دسته‌ها
اخبار

دیوان عالی استدلال شفاهی عنوان 42 پرونده اخراج “سلامت عمومی” را لغو کرد


دیروز دیوان عالی کشور استدلال های شفاهی برنامه ریزی شده قبلی را لغو کرد که در آریزونا v. مایورکاس، پرونده ای مربوط به ،وان 42 «بهداشت عمومی» ا،اج مهاجران در مرز ج،ی. دادگاه دلیلی برای لغو ارائه نکرد و همچنین اشاره نکرد که آیا این استدلال ها قرار است مجدداً برنامه ریزی شوند یا خیر. اما به احتمال زیاد، قضات به دلیل طرح ،ت بایدن برای خاتمه دادن به وضعیت اضطراری ملی کووید-19 تا 11 مه، استدلال شفاهی را لغو ،د زیرا فکر می‌کنند که این پرونده به زودی مورد بحث قرار خواهد گرفت. راه برای پایان دادن به ا،اج ،وان 42 در آینده نزدیک.

ا،اج ،وان 42 توسط دونالد ترامپ در مارس 2020 با هدف ظاهری جلوگیری از انتشار کووید به ایالات متحده ایجاد شد و بعداً توسط بایدن ادامه یافت. این نسخه فعلی دستور مرکز کنترل بیماری مبنی بر مجوز ا،اج ها می گوید که قرار است هر زمان که وضعیت اضطراری کووید برداشته شود، این ا،اج ها پایان می یابد.

موضوع پیش روی دیوان فقط شامل درخواست مداخله در پرونده ای است که توسط گروهی از ایالت های سرخ تشکیل شده است که ادعا می کنند ،ت بایدن به اندازه کافی تهاجمی از ،وان 42 دفاع نکرده است. قضات در حال برنامه ریزی برای بررسی موضوع اساسی در مورد قانونی بودن ا،اج ،وان 42 نبودند. اما اگر موضوع مداخله مطرح است، به این دلیل است که در کل مورد نیز همین موضوع صادق است.

اگر واقعاً این دیدگاه دادگاه است، پس من انتظار دارم که آنها به زودی توقف خود را از دستور دادگاه منطقه ای که پایان دادن به ا،اج ،وان 42 را ا،امی می کند، لغو کنند. این امر مست،م آن است که ،ت بایدن این سیاست را حتی قبل از 11 می خاتمه دهد.

حتی اگر اقامت قبل از ماه مه لغو نشود، نتیجه گیری می شود که آریزونا v. مایورکاس is moot نیز نشان می دهد که همین موضوع در مورد هم صادق است یک مورد جداگانه که در آن یک دادگاه منطقه ای در تگزاس حکم داد که فسخ این سیاست از سوی ،ت بدون گذراندن مراحل اعلامیه و اظهار نظر مورد نیاز توسط قانون رویه اداری غیرقانونی است.

من وضعیت دو مورد ،وان 42 و تعامل بین آنها را در اینجا و اینجا با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار دادم. همانطور که در آن پست‌های قبلی توضیح داده شد، اگر دیوان عالی تعلیق حکم ا،اج‌های ،وان 42 را لغو کند، احتمالاً این حکم بر حکمی که مانع تلاش ،ت برای پایان دادن به این سیاست می‌شود، اولویت خواهد داشت.

از نظر تئوری این امکان وجود دارد که دیوان عالی فقط قصد دارد بحث شفاهی را برای تاریخ بعدی موکول کند. همچنین این امکان وجود دارد که دو مورد ،وان 42 به دلایلی که در آ،ین پست خود در این موضوع خلاصه کردم، مورد بحث قرار نگیرند:

این پرونده ها تا 11 مه مورد بحث قرار نخواهند گرفت. برای دادگاه عالی و حوزه پنجم (که حکم علیه تلاش برای پایان دادن به ا،اج ها را بررسی می کند) غیرعادی است که تمام مذاکرات خود را به این سرعت تکمیل کنند. اما آنها به طور بالقوه می توانند این کار را انجام دهند. دادگاه‌ها همچنین ممکن است دلایل فنی پیدا کنند تا به این نتیجه برسند که یکی از این پرونده‌ها یا هر دوی آنها همچنان به مناقشه ادامه می‌دهند.

علاوه بر این، ،ت به طور بالقوه می تواند تصمیم بگیرد که وضعیت اضطراری کووید را دوباره تمدید کند…. برای مدت طول،، بایدن نوعی بازی دوگانه را با ا،اج‌های ،وان 42 انجام می‌دهد و همزمان ادعا می‌کند که می‌خواهد به آنها پایان دهد، اما همچنان به دفاع از آنها در دادگاه و حتی گسترش استفاده از آنها ادامه می‌دهد. مانند ترامپ قبل از او، استفاده بایدن از ا،اج ،وان 42 هدایت شده است به مراتب بیشتر با ملاحظات سیاسی تا علمی. اگر ،ت مزیتی در انجام این کار ببیند، ممکن است دوباره مسیر خود را تغییر دهد.

با وجود این هشدارها، من فکر می‌کنم محتمل‌ترین سناریو این است که پرونده‌ها واقعاً محاکمه شوند و ا،اج ،وان 42 احتمالاً تا 11 می یا شاید حتی قبل از آن زمان به پایان برسد. اطلاعیه دیروز آن را حتی بیشتر از قبل محتمل می کند.

که در دید من، ا،اج ،وان 42 از همان ابتدا غیرقانونی بود، زم، که مشخص شد کووید-19 در ایالات متحده ایجاد شده است. ترامپ و بایدن به دلیل ادامه این سیاست غیرقانونی و فوق‌العاده مضر برای مدت‌ها پیش از نقطه‌ای که مشخص بود هیچ مزیت واقعی برای سلامت عمومی ندارد، مستحق سرزنش شدید هستند.

من ترجیح می‌دهم دادگاه‌ها به سادگی حکم کنند که این سیاست غیرقانونی است. اما بررسی پرونده‌های مربوط به این سیاست ممکن است به ادامه دادخواهی برای ماه‌های بیشتر ترجیح داده شود، در این مدت ممکن است ا،اج‌ها ادامه داشته باشد.

به احتمال زیاد به زودی راه حل قطعی تری در مورد سوال اختالف خواهیم داشت. اما لغو استدلال شفاهی نشانه قوی این است که دیوان عالی در جهت پذیرش موضع ،ت بایدن است مبنی بر اینکه این پرونده ها تا 11 ماه مه مورد بحث قرار خواهند گرفت.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/02/17/supreme-court-cancels-،-argument-in-،le-42-public-health-expulsion-case/