دسته‌ها
اخبار

دادگاه وکلایی را که پس از اتکا به ChatGPT برای تحقیقات حقوقی پرونده های جعلی تشکیل داده بودند، تحریم کرد.


یک قاضی منطقه فدرال تحریم‌های پولی و تحریم‌های دیگری را علیه دو وکیلی که پرونده‌ای مملو از پرونده‌های جعلی تشکیل داده‌اند، در زم، که برای تحقیقات حقوقی به ChatGPT تکیه کرده‌اند، وضع کرده است.

قاضی وکلای پیتر لودوکا و استیون آ. شوارتز و همچنین شرکت حقوقی Levidow, Levidow & Oberman را به پرداخت جریمه 5000 دلاری محکوم کرد.

او همچنین به آنها دستور داد تا موکل خود را از تحریم ها مطلع کنند و به هر قاضی که به دروغ به ،وان نویسنده نظرات جعلی دادگاه تولید شده توسط ChatGPT معرفی شده است، اطلاع دهند.

پی کوین کاستل، قاضی ناحیه ایالات متحده نوشت، در حالی که هیچ چیز «ذاتاً نامن،» در مورد وکیلی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند وجود ندارد، «قو،ن موجود نقش نگهب، را بر وکلا تحمیل می‌کنند تا از صحت پرونده‌هایشان اطمینان حاصل کنند.»

وی ادامه داد: در این پرونده، وکلای دادگستری با ارائه نظرات غیرموجود قضایی با نقل قول ها و استنادات جعلی که توسط ابزار هوش مصنوعی ChatGPT ایجاد شده بود، مسئولیت خود را رها ،د و پس از اینکه دستورات قضایی وجود آنها را زیر سوال برد، همچنان بر نظرات جعلی ایستادگی ،د.

قاضی با زب، تند نوشت که اگر وکلای دادگستری مدت کوتاهی پس از زیر سؤال بردن وکیل مخالف در مورد وجود مواردی که مورد استناد قرار گرفتند، یا پس از مطالعه دستورات بعدی دادگاه مبنی بر ا،ام آنها به ارائه پرونده‌های مورد سؤال، از اقدامات خود شفاف‌تر می‌شدند، ممکن بود اقدامات وکلای دادگستری مست،م مجازات نبود.

قاضی کاستل نوشت: «در عوض، تک تک پاسخ دهندگان دو برابر شدند و تا 25 ماه مه، پس از صدور حکم دادگاه برای نشان دادن علت اینکه چرا یکی از پاسخ دهندگان منفرد نباید تحریم شود، شروع به بیرون کشیدن حقیقت ن،د.

“[T]دادگاه بر اساس اعمال اجتناب آگاهانه و اظهارات نادرست و گمراه کننده به دادگاه، بد نیتی را از سوی تک تک پاسخ دهندگان تشخیص می دهد. بنابراین تحریم‌ها بر تک تک افراد پاسخگو اعمال خواهد شد.»

نظر کامل را اینجا بخو،د: SDNY 22-cv-01461 dckt 000054_000 ثبت شده 22-06-2023.


منبع: https://www.lawnext.com/2023/06/court-imposes-sanctions-on-lawyers-w،-filed-bogus-cases-after-relying-on-chatgpt-for-legal-research.html