتال را بخشی از پروتکل اعدام سه داروی خود کرد، اعدام شد.

در طول دهه گذشته و بیشتر، کارولینای ج،ی، که در سال 1985 25 شدهفتم ،ت برای اتخاذ تزریق کشندهدر تلاش خود برای از سرگیری اعدام ها دچار مشکل شده است> در تامین سه داروی پنتوباربیتال، پانکورونیم بروماید و ک،ید پتاسیم مورد نیاز برای اجرای اعدام با مشکلاتی مواجه شده است.

پنتوباربیتال زند، را می خواباند. پانکورونیم بروماید آنها را فلج می کند و ک،ید پتاسیم قلب را متوقف می کند.

عرضه این داروها توسط ایالت در سال 2013 به پایان رسیده است برایان استرلینگمدیر اداره اصلاح و تربیت گفت سی‌ان‌ان، «همه این داروها تاریخ مصرفشان گذشته است یا ما نمی‌تو،م آنها را تهیه کنیم و چون تاریخ مصرف آنها تمام شده است، آنها را به سازنده بازگردانده‌ایم».

فرماندار کارولینای ج،ی هنری مک مستر، ادعا کرد که «دلیل اینکه ما داروها را نداریم، علیرغم تلاش های شدید برای تهیه آنها این است که شرکت های سازنده آنها، توزیع کنندگ، که آنها را توزیع می کنند و داروساز، که ممکن است مجبور به ،یب آنها شوند، نمی خواهند شناسایی شوند. ”

مانند سایر کشورهای مجازات اعدام، کارولینای ج،ی اکنون می خواهد روند اعدام خود را پنهان کند.

هفته گذشته، یک صورتحساب خارج از کمیته گزارش شد در مجلس سنای ایالت کارولینای ج،ی، افشای هویت تولیدکنندگان دارو و داروخانه ها در صورت فروش داروهای تزریقی کشنده ایالتی را ممنوع می کند.

اما این فقط آ،ین گام در تلاش دیوانه وار کارولینای ج،ی برای بازگشت به تجارت اعدام نیست.

قبل از بررسی دقیق‌تر لایحه رازداری و تأثیر آن بر شفافیت و پاسخگویی در روند مجازات اعدام، بیایید ببینیم ،ت چه کارهای دیگری انجام داده است.

حماسه در سال 2017 زم، که مک مستر و استرلینگ شروع شد کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد خارج از تسهیلات مجازات سرمایه برود ریور ایالت. آنها ادعا ،د که فقدان داروهای تزریقی کشنده مانع از اعدام ،ت شده است بابی وین استون، که به قتل یک کلانتر شهرستان محکوم شده بود.

آنها از قانونگذار خواستند تا یک قانون محرمانه را تصویب کند به این امید که تامین کنندگان داروهای تزریقی کشنده را مطمئن سازد.

در ژانویه 2018، چنین قانونی، همچنین لایحه ای برای تبدیل صندلی برقی به روش اصلی اجرای ایالت، در مجلس قانونگذاری ایالتی معرفی شد. یک لایحه محرمانه دیگر معرفی شد در جلسه قانونگذاری 2019-20. هیچ یک از این لایحه ها تصویب نشد.

تلاش دیگری برای شروع مجدد اعدام ها در اوا، پاییز 2020 انجام شد زم، که ،ت امیدوار بود ریچارد مور را اعدام کند برای قتل یک کارمند فروشگاه در سال 1999.

مور که نمی خواست با تزریق کشنده بمیرد و رد برای انتخاب هر روش اجرای دیگری، به دنبال دسترسی به پروتکل‌های اجرایی ،ت بود. و، اصلاحات ،تی درخواست او را رد کرد.

وکلای مور ادعا ،د که این تکذیب بی سابقه و غیرقانونی است. آنها به دنبال توقف اعدام از دادگاه عالی کارولینای ج،ی بودند.

“پیش از این هرگز،” به دادگاه گفتند، “دارا است [the Department of Corrections] قبل از اعدام قریب الوقوع، از دسترسی یک زند، محکوم و وکیلش به پروتکل های اعدام محروم شد. در واقع، هیچ کشور دیگری در کشور ،ی را تحت چنین پرده پنه، اعدام نکرده است.»

