دسته‌ها
اخبار

چگونه می توان نقش دادستان را حول مسئولیت پذیری و انصاف متمرکز کرد


به‌،وان دادستان منطقه‌ای که برای دوره چهارم خدمت می‌کند، از نزدیک شاهد تشدید روایت بیش از حد ساده‌گرایانه دادستان‌های «اصلاحات» در مقابل «سرسخت در قبال جرم» در چند سال گذشته بوده‌ام. من مطمئن نیستم که چه چیزی باعث این ت،یم بندی می شود، اما می دانم که اصلاحات و امنیت عمومی متقابل نیستند. ما به ،وان دادستان می‌تو،م تغییراتی ایجاد کنیم که می‌تواند امنیت عمومی را با جلب اعتماد افرادی که به آنها خدمت می‌کنیم، تقویت کند و نه قرب، کند.

بیایید با تعریف عدالت شروع کنیم. در حالی که هر دادست، موافق است که نقش آنها برقراری عدالت در جوامع خود است، هر یک ممکن است عدالت را متفاوت تعریف کنند. آیا دستگیری و حبس بیشتر است؟ آیا انحراف است؟ من اخیراً از دادستان ها و کارمندانم خواستم که عدالت را به قول خودشان تعریف کنند و دامنه و سنجیده پاسخ های آنها پیچیدگی کار ما و چالش کار در قفل را در زم، که اه، متنوعی را دنبال می کنیم را نشان می دهد.

ا،ر آمریکایی ها عدالت را تعریف کنید به ،وان پاسخگویی و انصاف و در بررسی اخیر از قرب،ان جرم در جامعه ما، متوجه شدیم که آنها عدالت را بیش از دستگیری و زندان می دانند. در واقع، بسیاری از قرب،ان می‌خواهند ،، که مرتکب جنایت می‌شوند کمک لازم را دریافت کنند تا دوباره توهین نکنند، که می‌د،م از طریق حبس بعید است.

بنابراین، در بحث اصلاحات در مقابل سختگیری در مورد دادستان های جنایی، ما یک نکته بزرگ تری را از دست می دهیم: ما به ،وان دادستان چه کاری می تو،م انجام دهیم تا از پاسخگویی و انصاف حمایت کنیم؟

به جای بحث در مورد میزان صحیح مجازات، با تغییر نقش خود در حول مسئولیت‌پذیری و انصاف، می‌تو،م به پیشبرد حرفه دادستان کمک کنیم و در عین حال جوامع خود را بهتر کنیم. همکاری عدالت دانشکده حقوق ییل با انجمن وکلای دادست، همکاری کرد تا چگونگی انجام این کار را بیابد و من خوش شانس بودم که در برنامه آزمایشی آن به همراه وکلای شهر از سنت پل، MN و کلمبوس، OH شرکت کردم.

هدف آزمایشی، اعمال یک چارچوب عدالت رویه ای برای کمک به دادستان ها برای توسعه یک فرآیند پایدار بلندمدت برای مدیریت سیاست ها و مسائل ایمنی عمومی بود که به جامعه پاسخگو هستند. عدالت رویه ای نظریه ای مبتنی بر برآورده ، انتظارات شهروندان است که به آنها گوش فرا داده شود و تصمیم گیری بی طرفانه، بی طرفانه و شفاف را تجربه کنند. دهه‌ها کار در محیط‌های پلیس و دادگاه‌ها نشان می‌دهد که نحوه ارتباط و تعامل متخصصان عدالت کیفری با شرکت‌کنندگان در سیستم، اعتماد عمومی و انطباق و همکاری داوطلبانه را افزایش می‌دهد.

چهار جزء کلیدی اعتماد و مشروعیت عبارتند از:

  1. بی طرفی: تصمیمات بی طرفانه هستند و با استدلال شفاف هدایت می شوند.
  2. احترام: با همه با احترام و وقار رفتار می شود.
  3. صدا: به همه فرصت داده می شود تا جنبه خود را از داستان بگویند
  4. قابل اعتماد بودن: تصمیم گیرندگان انگیزه های قابل اعتمادی را در مورد ،، که تحت تأثیر تصمیماتشان قرار می گیرند، منتقل می کنند.

