دسته‌ها
اخبار

وکلا از گزارشگر آمریکایی که چند روز قبل از اتهامات جاسوسی در زندان مسکو نگهداری می شود بازدید می کنند و درخواست تجدید نظر می کنند.


به گزارش آسوشیتدپرس، وکلای م،ع رو،مه نگار آمریکایی ایوان گرشکویچ که در زندان مسکو به سر می برد، روز سه شنبه برای اولین بار با او ملاقات ،د و گزارش دادند که وضعیت سلامتی او خوب است، فقط قبل از اتهامات رسمی به جاسوسی توسط روسیه. گزارش ها. گرشکویچ هفته گذشته در یکاترینبورگ روسیه به ظن جاسوسی با کارفرمایش وال استریت ژورنال دستگیر شد و اتهامات علیه خود را رد کرد و خواستار آزادی فوری خود شد. روز دوشنبه دادگاه منطقه لفورتوفسکی مسکو درخواست تجدید نظر از دفاعیات گرشکویچ علیه دستگیری او دریافت کرد، اما تاریخ رسیدگی مشخص نیست. او در حال حاضر در زندان لفورتوو مسکو نگهداری می شود و در آنجا به کتاب های کتابخانه زندان و تلویزیون دسترسی دارد. شورای امنیت ملی ایالات متحده و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، برای آزادی گرشکویچ فشار آورده اند و توجه را به دفتر بیضی شکل جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ،تی تاس، سارا البشبیشی، سرویس امنیت فدرال روسیه روز جمعه گرشکویچ را به جاسوسی متهم کرد. گزارش ها برای USA Today آژانس روسی مدعی شد گرشکویچ “به دستور ایالات متحده برای جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه که یک راز ،تی است، عمل می کرد.”


منبع: https://thecrimereport.org/2023/04/07/lawyers-visit-and-request-an-appeal-for-u-s-reporter-being-held-in-a-moscow-prison-days-before-espionage-charges/