دسته‌ها
اخبار

تعلیق مدارس و حقوق دانش آموز


ممکن است گاهی اوقات تعلیق از مدرسه آنقدرها هم بد به نظر نرسد. به هر حال، روزهای مدرسه طول، است، پس چه اشکالی دارد که هر از چند گاهی از سال تحصیلی کمی خالی کنیم؟ با این حال، تعلیق خارج از مدرسه احتمالاً بخشی از پرونده دائمی مدرسه شما می شود. (و والدین شما نیز دیوانه بزرگ می شوند.)

اما هنوز نترس در حالی که رویه‌های انضباط مدرسه ممکن است بسته به قو،ن ایالتی و آیین‌نامه رفتار مدرسه شما متفاوت باشد، دانش‌آموزان مدارس ،تی در صورت مجازات با اقدامات انضباطی که آنها را از محیط مدرسه حذف می‌کند، حقوق خاصی دارند. در اینجا چیزی است که در صورت تعلیق یا ا،اج از مدرسه باید بد،د.

حقوق دانشجویی خود را بشناسید

ممکن است تعجب کنید، اما دانش آموزان در واقع حق دارند از آموزش عمومی برخوردار شوند. به دلیل این حق است که مدارس باید قبل از حذف دانش آموزان از مدرسه، معمولاً از طریق تعلیق یا ا،اج، روند خاصی را دنبال کنند.

به گفته دادگاه عالی آمریکا، دانش‌آموزان از حمایت‌های فرآیندی من، برخوردار می‌شوند اگر اداره مدرسه بخواهد آنها را برای «بیش از یک دوره بی اهمیت» ممنوع کند. روند قانونی شامل حقوق «ماهوی» و «رویایی» توسط متمم پنجم قانون اساسی ایالات متحده تضمین شده است و قبل از اینکه بتو،د از زندگی، آزادی یا دارایی محروم شوید، باید مورد احترام قرار گیرد.

ممکن است فکر نکنید که این خیلی مفید به نظر می رسد، اما به یاد داشته باشید، به ،وان یک دانش آموز، شما حق تحصیل دارید. و دیوان عالی کشور نیز این حکم را صادر کرده است اصلاحیه چهاردهم دانش‌آموزان را قبل از محروم شدن از این حق، حق انجام مراحل قانونی «روی‌ای» می‌دهد. اساساً، این بدان م،است که اگر در مدرسه متهم به رفتار نادرست هستید، قبل از تعلیق یا ا،اج و محرومیت از مدرسه باید به طور منصفانه از خود دفاع کنید.

سلب مسئولیت: این کارت «آزاد شدن از زندان» نیست و مسئولان مدرسه هنوز هم در اجرای سیاست‌های مدرسه از اختیارات زیادی برخوردارند. اما اگر کارکنان مدرسه در طول فرآیند مجازات اقدامات خاصی انجام ندهند، ممکن است اقدامات آنها خلاف قانون اساسی باشد. ، و ممکن است بتو،د مق، کنید.

اگر تعلیق شدید چه باید کرد

اینکه حقوق شما به ،وان یک دانش آموز چگونه است، بسته به شدت مجازات می تواند متفاوت باشد. معمولاً برای اقدامات انضباطی جزئی مانند تعلیق در مدرسه حداقل حفاظت از روند قانونی لازم است. شما باید حمایت بیشتری دریافت کنید و مدرسه باید رویه‌های رسمی را برای مواردی که مجازات‌های سخت‌تر دارند دنبال کند. اداره آموزش و پرورش ایالتی شما، هیئت مدیره مدرسه، و مدیران ناحیه مدرسه (مانند مدیران و سرپرستان) احتمالاً خط مشی ها و رویه های خاص خود را برای تنبیه دانش آموزان دارند.

پس چگونه شما و والدین یا قیمتان متوجه می شوید که آیا حقوق شما نقض شده است؟ اگر برای مدت کوتاهی تعلیق شده اید، به این فکر کنید که آیا کارکنان مدرسه با ارائه موارد زیر به شما حداقل ا،امات مربوط به روند قانونی را رعایت می کنند:

  • اطلاعیه در مورد سوء رفتار ادعایی شما و مجازات پیشنهادی (برخی ایالت ها به اطلاعیه کتبی نیاز دارند)
  • توضیح مدارک علیه شما
  • فرصتی برای به چالش کشیدن حکم و ارائه سمت خود از داستان

اگر با یک تعلیق یا ا،اج طول، مجازات شدید، مدرسه شما باید این فرصت را نیز به شما بدهد:

  • در جلسه انضباطی با شاهد، شواهد و وکیل شرکت کنید
  • نسبت به تصمیم افسر دادرسی تجدید نظر کنید و از روند تجدیدنظر به شما اطلاع دهید

دانش‌آموز، که دارای معلولیت هستند، آموزش‌های ویژه دریافت می‌کنند یا برنامه آموزش فردی (IEP) دارند، ممکن است قبل از تعلیق یا ا،اج، حق برگزاری جلسه تعیین تظاهرات را داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که مدارس می‌توانند فوراً دانش‌آموز، را که تهدید یا خطری برای اموال مدرسه هستند به حالت تعلیق درآورند، اما مدیران همچنان باید جلسه استماع را در اسرع وقت تعیین کنند. همچنین، ممکن است برای دانش‌آموز، که در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند، استثنائاتی برای حفاظت از روند قانونی وجود داشته باشد.

اگر دانش آموز یا والدین یا قیم دانش آموز تعلیقی هستید و در مورد تعلیق فرزندتان یا مدرسه فرزندتان سؤالی دارید، می تو،د یک وکیل آموزشی پیدا کنید با استفاده از دایرکتوری وکیل ما برای اطلاعات بیشتر و ویدیوهای سریع در مورد حقوق دانشجویان می تو،د ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

  • TikTok: @FindLaw
  • اینستاگرام: @FindLaw
  • فیس بوک: @FindLawConsumers

شما مجبور نیستید این را به تنهایی حل کنید – از یک وکیل کمک بگیرید

ملاقات با یک وکیل می تواند به شما در درک گزینه های خود و چگونگی محافظت از حقوق خود کمک کند. از … ما دیدن کنید دایرکتوری وکیل برای پیدا ، یک وکیل در نزدیکی شما که بتواند کمک کند.


منبع: https://www.findlaw.com/legalblogs/findlaw-for-teens/sc،ol-suspension-and-student-rights/