دسته‌ها
اخبار

فقط کتانجی براون جکسون برای کتاب خاطراتش قرارداد بزرگی را به دست می آورد


گرگ استور از بلومبرگ گزارش ها که Random House با انتشار خاطراتی از قاضی Ketanji Brown Jackson، جدیدترین قاضی دیوان عالی موافقت کرده است. همانطور که استور اشاره می کند، این به نوعی روند در دادگاه تبدیل شده است.

خاطرات ،ون، دوست داشتنیبه گفته ناشرش، Random House، داستان زندگی او از دوران کودکی اش در میامی تا تایید شدنش به ،وان اولین قاضی زن سیاه پوست در سال گذشته را روایت خواهد کرد.

همچنین می‌تواند ،ون را به چهارمین قاضی فعلی تبدیل کند که دست‌کم یک میلیون دلار پیش‌،ید کتاب دریافت می‌کند و به کلارنس توماس، سونیا سوتومایور و امی ، بارت می‌پیوندد. اگرچه Random House شرایط معامله ،ون را فاش نکرد، اما گزارش شده است که بارت پیش پرداخت 2 میلیون دلاری را از یک اثر متفاوت در Penguin Random House LLC در سال 2021 دریافت کرد. . .

سوتومایور در سال 2010 مبلغ 1.175 میلیون دلار پیش پرداخت دریافت کرد و بیش از 3 میلیون دلار برای کتاب خاطراتش جمع آوری کرد. او همچنین یک سری کتاب برای کودکان نوشته است. توماس 1.5 میلیون دلار برای کتاب خاطرات خود در سال 2007 جمع آوری کرد.

استور خاطرنشان می کند که برخی ممکن است با این نوع ترتیبات “ناراحت” باشند، اما ا،ر کارشناسان اخلاق حقوقی که او با او مشورت می کند، مشکل اخلاقی را در مورد حقوق قضایی برای نوشتن کتاب نمی بینند (و حق با آنهاست).

آماندا فراست، یکی از دانشکده‌های دانشگاه ویرجینیا، می‌گوید: «من مشکلی نمی‌بینم که قاضی‌ها در ازای پرداختی تحت قو،ن اخلاقی و معافیت، کتاب بنویسند، تا زم، که در این مورد شفاف باشند و درآمد را طبق قانون فدرال گزارش کنند.» استاد حقوق که در رشته اخلاق قضایی تحصیل می کند.

استفان گی،ز، محقق اخلاق قضایی در دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک، گفت: “هیچ مانعی برای یک قاضی وجود ندارد که خاطرات خود را بنویسد و به خاطر آن غرامت گزافی دریافت کند.”

وقتی قاضی بارت قرارداد کتابش را امضا کرد، با این وجود برخی از مفسران مترقی رسوا شدند. خواهیم دید که آیا آنها از برخورد مشابه با قاضی ،ون ناراحت هستند یا خیر.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/07/just-ketanji-brown-jackson-lands-major-book-deal-for-her-memoir/