دسته‌ها
اخبار

نژاد و اختلال روانی: نیروی محرکه مجازات اعدام در آمریکا


72 درصد از 18 نفری که در سال 2022 در ایالات متحده اعدام شدند، از نوعی ناتو، ذهنی یا اختلال رنج می بردند. گزارش سالانه 2022.

پنج تن از اعدام شدگان سیاه پوست بودند که سه تن از آنها از اختلالات رو، رنج می بردند و توسط ایالت های ج،ی به قتل رسیدند.

گزارش سال 2022 مرکز شواهدی است که نشان می دهد نژاد و اختلالات ذهنی همچنان نیروی محرک مجازات اعدام در این کشور، به ویژه در ایالت های ج،ی است.

در مجازات اعدام سالانه خود در سال 2021 گزارشمرکز گزارش داد که در آن سال 11 اعدام در ایالات متحده انجام شد که شش نفر از آنها سیاه پوست بودند.

به گفته این مرکز، پنج نفر از شش نفر نیز در اتاق‌های مرگ در ج، کشته شدند که همه آنها درجات متفاوتی از اختلالات ذهنی داشتند.

در 3 آوریل 2017، واشنگتن پست گزارش، فرانک آر. بامگارتنر و بتسی نیل، نویسندگان مش، “عدالت مرگبار“، پس از تحقیقات گسترده دریافتند که 43 درصد از تمام افرادی که در ایالات متحده اعدام شده اند دارای نوعی اختلال رو، هستند.

این دو نویسنده/روانشناس دانشگاه کارولینای شمالی به مطالعه دیگری اشاره ،د که توسط جان اچ بلوم، مدیر پروژه مجازات اعدام دانشگاه کورنل، در مورد اعدام های انجام شده در ایالات متحده بین سال های 1976 و 2003. بلوم دریافت که 88 درصد از این افراد اعدام شده از نوعی اختلال رو، یا سوء مصرف مواد رنج می برند.

از آنجایی که 9 اعدام تا 9 مارس سال جاری اتفاق افتاده است، 13 اعدام برنامه ریزی شده دیگر در سال 2023 باقی مانده است که شش نفر از آنها سیاهپوست هستند که نشان دهنده بیش از حد جمعیت است.

مانند مسئله سلامت روان، موضوع نژاد همچنان مانند سال های 1990، 2000، 2010 و 2020 مجازات اعدام را در همه زمینه ها آزار می دهد.

مرکز دارد گزارش شده است تا جولای 2021، 299 مرد سیاهپوست به دلیل کشتن قرب،ان سفیدپوست اعدام شدند در حالی که تنها 21 مرد سفیدپوست به دلیل کشتن قرب،ان سیاه پوست اعدام شدند.

جای تعجب نیست که نژاد چنین نقش غالبی در مجازات ایفا می کند.

نژادپرستی در سیستم قضایی آمریکا سیستماتیک است.

به گفته مرکز، وجود داشته است 455 اعدام بین سال‌های 1930 تا 1972 در ایالات متحده برای جنایت تجاوز ، انجام شد و 405 نفر از آن‌ها مرد سیاهپوستی بودند که عمدتاً در ایالت‌های کنفدراسیون سابق به تجاوز به ،ن سفیدپوست محکوم شدند.

مرکز اطلاع رس، مجازات اعدام نیز می گوید آنها از هیچ موردی آگاه نیستند که یک مرد سفیدپوست به دلیل تجاوز و نکشتن یک زن یا کودک سیاه پوست در ایالات متحده اعدام شده باشد. می توان به طور منطقی فرض کرد که مردان سفید پوست در آن قرن بیشتر به ،ن سیاهپوست تجاوز ،د تا مردان سیاه پوستی که به ،ن سفیدپوست تجاوز ،د.

برای مثالصندوق دفاع حقوقی ACLU/NAACP قانون جزایی 1816 گرجستان را تشریح کرده است و می گوید: «به صراحت شرط می کند که تجاوز ، توسط یک مرد سفیدپوست با مجازات حبس حدا،ر بیست سال و اقدام به تجاوز حدا،ر تا پنج سال مجازات می شود. ، اما بردگان و «افراد آزاد رنگین پوست» به دلیل جنایات تجاوز ، یا اقدام به تجاوز به یک زن سفیدپوست آزاد باید به قتل برسند.»

همان پویایی نژادپرستی را می توان در دومین مجازات بدی که در ایالات متحده اعمال می شود یافت – حبس ابد، به ویژه حبس ابد بدون آزادی مشروط.