در طول آزمایشی ی،اله، ما با هم کار کردیم تا رویه‌های جاری را ارزیابی کرده و برای اجرای بهبودهایی که بر اساس عدالت رویه‌ای اطلاع داده شده است، برنامه‌ریزی کنیم. برخی از نمونه هایی از بهبودهای توصیه شده برای دادستان عبارتند از: نشان دادن احترام به متهم و قرب،ان در دادگاه. معرفی خود با نام و روشن ، نقش خود در این فرآیند؛ شفافیت بیشتر با قرب،ان و متهمان به طور ی،ان با به اشتراک گذاشتن ج، زم، واقع بینانه در مورد غربالگری پرونده و فرآیند – و اطلاع دادن به طرف های درگیر در صورت وجود عقب ماندگی یا تاخیر غیر معمول؛ داشتن یک میز جلو که برای رسیدگی به ملاقات‌ها و تماس‌های سخت آموزش دیده است (آن‌ها چهره عمومی دفتر هستند). حصول اطمینان از اینکه خط مشی مبتنی بر تئوری و شواهد است (با استناد به منابع). و اطمینان از اینکه همه احساس می کنند شنیده می شوند و بخشی از فرآیند هستند.

اتخاذ این چارچوب توسط دادستان ها پایه ای است که هم امنیت عمومی و هم اعتماد عمومی را می توان بر اساس آن ایجاد کرد. من شک ندارم که بحث در مورد فضایل اصلاحات در مقابل سختگیری در مورد دادستان های جنایی ادامه خواهد داشت، اما از همکارانم می خواهم که یک گام به عقب بردارند و به رسالت واقعی ما ی،ی انصاف و پاسخگویی فکر کنند. اینها می توانند اه،ی مبهم یا بلند به نظر برسند، اما دهه ها تحقیق در مورد عدالت رویه ای، حدس و گمان زیادی را از دانستن چگونگی پیشبرد این اه، گرفته است.

سیم گیل

اصلاحات، زم، که توسط یک دادست، قانونی و مورد اعتماد اجرا شود، نه تنها ممکن است، بلکه مؤثرتر است. از طریق چارچوب و فرآیند «اعتماد و مشروعیت بالا»، می‌تو،م تغییراتی ایجاد کنیم که بدون به خطر انداختن امنیت عمومی، اوضاع را برای رای دهندگانمان بهتر کند.

ما می‌تو،م برنامه‌هایی مانند انحراف پیش‌پرونده سالت لیک سیتی که افراد را به جای زندان تحت درمان قرار می‌دهد، و دادگاه‌های تخصصی برای ،، که سلامت روان و اختلالات مصرف مواد دارند، و همچنین جانبازان و ،، که خشونت خانگی را تجربه می‌کنند، ایجاد کنیم.

ما می تو،م بیشتر برای حمایت از قرب،ان جرم و خانواده های آنها انجام دهیم. و ما می‌تو،م اطمینان حاصل کنیم که ،، را که مرتکب جرایم خشونت‌آمیز می‌شوند، بدون سلب مسئولیت اخلاقی، اخلاقی و قانونی خود برای ایجاد یک سیستم عادلانه‌تر، تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهیم. وقتی همه این کارها را انجام می‌دهیم در حالی که مؤلفه‌های اعتماد و مشروعیت را در اولویت قرار می‌دهیم، نتیجه نهایی را که همه می‌خواهیم به حدا،ر می‌رس،م – جوامع امن‌تر و سالم‌تر.

سیم گیل دارد خدمت کرده است به ،وان دادستان منطقه سالت لیک سیتی از سال 2010.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/04/28/،w-to-recenter-the-role-of-prosecutors-around-accountability-and-fairness/