دسته‌ها
اخبار

ماه آگاهی تعقیب: دادگاه عالی با رسیدگی به پرونده “تهدید واقعی” موافقت کرد، آژانس ها پرونده های سایبری را به روز می کنند


دادگاه عالی روز جمعه اعلام کرد که درخواست تجدید نظر در مورد محکومیت برای تعقیب آنلاین در پرونده ای که شامل متمم اول است، رسیدگی خواهد کرد، زیرا کاخ سفید خواستار توجه بیشتر به تعقیب و جرایم مرتبط با آن است. ماه ملی آگاهی از تعقیب.

تحت تعقیب قرار گرفتن، چه حضوری و چه آنلاین، به این م،ی است که باید نگران امنیت خود در محل کار، مدرسه، عمومی و حتی در خانه باشید. جو بایدن، رئیس جمهور وقت آمریکا گفت: این می تواند به این م،ا باشد که باید زندگی خود را ریشه کن کنید، شغل خود را ، کنید و متحمل آسیب های جسمی و رو، شوید. اعلام می کند ژانویه 2023، نوزدهمین ماه سالانه آگاهی ملی تعقیب در دسامبر است.

بایدن گفت: «ضروری است که ما این جنایات را از سایه بیرون بیاوریم، و به وضوح روشن کنیم که خشونت، نمایش توجه ناخواسته که باعث می‌شود ،ی برای امنیت خود ترس داشته باشد یا از ناراحتی عاطفی قابل توجهی رنج ببرد، و سایر سوء استفاده‌ها از قدرت پابرجا نخواهد ماند.» گفت. در این ماه، اجازه دهید تلاش‌های پیشگیری از تعقیب را تقویت کنیم، صدای بازماندگان را تقویت کنیم، و استالکرها را پاسخگو بد،م.»

در حال حاضر، دیوان عالی کشور است تصمیم گرفت برای شنیدن یک پرونده تعقیب و گریز آنلاین که وابسته به اظهارات تهدید آمیز آنلاین است.

بیلی کانترمن به دلیل آنچه که دادستان ها اظهارات تهدیدآمیز برای یک موسیقیدان ک،ادو در فیس بوک خوانده بودند، محکوم شد. کنترمن می‌گوید که این اتهامات حق آزادی بیان او در اولین اصلاحیه را نقض می‌کند و از دیوان عالی خواسته شده است که قصد کانترمن را بررسی کند.

دادگاه بر این باور است که قانون اساسی از سخن، که «تهدید واقعی» را تشکیل می‌دهند، محافظت نمی‌کند، چیزی که یک «فرد معقول عینی» به ،وان یک بیان جدی از «قصد ایجاد آسیب فعلی یا آینده» تعبیر می‌کند.

پرونده های تعقیب جنایی

تعدادی از احکام و اتهامات مربوط به تعقیب و جرایم مربوطه تاکنون در طول ماه آگاهی تعقیب اعلام شده است که بسیاری از آنها شامل اتهام تلاش برای اخاذی و باج‌گیری و هدف قرار دادن کودکان است.

روز سه شنبه، مردی در هیلتون، نیویورک بود محکوم شد به 27 ماه حبس به دلیل حمله سایبری. دیوید گست قرب، خود را بی‌پایان مورد آزار و اذیت قرار داد و ع،‌های برهنه آن‌ها را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، ع،‌های برهنه را برای دوستان و خانواده قرب، ارسال کرد و با استفاده از حساب‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی سعی کرد از قرب، ع،‌هایی اخاذی کند.

در همان روز، مردی در سن آنتونیو، تگزاس، در یک پرونده سایبری مشابه که شامل اتهامات اخاذی و ،وگرافی کودکان نیز بود، به 17 سال زندان محکوم شد. Jaycob Andrew Bustamante هرزه‌نگاری کودکانه‌ای را که قرب، ،دسال خود را نشان می‌داد توزیع کرد و مانند مهمان، قرب، خود و خانواده قرب، خود را با این ع،‌ها در شبکه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار داد.

جیمی اسپارزا، دادستان ایالات متحده، گفت: «متهم در این پرونده از قرب، اخاذی کرده و آنقدر مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد که واقعاً جانش را تهدید می‌کند.» گفت.

اسپارزا هشدار داد: «جنگ سایبری و اخاذی آنلاین از کودکان و بزرگسالان یکی از جنایات با رشد سریع است. ما و شرکایمان متعهد هستیم که هر ،ی را که از اینترنت و رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد وحشت، اخاذی و تعقیب قرب،ان خود استفاده می‌کند، پاسخگو باشیم.»

راماجانا دمیروویچ در یک پرونده سایبری دیگر در سانفرانسیسکو به دلیل طرح آزار و اذیت و ارعاب بیش از یک سال به 37 ماه زندان محکوم شد. دمیروویچ در ماه آگوست به هفت اتهام جاسوسی سایبری فدرال و یک اتهام توطئه برای ارتکاب جاسوسی سایبری علیه خود اعتراف کرد و به ،وان بخشی از یک توافقنامه، به ارسال صدها پیام توهین آمیز برای ،ابکاری در زندگی قرب،ان خود اعتراف کرد.

دمیروویچ دوستان و دوست پسرهای سابق دخترش را هدف قرار داد و آنها را مورد آزار و اذیت قرار داد و اغلب اتهامات نادرست تجاوز و سایر رفتارهای مجرمانه را علیه قرب،ان خود مطرح کرد. حداقل در یک مورد، دمیروویچ حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را با جعل هویت قرب، خود ایجاد کرد تا شهرت او را از بین ببرد.

رئیس پلیس سابق ویلیام پرویت به تعقیب یک قرب، 14 ساله در فلوریدا مرکزی متهم شده است. پرویت برای مدت کوتاهی بین سال های 1998 تا 1999 رئیس پلیس سنتر هیل فلوریدا بود. پرویت قبلاً با اتهامات ، روبرو بود. WESH2 گزارش می دهد.

ستوان فرد جونز، کلانتر لیک کانتی، گفت: ظاهراً پرویت به کودک گفته است که به دلیل اینکه او یک پلیس سابق بوده است، از دوستان کارآگاه خود خواسته است تلفن او را هک کرده و او را ردیابی کنند.

مردی از اوهایو بود محکوم شد روز سه شنبه به 151 ماه زندان فدرال و 15 سال نظارت پس از اعتراف به مجرم بودن به سرقت سایبری، سوء استفاده ، از کودک و ارتباط بین ایالتی به قصد اخاذی. اندرو درابیک از روش‌های هک «مهندسی اجتماعی» برای سرقت حساب‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد و سپس با استفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی قرب،ان خود را باج‌گیری کرد.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/01/18/stalking-awareness-month-supreme-court-agrees-to-hear-true-threat-case-agencies-announce-charges-sentencing-in-cyberstalking-cases/