دسته‌ها
اخبار

کارما فوری شما را دریافت می کند


جنیفر فری، فیلسوف دانشگاه کارولینای ج،ی، در واکنش به اصلاحات آموزش عالی رون دیسانتیس که دیروز رونمایی شد، توییت بسیار جالبی داشت.

من حدس می زنم برخی از مردم فکر می کنند فلوریدا برای همیشه در دست جمهوری خواهان خواهد بود. من می روم بیرون و آن را زیر سوال می برم. افرادی که کنترل ،تی دانشگاه ها را تشویق می کنند، ممکن است زم، که برق به طور غیرمنتظره ای دست را تغییر می دهد، آهنگ دیگری می خوانند.

– جنیفر ای فری (@jennfrey) 1 فوریه 2023

من به طور کلی با این شکل استدلال در بحث های آزادی بیان بسیار موافق هستم، اما در این مورد فکر نمی کنم محافظه کاران آن را خیلی قانع کننده بدانند. ارزش این را دارد که چرا بسته بندی کنید.

به طور خلاصه، ما بیشتر از آن چیزی که فری تصور می کند، پایین تر از درخت بازی هستیم.

برای من یک استدلال بسیار مهم علیه رژیم‌های سانسور این است که نباید به سانسورچی‌ها اعتماد کنید یا فرض کنید که آنها همیشه با شما موافق هستند. اگر یک کد گفتار تنظیم می‌کنید، بهتر است به دقت فکر کنید که آیا با اجرای آن توسط دشمنانتان موافق هستید یا خیر. رژیم آزادی بیان تا حد مهمی یک پیمان عدم تجاوز است. من سعی نمی کنم شما را سانسور کنید، اگر شما سعی نکنید من را سانسور کنید. ش،تن این قانون یا هنجار خطر حرکت تلافی جویانه را به دنبال دارد.

پس آیا افرادی مانند دیسانتیس باید نگران باشند که وقتی مخالفان سیاسی آنها قدرت سیاسی را به دست آورند، چه در خود فلوریدا و چه در ایالت های آبی به طور کلی، چه بر سر دانشگاه های ایالتی می آید؟ من فکر نمی کنم که این نگر، خاصی برای آنها باشد یا نباید باشد. چرا که نه؟

تصور کنید یک DeSantis جناح چپ به قدرت می رسد و کاملاً مایل است در دانشگاه ها مداخله کند تا دیدگاه ایدئولوژیک خود را با استفاده از انواع ابزارهایی که DeSantis در حال حاضر استفاده می کند و ممکن است در آینده استفاده کند، ارتقا دهد. آیا محافظه کاران باید از این امکان بترسند و اکنون خود را مهار کنند؟ واقعا نه و دلیلش اینجاست. به نظر می رسد وضعیت موجود در دانشگاه ها همین طور است. آنها قبلاً اسیر ایدئولوژیک شده اند. یک دسانتیس چپ‌گرا چه کاری انجام می‌دهد تا دانشگاه‌ها را بر اساس ترجیحات او رفتار کنند؟ احتمالا هیچی. ماموریت قبلاً انجام شده است

از دیدگاه محافظه‌کارانه، ترس از ش،تن هنجاری که سیاست را از دانشگاه‌ها دور نگه می‌دارد، وجود ندارد. از دیدگاه آنها این هنجار قبلاً از بین رفته است. سیاست از قبل در دانشگاه ها وجود دارد، اما از درون آمده است. تماس ها از داخل خانه می آید! حتی ممکن است یک DeSantis جناح چپ سعی کند دانشگاه ها را به سمت خود بکشاند درست. دموکرات میانه در حال حاضر در سمت راست دانشگاه های آمریکا قرار دارد. دانشگاه ها حزب الیزابت وارن و برنی سندرز هستند نه حزب جو بایدن.

دلیل بی اعتمادی سانسورچی ها به نفع آزادی بیان در مورد دانشگاه های ،تی کجاست؟ مدتی است که این هشدار را فریاد می زنم. «حزب دیگر» که ممکن است کنترل را به دست بیاورد در واقع جمهوری خواه، مانند دیسانتیس هستند. جوجه ها در حال حاضر برای جوجه کشی به خانه می آیند. سانسور پردیس‌های کالج با این فرض که آنها همیشه در محوطه دانشگاه مسئول خواهند بود جسور شده‌اند. رئیس همیشه متحد من خواهد بود، پس چرا نگران باشید؟ این قطعاً انتظار دانشجویان و اساتید جوان در دهه 1960 نبود، زم، که آنها بر گسترش حمایت از آزادی بیان در محوطه دانشگاه و سلب قدرت مدیران فشار می آوردند، اما اکنون این انتظار است. مدیران، دانشجویان و اساتید جوان اکنون دست به دست هم داده اند تا کدهای گفتار دانشگاه را تهیه و اجرا کنند و ارتد، سیاسی را اجرا کنند.

این برای فعالان پردیس به خوبی جواب می دهد اگر دانشگاه ها مستقل بودند. اگر افراد سانسور شده در دانشگاه جایی برای رفتن نداشته باشند و هیچ امیدی برای به دست آوردن کنترل ابزارهای سانسور نداشته باشند، آن اقلیت فاقد قدرت شانسی ندارند و ا،ریت قدرتمند می توانند روز مید، داشته باشند. قدرت استبدادی را بررسی می کند از نظر سیاسی در سیستم‌های چند حزبی رقابتی پایدار هستند، اما وقتی یک طرف فکر می‌کند که تسلط طول،‌مدتی بر نظام سیاسی دارد، تمایل آن طرف برای تحمل کنترل اعمال قدرتش از بین می‌رود. این در مورد رهبران اقتدارگرا در کشورهای تک حزبی صدق می کند، و اغلب در مورد دانشگاه باقی مانده در مورد عملیات دانشگاه صادق است.

