دسته‌ها
اخبار

آیا می توانید اسلحه داشته باشید و از ماری جوانا استفاده کنید؟


یک قاضی فدرال در اوکلاهاما حکم داد که قانون فدرال که مصرف کنندگان ماری جوانا را از داشتن سلاح گرم منع می کند، خلاف قانون اساسی است. این حکم آ،ین موردی است که محدودیت‌های سلاح گرم را بر اساس استدلال موجود حذف می‌کند انجمن تفنگ و تپانچه ایالت نیویورک در مقابل بروئن.

که در پلدادگاه حکم داد که برای قانون اساسی بودن مقررات، نباید به رفتاری که به طور واضح در متن متمم دوم قانون اساسی مشمول آن است، تجاوز کند، و هر مقرراتی باید «با سنت تاریخی این ملت سازگار باشد». برای سازگاری با آن سنت، مقررات باید مشابهی در انواع مقرراتی داشته باشد که در زمان تدوین قانون اساسی وجود داشت.

آیا ماری جوانا برای صاحبان اسلحه خطرناک است؟

که در پرونده اوکلاهاما، جرد مایکل هریسون در ماه می 2022 پس از توقف ترافیک دستگیر شد. پلیس هنگام جستجوی خودروی وی یک اسلحه پر شده و ماری جوانا پیدا کرد. هریسون به پلیس گفت که در حال رفتن به محل کار خود در یک داروخانه پزشکی ماری جوانا است و او کارت پزشکی ماری جوانا صادر شده ،تی ندارد. ماری جوانای تفریحی در اوکلاهاما قانونی نیست، اما ،نان آنجا چند هفته دیگر در مورد این موضوع رأی خواهند داد.

وکلای آقای هریسون چنین استدلال ،د یک قانون فدرال که داشتن سلاح گرم را غیرقانونی می کند برای “کاربران غیرقانونی یا معتادان مواد کنترل شده” حقوق متمم دوم مشتری خود را نقض ،د. بازتاب استدلال در پلوکلای هریسون استدلال ،د که بخش “مصرف کنندگان مواد مخدر یا معتادان” قانون فدرال با سنت تاریخی ایالات متحده در مقررات مربوط به سلاح گرم سازگار نیست.

از سوی دیگر، دادستان‌های فدرال استدلال ،د که این قانون در واقع با یک سنت تاریخی دیرینه در آمریکا سازگار است – که خلع سلاح افراد احتمالی خطرناک مانند جنایتکاران، بیماران رو، و ،، که مست هستند، به نفع عموم است.

مقررات برای یک ماده به طور گسترده پذیرفته شده بسیار گسترده است

قاضی پاتریک وایریک از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه غربی اوکلاهاما در کنار وکلای هریسون حکم داد که وضعیت یک فرد به ،وان مصرف کننده ماری جوانا سلب حق اساسی آنها برای داشتن سلاح گرم را توجیه نمی کند. قاضی خاطرنشان کرد که بیش از 2000 فروشگاه در ایالت ماری جوانا را به صورت قانونی می فروشند.

به نظر مکتوب اوویریک خاطرنشان کرد که “سنت تاریخی” واقعی کشور به کنگره زمینه هایی را می دهد تا مالکیت سلاح گرم افرادی را که سابقه ارتکاب اعمال خشونت آمیز دارند، تنظیم کند. «استفاده از ماری جوانا… به خودی خود یک عمل خشونت آمیز، قهری یا تهدیدآمیز نیست. این یک “جنایت خشونت آمیز” نیست. او نوشت و همچنین شامل «استفاده واقعی یا تهدید به استفاده از زور» نیست.

این حکم آ،ین مورد در یک رشته از این قبیل موارد است. به ،وان مثال، یک قاضی فدرال در میدلند، تگزاس، سال گذشته حکم داد که قانونی که داشتن سلاح گرم توسط افرادی که تحت کیفر جرم هستند اما هنوز محکوم نشده اند را ممنوع می کند، خلاف قانون اساسی است. علاوه بر این، هیئتی از پنجمین دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده در نیواورلئان در این ماه حکم داد که ،ت نمی تواند افرادی را که دارای دستورات بازدارنده خشونت خانگی هستند از داشتن اسلحه منع کند.

این تصمیمات چه م،ایی برای شما دارد؟

چه ،ی ممکن است سلاح گرم داشته باشد و چه ،ی ممکن است نداشته باشد، در سطح فدرال و ایالتی تنظیم می شود. قو،ن درگیر اغلب با هم تعامل دارند و می توانند باعث سردرگمی شوند. هجوم پرونده هایی که به دادگاه ها راه می یابند فقط بر سردرگمی می افزاید. در حال حاضر، این حکم اوکلاهاما بر نحوه اجرای قانون در سراسر کشور تأثیری ندارد. شما احتمالاً با اتهاماتی مشابه هریسون روبرو خواهید شد. سایر دادگاه‌های فدرال ممکن است این قانون را مانند وایریک در اوکلاهاما نبینند.

با این حال، با توجه به احکام دیگر به نفع گسترش حقوق مالکیت اسلحه، این امکان وجود دارد که قانون فدرال مورد بحث در این مورد در نهایت توسط دیوان عالی کشور مورد انتقاد قرار گیرد.

از آنجا که عواقب نقض قو،ن اسلحه می تواند شدید باشد، باید در مورد حقوق و مسئولیت های خود با یک وکیل آگاه در منطقه خود مشورت کنید. مقررات حقوق اسلحه دائما در حال تغییر است، اما یک وکیل دارای مجوز می تواند به شما کمک کند تا در این چشم انداز همیشه در حال تغییر حرکت کنید.

  • یک وکیل م،ع جنایی در نزدیکی خود پیدا کنید (دایرکتوری وکیل FindLaw)
  • آیا اکنون می‌تو،م بر روی محدودیت‌های بیشتر در مورد مالکیت اسلحه توافق کنیم؟ (قانون فایند لاو و زندگی روزمره)
  • قو،ن اسلحه “پرچم قرمز” چگونه کار می کنند؟ (قانون فایند لاو و زندگی روزمره)

The post آیا می تو،د اسلحه داشته باشید و از ماری جوانا استفاده کنید؟ اولین بار در ظاهر شد.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/can-you-own-a-gun-and-use-marijuana/