دسته‌ها
اخبار

سرقت ادبی و ChatGPT


از زم، که شروع به تدریس کردم، فقط امتحان انشایی دادم. بدون انتخاب چندگانه بدون پاسخ کوتاه در عوض، هر امتحان دارای دو سؤال مقاله ای پیچیده است. امتحان کاملاً باز است. من همیشه به دانش‌آموزانم می‌گویم که می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند به ک، بیاورند – هیچ چیز به آنها کمک نمی‌کند. من همچنین یک هشدار منظم صادر می کنم: تقلب نکنید، زیرا خیلی سریع شباهت هایی را در نوشتن مشاهده می کنم. در طول این سالها فقط یک بار اتفاق افتاد. متوجه شدم که دو دانش آموز پاسخ های بسیار مشابهی به یک سوال انشایی خاص داشتند. من بیشتر پرس و جو کردم و متوجه شدم که دانش‌آموزان شرکای تحصیلی هستند و بر اساس آنچه در گذشته پرسیده بودم، از قبل برای سؤالات پاسخ نوشته بودند. و آن پاسخ ها را وارد امتحان ،د. پاسخ‌های از پیش نوشته شده دقیقاً در نقطه‌نظر نبودند و اعتبار کامل را دریافت ن،د، اما هیچ سرقت ادبی در آن مورد وجود نداشت.

وارد ChatGPT. این «ربات چت» از فناوری پیچیده برای ایجاد پاسخ به سؤالات استفاده می کند. این پاسخ ها به زبان ،یسی ساده نوشته شده اند، که به راحتی قابل درک هستند و اطلاعات یک شبکه عصبی عظیم را در خود جای می دهند. این پاسخ‌ها بی‌نقص نیستند، اما ممکن است با اساتیدی که وقتشان کم است کنار بیاید. وسوسه تقلب واقعی است. و یکی از پروفسورها در کارولینای ج،ی به سرقت ادبی دست یافت. او در مورد آن نوشت فیس بوک، و نیویورک پست پیگیری.

این فناوری باید در همه دانشگاهیان ترس ایجاد کند. ChatGPT مانند کار نمی کند TurnItInو سایر نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی. این نرم افزار پاسخ های جدیدی را در پرواز تولید می کند. و هر بار که برنامه را اجرا می کنید، یک پاسخ متفاوت به بیرون ریخته می شود. هیچ سرقت ادبی کلمه به کلمه، یا ترجمه ضعیف وجود ندارد. هر پاسخ منحصر به فرد است. و ChatGPT دائما در حال تکامل است. با استفاده بیشتر افراد از سیستم، هوشمندتر می شود و شبکه عصبی رشد می کند. این سیستم تنها سه هفته پیش راه اندازی شد. تا ماه مه، این سیستم بسیار پیچیده تر خواهد شد، زیرا همه چیزهای قبلی را در خود جای می دهد. مانند بورگ، دانش آموزان جذب خواهند شد. مقاومت بی فایده است.

چگونه با این فناوری نوظهور برخورد کنیم؟ شبیه سازی سوالات با پاسخ کوتاه بسیار آسان است. به ،وان مثال، “،اصر X چیست” یا “مفهوم Y را توصیف کنید.” همچنین ممکن است یک الگوی واقعیت چهار صفحه‌ای و به دنبال آن اعلان‌های خاص به سختی وارد ChatGPT شود. من فکر می کنم که ما باید در مورد امتحانات خانگی فکر کنیم. برای دانش آموزان بسیار آسان است که از ChatGPT بارها و بارها برای ،یب و تطبیق پاسخ ها استفاده کنند. همچنین، هر امتح، در ک، باید دسترسی به منابع کاغذی را از بین ببرد. (این خط مشی همیشگی من است.) در نهایت، ما باید کمی فکر جدی به معاینات شفاهی کنیم که قابل هک نیستند.

علاوه بر این، دانشگاه‌ها باید سیاست‌های سرقت ادبی را با توجه به ChatGPT بازبینی کنند. باید به صراحت گفته شود که استفاده از این ابزارها نقض استانداردهای یکپارچگی تحصیلی است. تصور می‌کنم برخی از سیاست‌ها ممکن است در قالب گرفتن کمک از شخص «دیگری» یا چیزی در این زمینه تنظیم شوند. ChatGPT یک شخص نیست – حداقل هنوز. دانش آموزان استدلال خواهند کرد که ChatGPT به زبان ساده خط مشی طراحی شده برای منع تقلب با احساس نمی باشد. و بار اثبات برای تعیین سرقت ادبی ممکن است جابجا شود، زیرا ابزارهای سنتی مؤثر نیستند. واقعی / جعلی وجود دارد آشکارساز، که از موتور ChatGPT استفاده می کند، اما من تست نکرده ام که چقدر دقیق است.

در کوتاه مدت، همه دانش آموزان باید در مورد این ابزارها صحبت کنند. در درازمدت، دادگاه‌ها ممکن است با خلاصه‌هایی که توسط ChatGTP نوشته شده است، برخورد کنند. روز قیامت در راه است.


منبع: https://reason.com/volokh/2022/12/28/plagiarism-and-chatgpt/