دسته‌ها
اخبار

چایچو چای سیاه ممتاز بهاره چای چو 2کیلویی | OkChay

چایچو چای سیاه ممتاز بهاره چای چو 2کیلویی | OkChay

پادشاه نکته بین و کنجکاو جرعه‌ای از آن را نوشید و از طعم مطلوب و خواص نیروبخش آن شگفت زده شد. برخی از افسانه‌های دیگر می‌گویند که امپراتور خواص طبی برخی از گیاهان را برای خود آزمایش می‌کرد، که برخی از آن‌ها سمی بودند، اما آزمایش بر روی چای نشان داد که آن نوشدارو است. داستان شن نونگ در کتاب «لویو چا جینگ» نیز که یک اثر قدیمی مربوط به این موضوع است، ذکر شده‌است. برگ‌های بوته گیاه چای، اگر به سرعت پس از چیده شدن، خشک نشوند، پلاسیده و اکسیده می‌شوند. این فرایند مشابه با تبدیل جو به مالت است، که در آن نشاسته به انواع شکر تبدیل می‌شود؛ برگ‌های آن به سرعت تیره می‌شوند، و سبزینه آن تخریب شده و مواد جوهر مازو در آن آزاد می‌شود.

  • ازلحاظ تاریخی ظاهر کاسه‌ها و فنجان‌ها بر اساس تأثیرات مذهبی، طبیعت‌گرا است.
  • از مهم‌ترین مناطق تولیدکننده این کالای صادراتی می‌توان به استان‌های کرمان، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و بوشهر اشاره کرد.
  • چای بهاره به دلیل اینکه از برگ‌های با طراوت فصل بهار حاصل می‌شود، تلخ نیست.
  • خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد.

این بدان معناست که مولکول‌های چای سیاه، زمان بیشتری را در روده کوچک می‌مانند و فرایند هضم را طولانی‌تر می‌کنند. واردات معمولاً از کشورهایی از قبیل سریلانکا و هندوستان انجام می گیرد و به با وجود صادراتی که صورت می گیرد اما میزان واردات بیشتر از صادرات است. راهبان بودایی همچنین معتقد بودند چای دارای نیروهای شفابخش است و همراه با گسترش بودیسم، چای و تقاضا برای آن چای ارگانیک یعنی چی‌؟‌ نیز افزایش یافت. یکی از بزرگان ژاپنی سده سیزدهم بنام «شوگون» در اثر پرخوری در آستانه مرگ قرار گرفته بود که یک راهب به او رژیم چای توصیه کرد و او بهبود پیدا کرد. تقریباً کلیه چای‌های داخل کیسه و دیگر چای‌های فروخته شده در انگلستان مخلوط هستند. این ترکیب می‌تواند در سطوح نواحی کاشت چای (مانند، چای آسام)، یا چای‌های نواحی دیگری باشد که ممکن است با آن مخلوط شوند.

قوانین و مقرارت ترخیص چای

علاوه بر این زیاده روی در استفاده از کافئین ممکن است منجر به سقط جنین شده یا موجب افزایش نرخ کم‌وزنی نوزادان هنگام تولد شود، اشاره کنیم. شرکت چای رفاه لاهیجان با نام تیمن در سال ۱۳۸۱ در خطه سرسبز لاهیجان قریه زیبای بیجاربُنه به منظور فرآوری ، آماده‌سازی و عرضه محصولات چای سیاه و سبز ایرانی تأسیس شده است. چای ماسالا ممکن است در جلوگیری از اضافه وزن و کمک به چربی‌سوزی و درنتیجه رسیدن به تناسب اندام مفید باشد.

چای سیاه اصیل ایرانی به کدام کشور ها صادر می شود؟

چای سیاه معمولا برای مدت زمان طولانی تر و در دماهای گرمتر از چای سبز دم می شود. در اولین روزهای تجارت مرزی بین چین، هند و سایر کشورهای همسایه، چای خشک و فشرده می شد تا برای معامله مورد استفاده قرار گیرد. امروزه هم، بیشتر چای سیاه تولید شده در چین به خارج از کشور صادر می شود.