اما همانطور که وضعیت DeSantis نشان می دهد، دانشگاه ها مستقل نیستند. اهرم‌های قدرت خارجی وجود دارد که می‌تواند دانشگاه‌ها را تحت تأثیر قرار دهد، و این اهرم‌ها می‌توانند توسط محافظه‌کاران کشیده شوند. خیرین، فارغ التحصیلان، رسانه ها، سیاستمداران. «دست تغییر قدرت» در بافت دانشگاه به م،ای انتقال قدرت از دست دانشجویان، مدیران و اساتید چپ و به دست سیاستمداران راست است. ما در حال حاضر شاهد هستیم که چه اتفاقی می‌افتد هنگامی که دست‌های برق تغییر می‌کند. فری نقطه نظرات خود را به ،وان هشداری در مورد آینده مطرح می کند، اما اگر در گذشته این نکته را بیان می کرد بهتر بود. آینده اکنون است.

و به همین دلیل است که ما باید همیشه گوش کنیم برش سایه EE، دانشمند بزرگ علوم سیاسی اواسط قرن بیستم. یکی از کمک های مهم او، تحلیل او بود گسترش دامنه درگیری. همانطور که مشاهده کرد،

نتیجه هر درگیری با میزان درگیر شدن مخاطب در آن تعیین می شود. ی،ی نتیجه همه درگیری ها با دامنه سرایت آن مشخص می شود.

اگر در یک مبارزه ش،ت می‌خورید، سعی می‌کنید متحدان جدیدی را وارد مبارزه کنید و توازن قدرت را تغییر دهید. برای اوکراین که با تهاجم روسیه مبارزه می کند، این به م،ای عقب نشینی در ایالات متحده است. برای محافظه کاران در دانشگاه، گسترش دامنه درگیری به م،ای توسل به افرادی مانند DeSantis است که سعی کنند آنها را وادار کنند که در این زمینه وزن کنند. و اکنون آنها هستند. مخاطب درگیر درگیری می شود و دامنه درگیری در حال گسترش است.

اگر قدرت در ایالت فلوریدا تغییر کند، بدترین اتفاقی که از دیدگاه محافظه‌کارانه می‌تواند بیفتد این است که همه چیز به حالت فعلی برگردد. دانشگاه ها هم اکنون در بدترین سناریو از دیدگاه بسیاری از محافظه کاران قرار دارند. جایی برای رفتن نیست جز بالا رفتن اینگونه است که شما انتخابات پرواز 93 و محافظه‌کاران را پشت سر دونالد ترامپ جمع می‌کنید، و اینگونه است که اصلاحات آموزش عالی DeSantis را به دست می‌آورید. من فکر نمی‌کنم که ما هنوز به نقطه بحران رسیده‌ایم، اما بسیاری از محافظه‌کاران به آن رسیده‌اند. اگر فرضیات آنها را به اشتراک بگذارید، آنها فکر می کنند که زمان آن فرا رسیده است که حتی در محوطه دانشگاه بازی کنند.

من فکر من اختلاف نظرها با پاسخ دیسانتیس مشکلات موجود در پردیس‌های کالج کاملاً واضح است. مدتی است که آن ، را می زنم. من فکر می کنم نتیجه نهایی این درگیری برای دانشگاه ها و تحقیق رایگان بد خواهد بود. اما استدلال فری با محافظه کاران هیچ مشکلی ندارد. نتیجه بد بالقوه این، برای محافظه کاران، این نیست که دموکرات ها در آینده مانند دیسانتیس رفتار کنند. نتیجه بد بالقوه این است که دانشگاه ها به مسیر فعلی خود ادامه دهند. من هم بوده ام هشدار دادن به چپ در محوطه دانشگاه که اگر نمی ،د خانه خودشان را تمیز کنند یک روز مح،ه از سمت راست سیاسی وجود خواهد داشت. آن روز سریعتر از آنچه انتظار داشتم فرا می رسد و من به سختی از این بابت خوشحالم

دخالت بیشتر بیرونی سیاسی در نحوه عملکرد دانشگاه ها نیز برای فضای فکری دانشگاه ها مفید نخواهد بود. تحقیقات رایگان محدود خواهد شد که آیا دخالت سیاسی جناح چپ وجود دارد یا دخالت سیاسی جناح راست. اما اجازه ندهیم وانمود کنیم که تحقیق رایگان در پردیس های دانشگاهی محدود نمی شود همین الان.

به سیاستمداران و رای دهندگان محافظه کار می گویید که دیسانتیس یک سابقه بد ایجاد می کند؟ خوب . . . . که قرار است از بین برود.

دانشگاهیان: ما از اینکه ،ی سعی کند آکادمی و استخدام دانشگاهی را سیاسی کند، وحشت داریم.

همچنین دانشگاهیان: pic.twitter.com/jq5lrPnko3

– براندون وارمکه (@BrandonWarmke) 31 ژانویه 2023




منبع: https://reason.com/volokh/2023/02/02/instant-karmas-gonna-get-you/