دسته‌ها
اخبار

سامانه تسلیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی 1401 در سال 1402 | تکس مپ

سامانه تسلیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی 1401 در سال 1402 | تکس مپ

اگر مستندات و ادله داده شده ازنظر اداره مالیاتی غیرقابل رسیدگی تشخیص داده شود یا دفاتر پلمپ مورد قبول باشد اما هزینه های دفاتر مورد قبول قرار نگیرد. مجموع مبلغ درآمد فروش کالا و خدمات سال قبل بر اساس فعالیت مودی در سال قبل می‌باشد . اشخاص حقیقی که خارج از کشور اقامت دارند اما درآمد این افراد از داخل ایران است.

  • همچنین اگر در اظهارنامه مالیاتی تسلیمی از نظر محاسبه و درج اطلاعات خطایی رخ داده باشد، ظرف یک ماه از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی نسبت به رفع اشتباه اقدام و اظهارنامه مالیاتی اصلاحی را تسلیم نمایند.
  • مودیان باید به همراه اظهارنامه مالیاتی ، گردش حساب مواد اولیه خریداری شده و مواد ساخته یا تولید شده و خدمات دریافت یا ارائه شده را ارائه نمایند .
  • اشخاص حقوقی شامل کلیه شرکت‌ و موسساتی است که توسط اداره ثبت شرکت‌ها نام آنها به ثبت رسیده و مالکیت صنعتی آن احراز هویت شده است.

همه افراد دارای کسب و کار و صاحبان مشاغل و بنگاههای اقتصادی موظف هستند که در سال مالیاتی اقدام به تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی نموده و ان را ارسال نمایند . اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغلی هم که دارای شماره ثبت شرکت می باشند باید ترازنامه و حساب سود وزیان خود را تهیه نموده و بر اساس سال مالیاتی و یا سال مالی ذکر شده در اساس نامه شرکت به سازمان مربوطه ارسال کنند. تا پیش از سال ۱۳۹۱، مودیان مالیاتی می بایست اظهارنامه های کاغذی را از مراجع مربوطه خریداری و نسیت به تکمیل و ارسال آن اقدام می نمودند. به منظور تکریم مودیان و تسهیل و تسریع فرآیند ارسال و دریافت و تحلیل اطلاعات مودیان مالیاتی، اظهارنامه الکترونیکی از سال ۱۳۹۱، در دستور کار قرار گرفت و شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی، نسبت به تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی اینترنتی اقدام کنید و کد رهگیری دریافت کنید.

تا مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال درآمد

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی لزوماً نباید به صورت الکترونیکی ارسال بشود. مؤدی می‌تواند با مراجعه به سازمان امور مالیاتی به طور چاپی یا مکتوب، طبق فرمت سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه خود را به مسئول رسیدگی به پرونده ارائه کند تا از مؤدی رفع تکلیف شود. در این شرایط، ممیز (مسئول رسیدگی) شخصاً موظف به درج اطلاعات مؤدی در سامانه است؛ اما به این خاطر که ترجیحاً از خود سلب مسئولیت کند، اظهارنامه را به طور مکتوب نمی‌پذیرد. البته مؤدی در شرایط خاص می‌تواند از شرایط ارسال پستی اظهارنامه نیز بهره‌مند شود که در این صورت، تاریخ (بازه قانونی) و وزن مرسوله برای مسئول رسیدگی حائز اهمیت است.

مرحله دوم: تکمیل اظهارنامه مالیاتی و فرم تبصره 100

با تکمیل اطلاعات خواسته شده در اظهارنامه و پس از اینکه نسخه پیشنویس آن بررسی شد و از صحت اطلاعات آن اطمینان حاصل شد، اظهارنامه را به سازمان مالیات ارسال کنید. در نهایت نیز می‌توان گفت اشخاصی که در گروه اول و دوم جای نمی‌گیرند جزو دسته سوم اشخاص حقیقی مشمول مالیات هستند. مالیاتی که از افراد یا اشخاص حقیقی گرفته می‌شود بخش قابل توجهی از درآمد مالیاتی کشور را تشکیل می‌دهد. اظهارنامه جایگزین و اظهارنامه اصلاحی دو روش مختلف برای اصلاح اطلاعات اظهارنامه مالیاتی هستند. که مهم‌ترین تفاوت اظهارنامه جایگزین و اصلاحی و عامل تعیین کننده در نوع اظهارنامه قابل استفاده، زمان انجام ویرایش است. مودی گرامی، شما فاقد پرونده مالیاتی یا اظهارنامه عملکرد 1398 در سامانه یکپارچه مالیاتی هستید.

خدمات شرکت حسابداری

با ورود به صفحه پیش ثبت نام جدید ، اطلاعات لازم که شامل کد پستی و شماره همراه شما می شودرا در کادرهای مربوطه وارد کرده و سپس، بر روی دکمه پیش ثبت نام جدید ، کلیک نمایید. در این مرحله، نوع مودی را شخص حقیقی انتخاب کرده و با وارد کردن شماره ملی خود و عبارت امنیتی ، گزینهورود به ثبت نام را انتخاب کنید . در صورت اجتناب از پرداخت مالیات شما باید جریمه های مختلفی را پرداخت کنید ، این امر خود مهمترین عامل برای پرداخت مالیات برای افراد در یک جامعه است. اگر دولت بودجه را صرف رشد و توسعه زیر ساخت‌ها و آسایش زندگی شما می‌کند، شما نیز در مقابل ان موظف به پرداخت مالیات هستید.