دسته‌ها
اخبار

هارد کامپیوتر خانگی فروشگاه اینترنتی سازگار

هارد دیسک ها یک نوع ذخیره سازی غیر فَرار هستند که حتی در زمانی که سیستم شما خاموش باشد می تواند از داده های شما نگهداری و محافظت کند. هارد در دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی نقش بسیار مهم و حیاتی را دارند که همواره پیشنهاد می شود تا از بهترین هارد دوربین مداربسته استفاده شود. ورود فضای ذخیره‌سازی ابری راه‌حلی برای محدودیت‌ها و خطرات هارد دیسک‌ها ارائه کرد و جایگزینی امن‌تر و در دسترس‌تر برای ذخیره‌سازی داده ارائه کرد.

  • طراحی این لپ‌تاپ متعلق به چند سال پیش است؛ اما آن قدر جمع و جور است که برای تعویض درایو لازم است کل بخش تحتانی لپ‌تاپ را باز کنیم.
  • در مقابل نحوه اتصال و نوع انتقال اطلاعات هارد اینترنال بسیار متفاوت تر است و
    به آسانی انتقال اطلاعات هارد اکسترنال نیست.
  • پس از انجام مراحل بالا، اگر کامپیوتر نیاز به خواندن اطلاعات از هارد دیسک داشته باشد، قطبیت‌های مغناطیسی روی صفحه را می‌خواند.
  • کاربران می توانند بعد از استفاده ارتباط هارد اکسترنال با سیستم را قطع کنند.
  • برای دسترسی به درایو باید ابتدا باتری را جدا کنیم و سپس هشت پیچ مختلف را باز کنیم.

این درایوها به جای این که همانند درایوهای معمولی از طریق کابل ساتا (SATA) به مادربورد وصل شوند، به یک شکاف خاص اتصال می‌یابند. اگر به درایوهای M.2 علاقه‌مند هستید، باید ابتدا بدانید که آیا رایانه‌تان از این نوع درایوها پشتیبانی می‌کند یا نه. توجه داشته باشید که این قطعات معمولاً به نام «براکت های نصب SSD» نامیده می‌شوند. دلیل این نامگذاری آن است که همه درایوهای SSD به طور معمول از نوع 2.5 اینچی هستند.

نشانه های خرابی هارد دیسک کدامند؟

هارد دیسک یک دستگاه ذخیره سازی است که برای نگه داشتن فایل‌ها و داده‌های شما برای طولانی مدت لازم است. هر زمان که فایلی را در رایانه خود ذخیره می‌کنید، آن را در هارد دیسک رایانه خود ذخیره می کنید. دلیل این تفاوت نیز در مقدار حافظه ارائه شده توسط هارد اکسترنال رومیزی و استفاده از هاردهای ۳.۵ اینچی است که ظرفیت آنها تا 16 ترابایت نیز می‌رسد. اگر نیاز به جابه‌جایی مداوم هارد اکسترنال ندارید یا ظرفیت بالای هارد مورد نیز شما است، مدل رومیزی مناسب شماست. این هاردها برخلاف نوع قابل حمل نیازمند اتصال به برق برای کارکردن هستند. شایان ذکر است که درایو‌های X300 قیمت پایینی را ضمن عملکرد بالا ارائه می‌دهند و از این طریق توجه بسیاری از کاربران و طرفداران این برند را جلب می‌کنند.

ظرفیت و سرعت دسترسی[ویرایش]

البته همانطور که ذکر کردیم وظیفه اصلی این صفحات حفظ و ذخیره سازی داده ها به صورت مقادیر مغناطیسی صفر و یک بر روی قسمت های بسیار ریز می باشد که سکتور نامیده می شود، نا گفته نماند هر کدام از این سکتورها توانایی نگه داری یک بیت داده را دارند. در هر اینچ از صفحات یک دیسک بیش از سکتور با اندازه 846 نانومتر وجود دارد که توانایی ذخیره سازی بسیار گسترده ای را برای کاربران ایجاد می کنند. هارد اینترنال مستقیما و بدون هیچ واسطه ای با سیستم و مادربرد در ارتباط است و
به همین دلیل سرعت انتقال داده ها در این مورد سریع تر از هارد اکسترنال هایی است که
توسط کابل USB به سیستم متصل می شوند. هارد دیسک داخلی (Hard Drive Disk) یکی از انواع حافظه های ذخیره سازی می باشد . اگر مایل به آشنایی با این محصول می باشید شما را به مطالعه ادامه مقاله دعوت می کنیم .

تفسیر کردن به این معنا می باشد که هارد دیسک متوجه می شود که طبق دستور داده شده ، مکان داده مورد نظر در کجا قرار داشته و طبق آن عمل خواندن یا نوشتن شروع می شود . زمانی که سیستم عامل یا یکی از قطعات سخت افزاری نیاز به ذخیره کردن داده یا دریافت آن داده ها را دارند ، دیسک کنترلر وارد عمل می شود و دستور مورد نظر را برای کنترل کننده مرکزی ارسال می کند . داده‌های ارسال شده به هارد دیسک و خواندن آن‌ها توسط کنترل کننده دیسک تفسیر می شود. این دستگاه به هارد می‌گوید که چه کاری انجام دهد و چگونه اجزای آن را جابجا کند.