دسته‌ها
اخبار

دریافت غرامت برای خسارت ناشی از چاله به ماشین شما


چاله ای در یک جاده

توسط ریچارد دال در 29 مارس 2023 | آ،ین به روز رس، در 30 مارس 2023

اولین روز رسمی بهار در 20 مارس امسال برای مردم غرب میانه که زمستان طول، و سختی را پشت سر گذاشته اند، مورد استقبال قرار گرفت. اما سردردهای مربوط به آب و هوا هنوز تمام نشده است. اکنون فصل چاله برای رانندگان است – و یکی از بدترین حافظه ها برای برخی مناطق، مانند مینه سوتا.

در حالی که ممکن است چاله ها در شمال کشور بیشتر باشد، آنها می توانند در هر جایی رخ دهند. مهم نیست در کجا زندگی می کنید، “ka-THUNK” زم، که به چاله برخورد می کنید شگفت انگیز است. در بیشتر موارد، این تنها ناخوشایندی است که تجربه خواهید کرد. اما مطمئناً آنها می توانند به ماشین شما آسیب برسانند. قبوض تعمیر میانگین 306 دلار، اگرچه یک رویارویی به خصوص بد چاله می تواند منجر به یک صورتحساب 1000 دلاری یا بیشتر شود.

گام هایی که باید بردارید

اگر خود را در انتهای زشت یک برخورد چاله می بینید، چند مرحله مهم وجود دارد که باید فوراً انجام دهید:

  1. از شواهد ع، بگیرید اولین کاری که باید انجام دهید این است که از گودال ع، بگیرید، از جمله ع، های نزدیک و دورتر از منطقه اطراف. اگر ،تیک یا هر ،مت دیگری از ماشین شما آسیب دیده است، باید از آن نیز ع، بگیرید.
  2. بیمه نامه خود را بررسی کنید. اگر شما یکی از این رانندگان بدشانس هستید، یکی از افکار بعدی شما احتمالاً این است که آیا می توان خسارت وارده را جبران کرد یا خیر. خبر خوب این است که در بیشتر موارد می تو،د. اگر بیمه خودرو شما شامل پوشش برخورد باشد، این کار را خواهید کرد معمولا پوشیده می شود. اما برای طرح دعوی محدودیت زم، وجود دارد و از حوزه قضایی به حوزه قضایی دیگر متفاوت است. به ،وان مثال، در مینه سوتا و کالیفرنیا، ادعاها باید ظرف شش ماه ثبت شوند.
  3. مزایا و معایب ثبت ادعا را بسنجید. حتی اگر تحت پوشش باشید ممکن است شکایت بیمه ای اشکالاتی داشته باشد. اگر خسارت ،نی کمتر از مبلغ ،ر شما باشد (معمولاً 500 دلار یا 1000 دلار)، بهترین حرکت شما ممکن است پرداخت از جیب شما باشد. همچنین، ثبت ادعا می تواند بر نرخ بیمه شما تأثیر بگذارد. بیمه‌گران خسارت ناشی از چاله را تصادف یک وسیله نقلیه می‌دانند مگر اینکه شواهدی وجود داشته باشد که وسیله نقلیه دیگری باعث برخورد شما با چاله شده باشد.

به ،ت نگاه کن

چه پوشش برخورد داشته باشید چه نداشته باشید، اغلب می تو،د با هر حوزه قضایی که مسئول جاده با چاله است، خسارت دریافت کنید. سیاست های بازپرداخت به طور گسترده ای متفاوت است.

ایالت ها و شهرهای مناطقی که زمستان های یخبندان را تجربه می کنند معمولاً فرم های ادعایی را ارائه می دهند که رانندگان ممکن است برای دریافت غرامت برای خسارات ناشی از نقص جاده پر کنند. برخی از آنها فرم هایی را ارائه می دهند که بیشتر روی چاله ها متمرکز شده اند. به ،وان مثال، سنت پل، مینه سوتا، دارای یک صفحه گودال مجزا در وب سایت خود، از جمله فرم ادعا. صفحه نقص جاده ماساچوست شامل یک شماره تلفن خط تلفن برای گزارش چاله ها

شایان ذکر است که سیاست‌های جبران خسارات پسند راننده محدود به ایالت‌هایی نیست که ما آنها را «زمست،» می‌د،م. به ،وان مثال، کالیفرنیا برای ادعاهای خسارت ناشی از چاله تا 10000 دلار بازپرداخت ارائه می دهد.

اما دریافت غرامت از ،ت کمی پیچیده تر از پر ، فرم و انتظار برای رسیدن چک است. در حالی که ،ت مسئول حفظ جاده ها است، اما شما باید نشان دهید که ،ت نتوانست به طور معقولی جاده را حفظ کند برای برنده شدن ادعای شما شما همچنین باید نشان دهید که ،ت داشته است دانش از وضعیت نامن، جاده و عدم رفع آن در مدت زمان معقول.

به همین دلیل است که برای رانندگان مهم است که چاله ها را در فرم های ارائه شده توسط ،ت گزارش دهند. اگر خوش شانس باشید، شخصی حفره‌ای را گزارش کرده است که به ماشین شما آسیب رسانده است – و ممکن است با انجام همین کار به راننده دیگری کمک کنید تا برای برخورد بعدی با چاله غرامت دریافت کند.

در همین حال، یک یادآوری دوستانه که مهم ترین چیز رانندگی ایمن است. ممکن است در انحراف به چپ و راست برای دور زدن چاله ها به یک حرفه ای تبدیل شده باشید، اما جاده ها پیست اسکی نیستند. بهتر است به جای اسلالوم در اطراف چاله ها، سرعت خود را کاهش دهید تا مطمئن شوید که با ترافیک روبروی تصادف بدتری ایجاد نمی کنید.

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود به بهترین شکل کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/law-and-life/getting-compensation-for-،،le-damage-to-your-car/