دسته‌ها
اخبار

کیوبیک >مقالات >اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست | allescape

کیوبیک > مقالات > اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست | allescape

درسته، اون غذاها مزۀ قرمه­‌سبزی نمی­دن، اما هر کدومشون تجربۀ منحصر به فردیه که می­تونه بی­نهایت براتون خوشایند باشه. اگر فقط می‌خواستید تاکتیک‌ها را به‌طور تصادفی انتخاب کنید و بکار بگیرید شاید همه‌چیز آن‌طور که فکر می‌کردید اتفاق نمی‌افتاد و شاید دچار سردرگمی می‌شدید. شما به‌عنوان یک کسب‌وکار، بهتر است عاملی که احتمالاً بیشتر قابل‌اندازه‌گیری باشد و همانند دیگر کسب‌وکارها معیار سودآوری است را انتخاب کنید مانند “درآمد”. مشخص کردن هدفی هوشمندانه با معیارهای مشخص برای کسب‌وکار خودتان که باید پنج ویژگی داشته باشد. و مواردی دیگر که با توجه به سناریوهای خاص یا آموزشی متغیر است.

  • برای مثال می‌توان به آویزان شدن یکشیء از سقف، پرش ناگهانی شخصی به بیرون، خاموش و روشن شدن چراغ‌ها، جلوه‌های صوتی ترسناک و استفاده از لوازم جانبی اشاره کرد.
  • تصور کنید وارد پیتزا فروشی قدیمی مشهور می­شید و پیتزاتون رو سفارش می­دید.
  • برای برنده شدن در هر اتاق فراری هم باید اعضای تیم شخصیت‌های مختلف را بپذیرند، به عنوان مثال فردی مسئول حل معماها شده و دیگری همیشه زمان را اعلام کند.
  • اگر که درک درستی از این موضوع ندارید شاید بهتر باشد آن را برند اسکیپ روم فراموش کنید.
  • یکی از اعضای گروه خود را به‌عنوان مدیر انتخاب کنید، فرد مدیر وظیفة این را دارد تا شرایط را مدیریت کند و از استرس به وجود آمده بکاهد.

به این وسیله می‌توانید نمونه‌های اتاق فرار را به صورت تصویری مشاهده کنید. در طول بازی اتاق فرار، همواره یک یا بیشتر از یک نفر شما را زیر نظر دارند. ممکن است به شما هشداری بدهند و یا شما را برای حل معماها و خروج از بازی راهنمایی کنند.

چه شخصیت‌هایی در اتاق فرار برنده می‌شوند؟

به‌طورکلی در این مدت، آن‌ها یک برنامه‌ریزی کلی برای کار گروهی خود انجام می‌دهند، در این مرحله از بازی، موسیقی باید آرام و با صدای کم باشد. موسیقی باید مرموز و با ظرافت خاصی انتخاب شده باشد و به‌مرور چالش‌برانگیز شود. امیدواریم که با کارخانه، قدم گذاشتن در مسیر پر چالش طراحی و ساخت اتاق فرار برای همگان آسان شود و بتوانند دانسته‌های خود را به بهترین شکل ممکن بکار بگیرند. هدف دیگر کارخانه، ارتقای سطح علمی افراد حرفه‌ای، صاحبان و طراحان این حوزه است تا سرمایه‌گذاری برای رشد و توسعه این بخش از بازی‌های فکری و معمایی افزون و نهایتاً باعث شکوفایی و تعالی آن در محیطی تعاملی و دوستانه گردد. اتاق فرارهای مختلفی وجود دارند که بسته به سناریو های متفاوت، معمولا به تعداد ۲ الی ۸ بازی کننده نیاز دارند.

گیم مستر اتاق فرار

در سال 2012 نیز کازویا ایواتا این بازی را در سانفرانسیسکو اجرا کرد و در سال بعد پازل برک تحت عنوان اولین کمپانی آمریکایی اتاق فرار در سیاتل شکل گرفت. به علاوه یک استاد فیزیک سوئیسی در سال 2012 یک بازی فرار علمی برای شاگردان خود طراحی کرد که بعدها این بازی به 20 کشور تحت عنوان اتاق‌های ماجراجویی ارائه شد که هر کدام از این اتاق‌ها از سناریو متفاوتی برخوردار بودند. طبق آمار سال 2017 تقریبا بیش از 8000 اتاق فرار در سراسر جهان وجود داشته است که تاکنون نیز تعداد آن‌ها افزایش یافته است. لازم است بدانید که تیم اتاق فرار در سال 1394 در ایران نیز شکل گرفت و به طراحی و اجرای این بازی هیجان‌انگیز پرداخته شد. اولین اتاق فرار نیز در فصل بهار سال 1395 در ایران به وجود آمد و پس از مدت کوتاهی این اتاق‌ها زیاد شدند و در حال حاضر تعداد زیادی از اسکیپ روم‌ها در شهرهای مختلف ایران نظیر مشهد، شیراز، اصفهان، تهران، اهواز، کرمان، کرج، چالوس و…

اهمیت مدیریت منابع انسانی فقط در استخدام، اخراج یا بررسی حقوق پرسنل نیست. امروزه نظارت بر تمام جنبه‌های روابط انسانی، تعاملات کاری و حفظ فرهنگ سازمانی از وظایف بخش نیروی انسانی است. انتخاب آهنگ‌هایی یکنواخت برای بازی که صرفاً مربوط به سناریو هستند، اشتباه است.