پروژه مجازات گزارش ها که حدود 200000 زند، در سیستم زندان های کشور در حال گذراندن حبس ابد هستند. دو سوم آنها سیاه پوست هستند که حدود 30 درصد آنها بالای 55 سال سن دارند.

تقریبا شش از ده از همه این زند،ان مادام العمر به برخی جرایم مرتبط با قتل محکوم شدند. باز هم، تعداد نامتن،ی از آنها مردان سیاه پوست هستند اختلالات رو،.

شواهد مجازات و نژادپرستی در ایالات متحده قابل توجه است.

  • ABC News گزارش شده است در سال 2018 که در 800 حوزه قضایی در این کشور، سیاه‌پوستان پنج برابر بیشتر دستگیر می‌شوند و در 250 حوزه قضایی، سیاه‌پوستان 10 برابر بیشتر احتمال دارد دستگیر شوند.
  • ترسیم خشونت پلیس گزارش ها احتمال کشته شدن سیاه پوستان توسط پلیس سه برابر بیشتر است.
  • مجله NPQ گزارش ها مجازات مردان سیاهپوست 19.1 درصد شدیدتر از مردان سفیدپوست محکوم به همان جرم است.
  • موسسه ورا گزارش ها که 35 درصد از جمعیت کیفری کشور را سیاه پوستان تشکیل می دهند، اگرچه سیاه پوستان تنها 13 درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
  • مرکز اطلاع رس، مجازات اعدام گزارش ها احتمال اینکه سیاه‌پوستان به ناحق محکوم شوند 7.5 برابر بیشتر از سفیدپوستان است و این میزان زم، که قرب، سفیدپوست باشد بیشتر است.

این نمونه گیری از داده ها نشان می دهد که جنایت در آمریکا از طریق یک لنز سیاه مشاهده می شود. این محصول فرعی تأثیر تاریخی است که برده داری بر بسیاری از روحیه سفید پوستان این کشور داشته و دارد – به طوری که اکنون در تمام نهادهای دموکراتیک در این کشور، به ویژه سیستم عدالت کیفری کشور ریشه دارد.

ا،ریت تقریباً 332 میلیون نفر در این کشور نژادپرست نیستند.

سفیدپوستان نماینده 61 درصد از آن جمعیت از این جمعیت است که تعداد نامتن،ی از مردم سیستم عدالت کیفری کشور را تشکیل می دهند: پلیس، دادستان ها، قضات، نگهبانان زندان، افسران مشروط/آزادی مشروط، و کارکنان پشتیب، برای همه این اجزای این سیستم.

با این اوصاف، به طور منطقی می توان گفت که نژادپرستی در درجات مختلفی در جمعیت سفیدپوست آمریکا ریشه دارد، به ویژه در سیستم عدالت کیفری آن که اهرم های قدرت توسط سفیدپوستان کنترل می شود.

یک مرکز تحقیقاتی Pew 2019 نظر سنجی با این نتیجه باز شد:

بیش از 150 سال پس از 13هفتم اصلاحیه، برده داری را در ایالات متحده لغو کرد، ا،ر بزرگسالان آمریکایی می گویند که میراث برده داری همچنان بر موقعیت سیاه پوستان در جامعه امروز آمریکا تأثیر می گذارد. بیش از چهار نفر از هر ده نفر می گویند که این کشور پیشرفت کافی در جهت برابری نژادی نداشته است، و به خصوص در میان سیاه پوستان، تردیدهایی وجود دارد که سیاهان همیشه از حقوق برابر با سفیدپوستان برخوردار خواهند شد.

سیاستمداران سفیدپوست محافظه کار سیاسی در حال حاضر قو،نی را برای جلوگیری یا به حداقل رساندن مشارکت رای دهندگان سیاه پوست تصویب می کنند. درخواست برای “طلاق ملی” بین ایالت های به اصطلاح قرمز (عمدتاً سفیدپوستان) و ایالت های آبی (به طور قابل توجهی سیاه)؛ تصویب قو،نی که تاریخ سیاه‌پوستان را در سیستم‌های آموزشی کشور حذف یا اصلاح می‌کند. و وضع قو،نی که مجازات های سخت تری را بر سیاه پوستان تحمیل می کند که به حبس دسته جمعی و برده داری امروزی دامن می زند.

همین واقعیت که این تلاش‌های سیاسی نژادپرستانه انجام می‌شود به یک نتیجه معقول منجر می‌شود که بیش از نیمی از بیش از 200 میلیون سفیدپوست در این کشور از این تلاش‌ها حمایت می‌کنند.

و از ردیف این افراد است که سیستم عدالت کیفری آمریکا را کنترل می کند.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/04/07/race-and-mental-impairment-the-driving-force-behind-death-penalty-punishment-in-america/