دسته‌ها
اخبار

شیر اطمینان بررسی استاندارد ، مشخصات و کاربرد نوین صنعت | kasrasaran

شیر اطمینان بررسی استاندارد ، مشخصات و کاربرد نوین صنعت | kasrasaran

در این شیر اطمینان فشار، دیسک تنها به فاصله کوچکی از نشمین گاه بلند می شود و سطح مقطع تخلیه سیال یا ظرفیت شیر از موقعیت داخلی دیسک وبلاگ من را بررسی کنید تعیین می شود. جنس شیرهای اطمینان باید از موادی باشد که با بسیاری از سیالات فرآیند از هوا و آب گرفته تا خورنده ترین محیط ها سازگاری داشته باشند. طراحی این شیرها باید به گونه ای باشد که به طور مداوم و پایدار برای انواع سیالات و فازها کار کنند.

  • دارا بودن خاصیت POP Action یا ضربه ای موجب می گردد در زمانی که فشار سیال بالا می باشد، پس از باز شدن شیر اطمینان تا زمانی که شیر کاملاً باز گردد سرعت آن تشدید شود.
  • این شیرها نیز عملکرد فنری دارند و در سیستم اتوماتیک زمانی که افت فشار بین خط لوله و فشار محیطی ، منفی یا نزدیک فشار اتمسفر می باشد ، شار استاتیک روی گاز را تخلیه می نماید .
  • سیال از نازل وارد شیر اطمینان می شود و جریان ورودی دارای فشار زیادی است.
  • اما اصلی‌ترین سوالی که همواره ذهن‌مان را پیش از خرید هر محصول درگیر می‌کند، کیفیت ساخت و عملکرد تجهیز و اعتبار شرکت سازنده آن است.

طیف گسترده ای از شیرهای مختلف برای کاربردهای مختلف و معیارهای عملکرد در دسترس هستند. شیرهای اطمینان فشار بالا با آزاد کردن مقداری از سیال به بیرون از منطقه تحت فشار به یک مکان امن، ایمن سازی را انجام می دهند. این شیرها، در جاهایی که حداکثر فشار کاری به وجود می آید، نصب می گردند. به عنوان مثال در سیستم های تولید بخار، شیر های اطمینان برای جلوگیری از افزایش فشار بر روی بویلر ها نصب می شوند.

شیر پروانه ای ویفری شیر پروانه ای بین فلنجی خرید فروش

شیر اطمینان یا سوپاپ اطمینان در سیستم های بخار معمولا بر روی بویلر بخار و تجهیزاتی مانند خروجی فشار شکن ها تعبیه می شوند. گاهی از شیر اطمینان به عنوان یک شیر خودکار یک طرفه نیز استفاده می گردد. این نوع شیر، کنترل فشار را با وزن دیسک انجام می دهد یعنی زمانی که فشار افزایش می یابد، دیسک داخل شر به سمت بالا حرکت کرده و باعث تخلیه فشار اضافی می شود. شیر ابتدا کمی باز می شود و پس از آن کاملاً باز می شود تا فشار ناخواسته در سریع ترین زمان ممکن از سیستم خارج شود. شیرهای اطمینان برای جلوگیری از افزایش فشار که منجر به نقص، خطر آتش سوزی یا انفجار می شود استفاده می شود. این شیرها نیز عملکرد فنری دارند و در سیستم اتوماتیک زمانی که افت فشار بین خط لوله و فشار محیطی ، منفی یا نزدیک فشار اتمسفر می باشد ، شار استاتیک روی گاز را تخلیه می نماید .

دلیل استفاده از شیر ایمنی چیست و مورد استفاده صحیح آن در کجاست؟

شیر اطمینان پایه فنری که به آن «استاندارد» یا «معمولی» گفته می‌شود، یک دستگاه ساده و قابل اعتماد خودکار است که محافظت در برابر فشار بیش از حد را فراهم می‌کند. از کاربردهای شیر اطمینان می توان به کاربرد در مخازن آبگرم کویل دار، منابع دوجداره موتورخانه، مخازن ذخیره سوخت، بویلرها، سیستم های لوله کشی، مخازن تحت فشار و… این شیر دارای یک دیافراگم بزرگ بوده که وظیفه بکار انداختن شیر را دارد و قادر است نوسانات کاهش فشار را در زمان کنترل جریان، به حداقل برساند.

حجم موجود در این پوشش به عنوان اتاق کنترل یا huddling شناخته می شود. شیر قطع و وصلی دستی جریان در قسمت بالا را بسته و برای رسیدن به فشار مطلوب، فنر بالایی شیر فشار شکن را بپیچانید. این شیر وظیفه تنظیم جریان سیال در سیستم هیدرولیک که بصورت یک اهرم دستی به شیر متصل است را بر عهده دارد و در صنایعی مثل خودروسازی، سیمان،فولاد و … این شیر با ساختاری ساده و کوچک برای کنترل فشارهای کم کاربرد دارد و بطور مستقیم فشار را کاهش می دهد. به افزایش فشار در مدار تخلیه بر اثر جریان ناشی از باز شدن شیر فشار پشتی ساختاری (Build-Up Back Pressure) می گویند.