دادگاه عالی کارولینای ج،ی ماند اعدام مور

این سازمان گفت که “به آن توصیه شده است که اداره اصلاحات کارولینای ج،ی داروهای مورد نیاز برای اعدام با تزریق کشنده را ندارد و نخواهد داشت.” این دادگاه حکم داد که این توقف به قوت خود باقی خواهد ماند «تا زم، که اداره اصلاحات کارولینای ج،ی به دادگاه توصیه کند که توانایی اجرای اعدام را مطابق با قانون دارد».

در ماه مه 2021، ،ت مجدداً تلاش کرد تا اعدام ها را از سر بگیرد. این کار را انجام داد تغییر قانون مجازات اعدام برای دور زدن مشکلات دریافت داروهای تزریقی کشنده.

این تغییر تصریح می‌کند که اگر ،ت نتواند تزریق‌های کشنده انجام دهد، صندلی برقی به روش پیش‌فرض آن تبدیل می‌شود و از آن استفاده می‌شود مگر اینکه یک زند، توسط جوخه تیراندازی بمیرد.

تقریباً یک سال طول کشید تا ،ت مقدمات لازم را برای اجرای اعدام توسط جوخه تیراندازی فراهم آورد.

در مارس 2022 و، اصلاحات اعلام کرد که «محل مجازات اعدام در مؤسسه اصلاح و تربیت برود ریور برای گنجاندن ظرفیت اجرای یک جوخه تیراندازی بازسازی شده است. پروتکل‌ها نوشته شده است و اداره آماده است در صورت انتخاب این روش، دستور اعدام با جوخه اعدام را اجرا کند.»

یک ماه بعد، زند،ان محکوم به اعدام شکایت کرد به چالش کشیدن قانون اساسی صندلی برقی و جوخه تیراندازی.

در ژانویه 2023، پس از شنیدن استدلال های شفاهی، دادگاه عالی ایالت پرونده را به حالت تعلیق درآورد. آن را به دادگاه بدوی بازگرداند تا بتواند کشفیات بیشتری در مورد تلاش های ایالت برای به دست آوردن مواد مخدر برای تزریق کشنده انجام دهد.

این تصمیم آچار میمون دیگری را در تلاش چندین ساله کارولینای ج،ی برای از سرگیری اعدام ها انداخت.

این یک روز پس از فرماندار مک مستر آمد از آدرس سال 2023 خود در ایالت ایالت برای اعمال قانون رازداری استفاده کرد که به زودی توسط سنای ایالت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. او گفت: «خانم‌ها و آقایان، ما نمی‌تو،م منتظر بم،م. ما باید به این خانواده ها و عزیزان داغدار عدالت و تعطیلی آنها را بدهیم و به مردم کارولینای ج،ی بگوییم که ،ت آنها به حاکمیت قانون اعتقاد دارد – درست مانند آنها.

چیزی که مک مستر نگفت این بود که قانونی که او از آن حمایت می کند همانطور که قو،ن مشابه در جاهای دیگر انجام داده است، سطوح بی سابقه ای از رازداری را تحمیل می کند در روند اجرای ایالت

همچنین در زم، که اعدام می شود، سد معبر برای محکومان اعدام می شود در حال ،اب شدن هستند با نرخ های رکورد قابل درک است که ،، که با مرگ روبرو هستند، می خواهند اطمینان حاصل کنند که داروهای تزریقی کشنده ایمن هستند و اعدام آنها به نمایش های وحشتناک و غیرقانونی تبدیل نمی شود.

علاوه بر این، پرده پنهان کاری که کارولینای ج،ی امیدوار است به آن اجازه دهد تا اعدام ها را از سر بگیرد. با منافع مشروع مردم در پاسخگویی دموکراتیک ناسازگار است. شهروندان کارولینای ج،ی، مانند شهروندان همه جا، حق دارند در مورد هر اقدامی که ،ت در هنگام اجرای اعدام از طرف آنها و به نام آنها انجام می دهد، بدانند.

در تجارت مجازات اعدام، معلوم می شود که رازداری، نه میهن پرستی، آ،ین راه چاره خواران است.


منبع: https://verdict.justia.com/2023/02/06/south-carolina-tries-to-ramp-up-secrecy-in-a-frantic-effort-to-res،-executions