دسته‌ها
اخبار

کودکانی که در اثر تجاوز جنسی متولد شده‌اند در «قانون دیزی» برجسته بریتانیا قربانی خواهند شد


،ستان اعلام کرد هفته گذشته که “قانون دیزی” در قانون آتی قرب،ان کشور گنجانده خواهد شد. این قانون مهم به کودک، که در اثر تجاوز ، متولد شده اند اجازه می دهد تا به ،وان “قرب،” جرم شناخته شوند.

افزودن قانون دیزی به قانون جدید قرب،ان بریت،ا، بریت،ا را به یکی از اولین کشورهایی تبدیل خواهد کرد که حق قرب، شدن را به ،، که در شرایط تجاوز ، متولد شده اند، مستقیماً در قو،ن فدرال اعطا می کند.

دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر، گفت: «هیچ کودکی که در این شرایط وحشتناک به دنیا می‌آید نباید تنها بماند، به همین دلیل است که ما باید اطمینان حاصل کنیم که آنها می‌توانند هر زمان که به حمایت حیاتی نیاز داشته باشند، دسترسی داشته باشند.» گفت اندکی پس از اعلام “لایحه قرب،ان ما صدای آنها را تقویت می کند و حمایت از همه قرب،ان را در هر مرحله از سیستم قضایی افزایش می دهد.”

اصلاحیه لایحه قرب، شامل تغییرات متعددی در تعریف قرب، می شود که اکنون شامل خانواده های داغدیده و کودک، است که شاهد آزار خانگی به همراه ،، است که در اثر تجاوز ، به دنیا آمده اند.

تصمیم برای افزودن مقرراتی که تعریف قرب، را بسط می‌دهد و شامل افراد متولد شده از تجاوز ، یا قانون دیزی می‌شود، پس از یک کمپین عمومی توسط دیزی، زنی که در دهه 1970 در اثر تجاوز ، متولد شد و پدر تولدش تا سال 2021 به دادگاه معرفی نشد، صورت گرفت. دیزی خواسته است که نام خانوادگی خود را به دلیل ترس از خطر برای مادرش، قرب، تجاوز، مخفی کنند.

دیزی احساس می کند کودک، که در نتیجه تجاوز ، به دنیا می آیند اغلب به شدت تحت تاثیر شرایط تولدشان قرار می گیرند و تا حدی به دلیل تجربه خودش از این سیستم تا زمان بزرگسالی آسیب های زیادی را متحمل می شوند.

به ،وان مرکز عدالت ،ن بازگو می کندهنگامی که دیزی 18 ساله بود متوجه شد که مادر بیولوژیکی اش در زمان بارداری 13 ساله بوده است. علیرغم داشتن این اطلاعات در پرونده فرزندخواندگی دیزی، پلیس وست میدلندز در ،یس هیچ گونه اتهام جنایی علیه پدرش، کارول بنت، دنبال نکرده بود. دیزی تصمیم گرفت در بزرگسالی با مادر تولدش تماس بگیرد زیرا نگران این بود که از آنجایی که او هرگز در قبال اعمال خود پاسخگو نبوده است، می تواند خطری جدی برای کودکان باشد.

بنت در سال 2021 به دلیل انتخاب مادر بیولوژیکی او برای حمایت از پیگرد قانونی، به دلیل تجاوز به مادر دیزی مجرم شناخته شد. اما به دلیل آنچه دیزی معتقد بود تقصیر عدم شناسایی به ،وان قرب، ثانویه جرم بود، او هیچ حقی در قانون نداشت که از پیشرفت تحقیقات و تعقیب مطلع شود. دیزی پس از تجربه خود، با استفاده از نام مستعار “ویکی اسمیت” به طور علنی صحبت کرد و سعی کرد آگاهی را در مطبوعات افزایش دهد.

گفتن اینکه او قرب، حادثه‌ای نبوده است که از دوران کودکی زندگی‌اش را تعریف کرده است، بسیار ناراحت‌کننده بود و او احساس می‌کرد که پلیس آسیب مستقیم قابل توجهی را که بدون شک متحمل شده بود به حداقل می‌رساند. نوشت مرکز عدالت ،ن که با دیزی همکاری نزدیک دارد.

از آنجایی که بریت،ا در 13 سال گذشته شاهد چهار برابر شدن بودجه برای خدمات حمایت از قرب،ان بوده است، این امید وجود دارد که قرب،، که در اثر تجاوز ، متولد شده‌اند، اکنون بتوانند دسترسی بهتری به حمایتی که همه قرب،ان جرم در بریت،ا دریافت می‌کنند داشته باشند. این شامل دسترسی آسان تر به جلسات درم، و مشاوره، شناخت بیشتر خدمات پشتیب، و خدمات حمایتی است که به طیف وسیعی از مسائل از جمله سوء مصرف الکل و مواد مخدر کمک می کند، و ارائه راهنمایی برای دسترسی به مزایای تحصیل و مسکن.

پیشنهاد قانون قرب،ان همچنین:

  • حقوق قرب،ان را شفاف‌تر کنید و پیامی واضح در مورد آنچه که قرب،ان می‌توانند و باید از سیستم عدالت کیفری انتظار داشته باشند ارسال کنید.
  • افزایش شفافیت و نظارت بر خدمات سازمان های عدالت کیفری به قرب،ان. سازمان های عدالت کیفری باید مطابقت خود با قانون قرب،ان بریت،ا را بررسی کنند و اطلاعاتی را از افرادی که خدمات را بر اساس قانون قرب،ان ارزیابی می کنند جمع آوری کنند.
  • همچنین اقداماتی برای بهبود نظارت ملی شامل بررسی ملی از سوی کمیسر قرب،ان و بازرسی‌های منظم در نظر گرفته خواهد شد.
  • بهبود حمایت از قرب،ان با بهبود هماهنگی خدمات پشتیب، محلی و تقویت نقش مشاوران مستقل خشونت ، و مشاوران مستقل خشونت خانگی.


منبع: https://thecrimereport.org/2023/01/24/children-born-of-،-will-be-victims-in-landmark-uk-daisy-law/