دسته‌ها
اخبار

رابرتز رئیس قاضی بر امنیت قضایی در گزارش پایان سال تاکید کرد


دادگاه عالی قاضی جان جی رابرتز جونیور که علاوه بر رهبری عالی ترین دادگاه کشور بر قوه قضاییه فدرال نظارت می کند، قوه قضاییه فدرال را آزاد کرد. گزارش پایان سال برای سال 2022 در روز جمعه

رابرتز بر نیاز قضات و دیگر مقامات دادگاه فدرال برای ایمنی و امنیت برای خود و خانواده‌هایشان پس از یک سال افزایش چالش‌های امنیتی در دادگاه عالی تاکید کرد.

در حالی که نام این پرونده در گزارش ذکر نشده است، نگر، ها در مورد امنیت قضات دیوان عالی پس از تصمیم برای لغو حق سقط جنین تضمین شده توسط دادگاه عالی افزایش یافته است. رو در مقابل وید در می 2022 فاش شد.

رابرتز در این گزارش اشاره کرد تهدیدهای تاریخی بمب گذاری و سایر تهدیدهای خشونت آمیز علیه قاضی سابق دادگاه منطقه ای، رونالد دیویس، پس از تصمیم مهم دادگاه مبنی بر دستور رفع تبعیض نژادی در مدارس ایالات متحده.

علیرغم تصمیم دادگاه عالی در سال 1954 در براون در مقابل هیئت آموزش و پرورش آنها معتقد بودند که جداسازی مدارس بر اساس نژاد خلاف قانون اساسی است، همه ایالت ها از آن پیروی ن،د.

هنگامی که هیئت مدیره مدرسه در لیتل راک، آرکانزاس، در پاییز 1957 به دستور دادگاه ناحیه دیویس آماده شد تا مدارس را ادغام کند، اولین ک، از نوجوانان سیاه پوست که در دبیرستان مرکزی لیتل راک، معروف به لیتل راک ناین، ثبت نام ،د. با جمعیت خشمگین روبرو شدند. آن جمعیت توسط فرماندار آرکانزاس تشویق و توانمند شد تا از ورود آنها جلوگیری کند.

دیویس در رابطه با این تصمیم گفت: «این صرفاً یک سؤال این بود که آیا فرماندار ایالت آرکانزاس می تواند از دکترین مداخله خلاص شود و خود را بین ،ت فدرال و مردم آرکانزاس قرار دهد یا خیر. قانون بسیار واضح بود که مدارس باید یکپارچه شوند.»

دیویس در تصمیم گیری در مورد این پرونده همچنین گفت: «من یک وظیفه و تکلیف قانون اساسی دارم که از آن کوتاهی نخواهم کرد. در یک جامعه متشکل، در صورت به رخ کشیدن احکام دادگاه، چیزی جز سردرگمی و هرج و مرج نهایی وجود نخواهد داشت.»

رابرتز در گزارش خود بازگو کرد که چگونه دیویس بعداً چندین تهدید از سوی افرادی که از تصمیمات دادگاه ناراضی بودند، از جمله تهدید به بمب گذاری را مطرح کرد.

رابرتز در این گزارش گفت: «نظرات قضایی خود گویای این موضوع هستند و در کشور آزاد ما هیچ تعهدی برای موافقت با آنها وجود ندارد.

“یک سیستم قضایی نمی تواند و نباید در ترس زندگی کند.” رابرتز بعداً اضافه کرد. “رویدادهای لیتل راک در مورد اهمیت حاکمیت قانون به جای اوباش آموزش می دهد.”

امنیت قضایی

به دنبال پیش نویس نظر افشا شده به سازمان بهداشت ،ن دابز علیه ،ون، که عملاً واژگون شد رو در مقابل وید در ژوئن 2022، معترضان به سمت خانه‌های قضات دیوان عالی راهپیمایی ،د. که باعث شد مریک دادستان کل آمریکا گارلند به خدمات مارشال های ایالات متحده کمک می کند تا در تامین امنیت 24 ساعته کمک کنند.

در طول تابستان، یک مرد با تهدید تماس گرفت پس از سفر از کالیفرنیا با اسلحه، مهمات و لوازم سرقت، علیه برت کاوانا به خدمات اورژانس در مریلند رفت. او به قصد قتل متهم شد.

گارلند گفت: «افزایش خشونت و تهدیدهای غیرقانونی خشونت علیه ،، که به مردم خدمت می کنند، برای دموکراسی ما غیرقابل قبول و خطرناک است». من می‌خواهم واضح بگویم: در حالی که مردم در یک دموکراسی رأی می‌دهند، بحث می‌کنند، و بحث می‌کنند، ما نباید – نمی‌تو،م – اجازه دهیم خشونت یا تهدیدهای غیرقانونی خشونت به زندگی ملی ما نفوذ کند.»

یک ماه پس از افشای اطلاعات، کنگره گذشت قانون برابری پلیس دیوان عالی سال 2022، که به مارشال دیوان عالی و پلیس دیوان عالی این اختیار را می دهد که در صورت ،وم از هر یک از اعضای خانواده نزدیک قاضی حمایت کنند.

علاوه بر این، کنگره ماه گذشته تصویب شد قانون امنیت قضایی و حریم خصوصی د،ل اندرل برای کمک به محافظت از قضات و خانواده‌های آنها، به نام پسر قاضی استر سا،، قاضی ناحیه ایالات متحده در نیوجرسی. او در سال 2020 هنگامی که درب خانه او را پاسخ داد و هدف آن حمله به او بود، کشته شد.

این قانون آژانس‌های فدرال و ،ب‌وکارهای خصوصی را از افشای اطلاعات خاص درباره قضات و اعضای نزدیک خانواده‌شان، مانند آدرس خانه، منع می‌کند.

علاوه بر این، اطلاعات باید بنا به درخواست قاضی فدرال حذف شوند و قانون هم کارگزاران داده را از ،ید یا فروش اطلاعات مرتبط منع می کند و هم برنامه هایی را برای حفظ حریم خصوصی قضات برای افزایش امنیت آنها ایجاد می کند.

حجم کار دادگاه

رابرتز گزارش خود را با جزئیات آمار حجم کار سالانه دادگاه به پایان رساند. شایان ذکر است، تعداد پرونده های ثبت شده در دیوان عالی نسبت به سال قبل 8 درصد کاهش یافته است، از 5307 پرونده در دوره 2020 به 4900 پرونده در دوره 2021، با کاهش حجم پرونده های مشابه در سایر دادگاه ها از جمله دادگاه های استیناف ایالات متحده. دادگاه های منطقه ای ایالات متحده و دادگاه های ورش،تگی ایالات متحده.

دوره دیوان عالی سال 2021 در 4 اکتبر 2021 آغاز شد و در 2 اکتبر 2022 به پایان رسید. در دوره 2021، 70 پرونده در 58 رأی امضا شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در حالی که 72 مورد بحث شده و 69 مورد در 55 مورد رسیدگی قرار گرفت. نظرات امضا شده در دوره 2020.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/01/03/chief-justice-roberts-emphasizes-judicial-security-in-year-end-report/