دسته‌ها
اخبار

تاسیسات ساختمان چیست؟ نگاهی کامل به انواع تاسیسات ساختمانی ویترین نت | معماری نواز

تاسیسات ساختمان چیست؟ نگاهی کامل به انواع تاسیسات ساختمانی ویترین نت | معماری نواز

مثلا تاسیسات سیستم صوتی یا تصویری نباید با تاسیسات سیستم سرمایشی تداخل داشته سایت خانه معمار باشه. به همین منظور بخاری ها برای گرم کردن خانه آمدند(( برای آگاهی از انواع بخاری اینجا کلیک کنید)) اما همچنان خنک کردن هوای داخل خانه یک مسئله بی جواب بود . تأسیسات مکانیکی را هم می‌توان به دودسته صنعتی و ساختمانی تقسیم‌بندی کرد. در این مقاله بیشتر در مورد تأسیسات ساختمانی و انواع آن با شما صحبت می‌کنیم. هنگام برخورد صاعقه، سیستم ایمنی که شامل یک مدار الکتریکی است در مقابل افزایش ناگهانی ولتاژ، ایجاد قوس الکتریکی، جرقه و افزایش جریان محافظت می کند.

  • مهندسین مکانیک ساختمان در طراحی سیستم‌های گرمایش، تهویه، تهویه مطبوع، HVAC-R، حفاظت از آتش و کاهش نویز برای ساختمان‌ها آموزش دیده‌اند.
  • بنابراین به منبع آب ساختمان وصل می شود و با باز کردن شیر ورودی به جعبه آتش نشانی و وصل کردن نازل به سر لوله جریان آب در رایزر شروع می شود.
  • باید در سیستم های تاسیساتی از تجهیزات نوین و انرژی های تجدید پذیر استفاده شود.
  • اما امروزه لوله کشی آب باران به دلیل استفاده از آب باران جهت مصارف غیر آشامیدنی مانند آبیاری گیاهان، از لوله کشی فاضلاب جدا شده است.

می توان از اتاقک سیمانی مجهز به عایق هایی از جنس چوب ترموود که فضای اتاقک را زیبا و به صرفه می کند، استفاده نمود. دمای مبرد توسط فن کم شده و همچنین نیروی مکانیکی مورد نیاز برای تنظیم و گردش هوا در سیستم را فراهم می کند. مطمئن باشید مدیریت مجموعه کمترین میزان هزینه ممکنه برای آموزش های جامع رو در نظر دارن و این قیمت گذاری براساس پایه ای ترین هزینه هاست، چون همونطور که عرض کردید هدف مجموعه افزایش سطح دانش در صنعت هست. UPS به صورت آنی وارد شبکه می شود ولی دیزل ژنراتور در حدود 5 تا 10 دقیقه زمان لازم دارد تا برق اضطراری را تولید کند. به همین منظور سیستم هایی طراحی شده که به محض قطع برق شهری برق پشتیبان یا همان دیزل ژنراتور را وارد مدار می کند. در برق رسانی به تجهیزات یک بیمارستان لازم است همیشه شبکه برق دار باشد.

اجرای تاسیسات الکتریکی

اغلب تجهیزاتی که درموتورخانه یک ساختمان قراردارند به نحوی با بخش تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در ارتباط اند. از این رو در این مقاله ما سعی کردیم مهمترین تاسیسات ساختمانی را بازگو کرده و به بررسی آن بپردازیم . از تاسیسات ساختمانی آتش نشانی برای خاموش کردن آتش، کنترل آتش، حفاظت از سلامت افراد و جلوگیری از آسیب دیدن اموال ساختمان استفاده میشود.

تاسیسات سیستم روشنایی بخش های متفاوت ساختمان

فاضلاب خانگی به دو دسته سبک آب خالص با محتویات سبک نظیر آب سینک و روشویی و یا فاضلاب سنگین حاوی فضولات انسانی یا حیوانی تقسیم بندی می شوند. فاضلاب صنعتی نیز برای خنک کردن دستگاه ها، شستشوی مواد اولیه در کارخانجات صنعتی پساب تولید می کند. آب درون ناودانی ها، بارندگی یا آب شدن برف ها باعث بوجود آمدن فاضلاب سطحی شده و همچنین آب های زیرزمینی یا نشت لوله های معیوب نیز توسط سیستم فاضلاب به خارج منتقل می شوند. درست همانند تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، تاسیسات لوله‌کشی نیز، نیاز به راه اندازی خطوط پیچیده لوله‌کشی است. نرم افزار طراحی MEP به طور گسترده‌ای توسط شرکت‌های مهندسی برای ساده‌سازی روند استفاده می‌شود.

تأسیسات مکانیکی[ویرایش]

لوله کشی و کانال کشی و از همه مهم تر نصب و اجرای دستگاه های تاسیسات مکانیکی باید به گونه ای انجام شود تا هیچ گونه آسیبی به اجزای ساختمان از لحاظ ایستایی و از نظر جدارهای مناطق آتش نرسیده و موجب کاهش مقاومت این اجزا نشود. تأسیسات الکتریکی به‌عنوان یکی از دسته‌بندی‌های اصلی تأسیسات ساختمانی و انواع آن بخش‌های مهمی از امکانات رفاهی را شامل می‌شود. سیستم‌های روشنایی، آنتن مرکزی، اطفای حریق و حتی دسترسی به برق مستقیم همگی از زیرمجموعه‌های تأسیسات برقی ساختمان هستند. دسترسی به برق همچنین برای امکان استفاده از نود درصد لوازم‌خانگی امری واجب و ضروری است.