دسته‌ها
اخبار

معاون رئیس جمهور و بند سخنرانی یا مناظره


پروفسور گلن رینولدز (تنسی، Instapundit) موردی در این مورد دارد زیرپشته او در مورد جنجال مایک پنس معاون رئیس جمهور / بند سخنر، یا بحث، بر اساس یک مقاله مرور حقوق دانشگاه نورث وسترن که او در مورد نقش معاون رئیس جمهور در سال 2008 نوشت. گزیده ای:

پنس، اکنون، استدلال می کند که با ریاست در 6 ژانویه 2021، به ،وان یک مقام قانونگذاری مشغول به کار بوده است و بنابراین اعمال و سخنان او مشمول بند سخنر، و مناظره است و بازجویی از او را برای دادستان ویژه نامن، می کند. این استدلال ممکن است درست باشد یا نباشد، اما به هیچ وجه ،انه نیست، و حتی در چارچوبی که بیشتر به سیاست می پردازد تا قانون، [former Fourth Circuit Judge Mike ] لوتیگ باید آن را جدی تر می گرفت.

هر دو طرف استدلال وجود دارد. از لحاظ متنی، این بند فقط برای «سناتورها و نمایندگان» اعمال می‌شود. زبان این است که “سناتورها و نمایندگان برای خدمات خود غرامتی دریافت خواهند کرد که توسط قانون مشخص می شود و از ،انه داری ایالات متحده پرداخت می شود. آنها در همه موارد، به جز خیانت، جنایت و نقض صلح، از امتیاز برخوردار خواهند بود. در حین حضور در جلسه مجلس مربوطه خود و در رفت و آمد از آن مجلس دستگیر شوند و برای هر سخنر، یا مناظره در هر یک از مجلسین در هیچ جای دیگری مورد بازجویی قرار نخواهند گرفت.»

با این حال، ریاست بر سنا مطمئناً یک وظیفه قانونگذاری است درجه عالی در سایر موارد مربوط به مصونیت ،تی، دادگاه رویکردی کاربردی در پیش گرفته است: برای مثال، اگر شما به ،وان قاضی یا دادستان در یک دادرسی اداری فعالیت می کنید، بدون توجه به اینکه ،وان شغلی شما تحت این رویکرد، حفاظت از گفتار و مناظره برای معاون رئیس‌جمهور بی‌م،ا به نظر می‌رسد. و دیوان عالی، در گراول علیه ایالات متحده، برگزار شد که یک مشاور ،ی که به ،وان یک جایگزین برای قانونگذار عمل می کند، می تواند واجد مصونیت قانونی باشد، که نشان می دهد محدودیت متن برای سناتورها و نمایندگان مطلق نیست.

از سوی دیگر، دیوان عالی کشور، به طرز عجیبی، نسبت به مصونیت قانونی که در متن قانون اساسی به آن اشاره شده است، نگاه محدودتری نسبت به مصونیت کیفری مقامات ،تی به طور کلی و مصونیت مطلق داشته است. دادستان ها و قاضی ها، هر چند این دومی کاملاً یک ساخته قضایی است، بدون هیچ گونه ریشه قانونی یا قانونی. بنابراین، کاملاً ممکن است که در این مورد، برای تحلیل متنی سخت‌گیر باشد – اگرچه منصفانه، در مورد مصونیت‌های قضایی ابداع شده، اصلاً متنی وجود ندارد که نگران آن باشیم….


منبع: https://reason.com/volokh/2023/02/25/the-vice-president-and-the-s،ch-or-debate-clause/