دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2023 نردبان

سئو برندینگ یا برندسازی در سئو، به فرآیندی گفته می‌شود که در آن برند کسب و کار به منبع مهمی از ترافیک تبدیل می‌شود. به عنوان مثال شما برای آموزش‌های حوزه سئو فقط به سایت دی ام روم مراجعه می‌کنید و مطمئن هستید که محتوای ارائه‌شده از اعتبار کافی برخوردار است. اما نکته مهم هدفدار بودن این کاربران است که به هیچ عنوان نباید به سادگی از کنار این اطلاعات عبور کنیم.

بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحه هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مفید است، زیرا می‌تواند باعث بهبود تجربه کاربری مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل شود. ضمن مطالعه این مقاله شما با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و بطور ویژه گوگل، آشنایی پیدا کردید و فاکتورهای مهم در رتبه وبسایت در گوگل را آموختید. برای موفقیت در سئو باید محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبانتان قراردهید، با موتورهای جستجو سازگار باشید و اعتبار و ارزش خود را با سرمایه‌گذاری روی سئوی خارجی و لینک سازی به موتورهای جستجو نمایش دهید. بی توجهی به هریک از این سه جنبه باعث می‌شود نتایج سئو سایت شما ناامید کننده باشد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه به گوگل لینک سایت خود را در صفحات جستجوی گوگل نمایش دهید و به ازای هر بار کلیک مبلغ مشخصی به گوگل پرداخت کنید که به این روش تبلیغاتی گوگل ادز (Google Ads) می‌گویند.

  • توصیه من این است که تا وقتی در زمینۀ سئو حرفه‌ای نشده‌اید و با ساختار گوگل و طرز کار الگوریتم‌های آن آشنایی کاملی ندارید، از این روش استفاده نکنید.
  • از سئو در اصل، برای بهتر کردن تجربه کاربری بازدید کنندگان یک وب سایت نیز استفاده می شود.
  • کارهایی هستند که همه قادر به انجام آن هستند اما مفاهیمی هم در آن وجود دارند که درک و پیاده سازی آنها نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد.
  • در واقع، اگر نمی‌توانید از کلمات کلیدی به شکل طبیعی در متن جایگزین تصاویر استفاده کنید، بهتر است اصلاً کلمات کلیدی را در این بخش به کار نبرید.
  • این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.

همانطور که در بخش Disavow کردن گفته شد، یکی از تکنیک های سئو منفی، درج بک لینک به تعداد بالا و بصورت اسپم برای سایت رقیب است تا با جریمه گوگل مواجه شود. تاکتیک هایی که مخالف با دستورالعمل های گوگل در فضای وب برای رتبه بندی است. همنوع خواری در سئو به معنای ایجاد دو صفحه با یک کلمه کلیدی هدف است.

چرا دوره سئو نوین؟

به همین دلیل است که، گوگل مدام سایت و محتوای آن را بررسی می‌کند و از هر نظر مورد سنجش قرار می‌دهد. سایت هایی که بک لینک به وبسایت شما میدهند محتوای تان را به عنوان مرجع وارد می‌کنند و نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها به محتوا و ارزش وب‌سایت شما اعتماد دارند. بک لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر و مرتبط باعث افزایش اعتبار و ارزش سئو وب‌سایت شما می‌شوند و بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجو را سریع تر می‌کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در آدرس URL، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای صفحه را بهتر فهرست کنند و کاربران را به جذب کلیک بیشتر ترغیب کنند.

کلید داشتن یک وب سایت با لینک های داخلی خوب، داشتن عناصر با ساختار مناسب برای جا به جایی بین صفحات است. منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد. اگر کلمه کلیدی هدف شما «ورزش در فضای باز» است و تصویر مردی را در حال بالا رفتن از کوه نشان می‌دهید، لازم نیست از متن جایگزین «مردی در حال انجام ورزش در فضای باز» استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که چیزی به نام تعداد ایده آل کلمات کلیدی در یک صفحه وجود ندارد (منظور چگالی کلمه کلیدی است). قرار دادن کلمه کلیدی هدف در تگ عنوان (و تا حدی در متا دیسکریپشن) بسیار مهم است. در حالت ایده‌آل، تا حد امکان بهتر است که کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدای عنوان باشد.

بزرگترین مزیت داشتن یک Featured snippet این است که می توانید نسبت به رقبای خود برتری کسب کنید، حتی اگر صفحه شما رتبه پایین تری داشته باشد. استفاده از فایل های تصویری با فرمت مناسب به شما کمک می کند تا کیفیت تصویر بهتری داشته باشید و حجم فایل را هم کاهش دهید. این بدان معنا نیست که هر محتوایی به بروزرسانی مکرر نیاز دارد، اما بسیاری از آنها نیاز دارند. به روز رسانی منظم محتوا یک تکنیک مهم سئو (اما اغلب نادیده گرفته شده) است. بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند.

سرعت بارگذاری صفحه

گوگل به منظور نمایش بهتر نتایج به کاربران دائما در حال تغییر روش رتبه بندی سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو یا همان الگوریتم‌های گوگل است. مطالعه دائم درباره آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل و بروز بودن دانش سئو امری ضروری در حفظ رتبه‌های برتر برای سایت‌هاست. مطالعه مستمر درباره سئو و آپدیت‌های الگوریتم‌ گوگل ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار میسر نباشد. بیشتر ترافیک وبسایت ها توسط موتورهای جستجوگر بزرگی همچون گوگل، بینگ و یاهو تامین می شود.

موقعیت سایت شما در صفحه نتایج گوگل تناسب مستقیم با کمیت و کیفیت لینک‌های ورودی به سایت شما دارد. بک لینک‌ از ابتدای پیدایش موتورهای جستجو به عنوان یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در نظر گرفته می‌شد و هنوز هم یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. منظور از سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو بودن این است که سایت به خوبی در تلفن‌های همراه نمایش داده شود و چیدمان و اندازه المان‌ها برای نمایش در موبایل بهینه سازی شده باشند. با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند برای انجام امور روزمره، تعداد افراد بیشتری توسط تلفن‌همراهشان به جستجو در گوگل می‌پردازند.

آیا یادگیری سئو مشکل است؟

مهم است بدانیم هیچ کدام از این ابزار ها کامل نیستند و با سیستم رتبه بندی گوگل متفاوت هستند. صفحاتی هستند که به تعداد بسیار بالایی وبسایت، تعداد زیادی بک لینک می دهند. ساخت لینک فارم برای بهبود رتبه شاید حدود 10 سال پیش جواب می داد اما در حال حاضر می تواند باعث پنالتی سریع گوگل شود.

یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. ویدئو زیر ارائه مهندس امین اسماعیلی در سیزدهمین دورهمی کندو است که فرآیند یادگیری سئو از داده تا دانایی را به خوبی تشریح کرده است. در این ویدئو تعاریف متخصصین سئو از این مفهوم به عنوان اطلاعات اولیه به کار گرفته شده است. متن جایگزین توصیفی از تصویر در هنگام عدم بارگذاری آن را به نمایش می گذارد.