دسته‌ها
اخبار

مایکل راسمن مهمان-وبلاگینگ درباره عنوان نهم، هویت جنسیتی، ورزش و اقدام مثبت


خوشحالم که گزارش دهم مایکل راسمن از مرکز حقوق فردی (که کارش را برای دهه ها می شناسم و تحسین می کنم) این هفته در مورد مقاله جدید خود وبلاگ می نویسد. هویت ،تی، ورزش و اقدام مثبت: ،وان IX چه ربطی به آن دارد؟ در اینجا گزیده ای از مقدمه آمده است:

اخیراً، حوزه‌های قضایی ایالتی و محلی بر این باورند که مدارس نمی‌توانند بر اساس هویت ،تی با توجه به تیم‌های ورزشی ، جداگانه، علیه افراد تبعیض قائل شوند. ی،ی، آنها معتقدند که مردان بیولوژیکی که به ،وان زن معرفی می شوند – که من از آنها به ،وان “زن ترنس” یاد می کنم – باید اجازه شرکت در تیم های ورزشی ،نه را داشته باشند. برخی برای توجیه این موضع به ،وان نهم اصلاحات آموزشی سال 1972 استناد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که منع تبعیض بر اساس ،ت در ،وان نهم مست،م این سیاست است.

این به ،ه خود باعث شده است که دیگران ادعا کنند که این سیاست هم ناب،دانه است (نکته ای که به آن نمی پردازم)، اصلاً مورد نیاز ،وان IX نیست و در واقع تبعیض غیرقانونی علیه ،ن بیولوژیک با نقض ،وان نهم است. در اصل، مخالفان استدلال می کنند که مردان دارای مزایای بیولوژیکی ناعادلانه در مقایسه با ،ن هستند، و اینکه وادار ، ،ن بیولوژیک به رقابت با مردان بیولوژیک، از جمله ،ن ترنس، تبعیض ،تی علیه ،ن بیولوژیک است.

این دیدگاه های متفاوت از ،وان IX با همان زبان قانونی شروع می شود. یکی از آن زبان استفاده می کند و نتیجه می گیرد که رفتار خاصی (اجازه دادن به ،ن ترنس برای بازی در تیم های ،نه) چنین است اجباری، در حالی که دیگری ادعا می کند که همان رفتار است ممنوع است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد حل این معما، با پست های بعدی همراه شوید.


منبع: https://reason.com/volokh/2023/01/22/michael-rosman-guest-blogging-about-،le-ix-gender-iden،y-sports-and-affirmative-action/