دسته‌ها
اخبار

هارد کامپیوتر HDD Computer خرید و قیمت HDD&SSD پی سی PC کامپیوتر افق

اما بدون شک مساله ای که باید آن را در نظر گرفت این است که کدام یک از هاردها از لحاظ تکنولوژی و عملکرد از سرعت ذخیره سازی بهتر، امنیت بالا و در عین حال از قیمت مناسب تری برخوردار است. همانطور که اشاره کردیم هارد دیسک ها از لحاظ تکنولوژی و عملکرد به دو نوع  HDD  و SSD تقسیم بندی می شوند که در ادامه با بیان نوع کارایی و تفاوت آنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. هارد دیسک SeaGate FireCuda یکی از همین محصولات است که می‌توانیم لقب بهترین هارد دیسک هیبردی بازار را به آن اختصاص دهیم. این محصول می‌تواند حداکثر ۲ ترابایت داده را در خود جای دهد و از ۸ گیگابایت حافظه کش SSD نیز استفاده می‌کند. درواقع از هرکدام که بخواهید بیشتر استفاده کنید، می‌توانید امکان آن را داشته باشید و یقینا سرعت اتصال نیز تا حد زیادی بالا خواهد رفت. در حال حاضر در بازار کشورمان، محصولات تولید کنندگانی از جمله سیگیت، وسترن دیجیتال و توشیبا عرضه می‌شود.

  • از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توانیم به سایز هد ۳.۵ اینچی و وزن ۶۵۰ گرمی آن اشاره کنیم که استانداردهای لازم را در رده‌ی خود رعایت کرده است.
  • برخلاف SLC که تنها از یک لایه تشکیل شده، MLC از چندین لایه مختلف برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کند.
  • در قسمت اطلاعاتی که بر روی هارد دیسک درج شده، عبارتی مانند 16 مگابایت کش به چشم می‌خورد؛ منظور از این 16 مگابایت، حافظه کش نیست بلکه همان بافر است.
  • اکثر مخاطبین محتوا و همچنین اطلاعاتی دارند که قصد دارند برای همیشه از آن مراقبت کنند که معمولا داشتن یک هارد اکسترنال برای این افراد بسیار مهم است.
  • رابط اتصال SATA ، روش قدیمی تری برای نصب هر دو نوع حافظه های SSD و HDD است .

داخل هارد دیسک ها، فیلتر هوا قرار دارد تا ذرات میکروسکوپی و ریز هوا را بگیرد و از نشستن آن ها روی پلاتر ها جلوگیری کند. فیلتر هوا کمک می‌کند فشار هوا در داخل و بیرون از هارد برابر شود. در فاصله 5 نانومتری از سطح پلیت شروع به پرواز می‌کند و در این پرواز به نوشتن و ذخیره اطلاعات می‌پردازد. دو رشته DNA است که روی هم قرار می‌گیرند؛ و یا یک دهم قطر مو، 5 نانومتر است. در این قسمت، کارشناسان ما مهندس محمد اعلم ملکی، مهمان مریم فقیهی است تا به موضوع  “هارد دیسک و اجزای آن ” بپردازند.

حافظه SSD چیست و چه تفاوتی با هارد دیسک دارد؟

این شرکت بیشتر تمرکز خورد را در تولید هارد اکسترنال، SSD، فلش مموری، حافظه رم و انواع کارت حافظه در نظر گرفته است. Hdd همان مخفف کلمه hard disk drive می باشد که در این نوع از تکنولوژی، ذخیره سازی اطلاعات بر روی پلتر ذخیره می شود و با کمک بازوی متحرک یا هد محتوای شما خوانده می شود. یکی از مزایای دیسک‌های سخت آن است که می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را با ارزان ترن قیمت برای شما نگهداری و حفظ نمایند. هاردهای اکسترنال در دو نوع Desktop و Portable در بازار موجود می باشد که از نوع Desktop به دلیل حجم زیاد و وزن نسبتاً بالایی که دارد بیشتر در ذخیره سازی و پشتیبان گیری داده ها در سازمان ها و شرکت های خاص استفاده می شود. البته این نوع از هاردها در مقایسه با هاردهای دیگر از سرعت بیشتر و همچنین میزان حافظه بیشتری برخوردار می باشند که نمی توان آن را نا دیده گرفت. هارد 10 ترابایت و 8 ترابایت نیز، از رایج ترین آنها است که می توانید در فروشگاه اینترنتی آترین کالا تمامی مدل ها را مشاهده کنید.

تفاوت بین اس‌اس‌دی 2.5 اینچی و M.2 چیست؟

اگر قصد تهیه هارد خصوصا هارد سرور را دارید این مقاله برای شما مفید خواهد بود زیرا در ادامه با اجزا و قطعات داخلی هارد هم آشنا می‌شویم. تولیدکنندگان دیسکها سخت ظرفیت دیسکها را با استفاده از پیشوندهای سیستم SI مگا، گیگا، ترا معین می‌کنند که به اختصار به صورت M, G، T بیان می‌شوند. کامپیوتر افق، فعالیت خود را از سال 1377 در زمینه قطعات کامپیوتر آغاز نمود و در حال حاضر به بزرگترین وارد کننده و توزیع کننده قطعات لپتاپ در کشور تبدیل شده است. این مجموعه که با نام رسمی “فرا سیستم افق” ثبت شده است دارای فروشگاه اینترنتی و فروشگاه حضوری در “مرکز کامپیوتر ایران” و “خیابان مظفر” میباشد.

هارد سبز بسیار بی صدا هستند و هنگام کار موتور آنها با سرعت کمی شروع به چرخیدن می‌کند. حالا در همین عدد که در مثال ما 931 گیگ است و ظرفیت واقعی هارد است، بسته به بلاک سایزی که برای فرمت کردن انتخاب می‌کنیم، از ظرفیت واقعی هارد کم می‌شود مثلا ممکن است 20G از ظرفیت واقعی کم شود. سرعت چرخش (RPM) در هاردهای HDD بسیار متنوع است و حداکثر آن rpm است. کسی که در حوزه IT فعالیت می‌کند، به طور قطع باید دانش کافی در زمینه استوریج، سرور و کارایی و ظرفیت برنامه‌ریزی IO را داشته و به عنوان یک ادمین سیستم، پاسخگوی نیاز مشتریان و سیستم‌های خود باشد. فروشندگان در تلاشند مشتریان خود را حفظ کنند و باید قادر به راهنمایی مشتریان برای خرید تجهیزات موردنیازشان باشند. حافظه SLC یک بیت از داده را در هر سلول ذخیره کرده و به همین دلیل بیشترین پایداری را در میان انواع NAND داد.