دسته‌ها
اخبار

آنتونی سندرز (مؤسسه عدالت) مهمان وبلاگ نویسی درباره “اصلاحیه نهم کودک”


خوشحالم که گزارش دهم آنتونی سندرز، وکیل ارشد و مدیر مرکز تعامل قضایی در موسسه عدالت – یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های حقوقی با منافع عمومی آزادی‌خواه کشور – این هفته در مورد کتاب جدیدش مهمان وبلاگ خواهد بود. :

در اینجا خلاصه، از کت کتاب آمده است:

فهرست ، همه حقوقی که قانون اساسی باید از آن محافظت کند، دشوار است. تهیه کنندگان قانون اساسی آمریکا اغلب چند حقوق معروف مانند آزادی بیان، محافظت در برابر جستجوها و مصادره های غیرمنطقی، و اعمال آزادانه مذهب، به علاوه تعداد انگشت شماری دیگر را فهرست می کنند. با این حال، ما نیازی به برشمردن هر آزادی نداریم، زیرا راه دیگری برای محافظت از آنها وجود دارد: یک “بند غیره”. در این بی،ه آمده است که حقوق دیگری فراتر از موارد ذکر شده وجود دارد: “شمارش در قانون اساسی، برخی از حقوق، نباید به ،وان انکار یا تحقیر حقوق دیگری که توسط مردم حفظ شده است، تفسیر شود.” با این حال، محققان در مورد اینکه آیا خود اصلاحیه نهم واقعاً از حقوق بی شماری محافظت می کند یا خیر، اختلاف نظر دارند و دیوان عالی تقریباً به طور کامل آن را نادیده گرفته است. صرف نظر از اینکه متمم نهم به چه م،است، دو سوم قو،ن اساسی ایالت ها دارای مفاد معادل یا «متمم نهم کودک» هستند که مشابه متمم نهم بیان شده است.

این کتاب داستان چگونگی پیدایش «بچه نهم ها» و م،ای آنهاست. برخلاف مناقشات پیرامون اصلاحیه نهم، م،ای Baby Ninth ها ساده است: آنها از حقوق فردی محافظت می کنند که در غیر این صورت ذکر نشده است. آنها در پایان یک منشور حقوقی “غیر از این قبیل” هستند. این کتاب استدلال می‌کند که قضات ایالتی باید وظایف خود را انجام دهند و به قو،ن اساسی خود عمل کنند تا از حقوقی که «مردم حفظ کرده‌اند» که این «بندهای دیگر» برای تضمین آن طراحی شده‌اند، عمل کنند. این واقعیت که آمریکایی‌ها این مقررات را بارها در بسیاری از ایالت‌ها به تصویب رسانده‌اند، نشان می‌دهد که حقوق بی‌شماری نه تنها توسط قانون اساسی ایالت‌ها محافظت می‌شود، بلکه مردمی نیز هستند. حقوق نامشخص استثنای عجیبی از قانون اساسی آمریکا نیست. آنها در مرکز آن قرار دارند. ما باید بر اساس قو،ن اساسی رفتار کنیم.

و از تارها:

“در این اثر تحریک آمیز، سندرز به دقت پذیرش و تفسیر “بچه نهم” را در زمان و مکان دنبال می کند – به طرز ماهرانه ای نشان می دهد که چگونه مطالعه تاریخ و توسعه مقررات قانون اساسی ایالت می تواند درک ما را از قانون اساسی فدرال و حقوقی که آن و قانون اساسی فدرال دارد افزایش دهد. قانون اساسی ایالت حمایت می کند.»
– مورین برادی، دانشکده حقوق هاروارد

“بیش از دو قرن است که آمریکایی‌ها “متمم‌های نهم کودک” را در قانون اساسی ایالت‌های خود گنجانده‌اند که هدف آن تامین همه حقوق ماست، نه تنها موارد معدودی که تهیه‌کنندگان می‌توانند در یک منشور حقوقی برشمارند. این اصلاحات را نادیده گرفت – و با آن، حاکمیت قانون را تضعیف کرد. به لطف آنتونی سندرز، ما اکنون گزارش و تحلیل عمیقی از آن تاریخ داریم. این کتاب سهم عمده‌ای در تلاش‌های علمی چند دهه گذشته برای ایجاد مجدد است. اصل اساسی مشروطیت آمریکایی: آزادی فردی از طریق حکومت محدود.
-راجر پیلون، کارشناس ارشد مطالعات قانون اساسی و بنیانگذار بازنشسته، مرکز مطالعات قانون اساسی، موسسه کاتو

“آنتونی سندرز از حرفه ای طول، در حمایت و پژوهش در مورد قانون اساسی ،تی و حقوق فردی استفاده کرده است تا دیدگاهی بدیع، روشنگر و بحث برانگیز در مورد این سوال ارائه دهد که آیا متن قو،ن اساسی ایالت ما همه را شامل می شود یا خیر. هشدار اسپویل: وجود دارد. او ما را از معماری، تئوری و ایدئولوژی این اصلاحیه‌های نهم راهنمایی می‌کند تا طرز تفکر واقعاً جدیدی را در مورد دامنه قدرت ،تی – در سطح زیرملی، آشکار کند، اینکه آیا ،تیک واقعاً با جاده‌ها و خطوط مطابقت دارد یا خیر. در مورد آزادی‌های حیاتی مدنی ما. در این کتاب فوق‌العاده این وکیل دانش‌آموز، چیزهای زیادی برای یادگیری و بحث‌های زیادی وجود دارد.»
— د،ل بی رودریگز، استاد هارولد واشنگتن و رئیس سابق دانشکده حقوق دانشگاه نورث وسترن پریتزکر

ال،اندر همیلتون زم، گفت که حقوق بشر «نباید در میان پوسته های قدیمی جست و جو کرد»، بلکه «مثل یک پرتو خورشید در تمام حجم طبیعت انسان نوشته شده است». اما در این کتاب، آنتونی سندرز «کاوش‌های» لازم را انجام می‌دهد تا به ما نشان دهد که حقوق ماهیت بشر فقط یک موضوع تئوری نیست – آنها عمیق‌تر از آنچه بسیاری از محققان یا قضات امروزی مایلند در قانون اساسی ما گنجانده شده‌اند. سندرز با ،یبی از بورس تحصیلی و حمایت خود، خدمات فوق‌العاده‌ای به ما انجام داده است – کمک به احیای یکی از مهم‌ترین و ناعادلانه‌ترین ،اصر سنت قانون اساسی بیش از 200 ساله کشورمان. من پیش‌بینی می‌کنم که این بهترین دهه خواهد بود. کتاب مهم حقوق اساسی.”
-تیموتی سندفور، معاون رئیس جمهور در امور دعاوی، موسسه گلدواتر، نویسنده کتاب وجدان قانون اساسی

“اگر متمم نهم فدرال اشتباه فهمیده شود، می توان درک نادرست “بچه نهم ها” را در بسیاری از قو،ن اساسی ایالت ها تصور کرد. کتاب آنتونی سندرز با موفقیت با این وضعیت در نقطه مهمی در کشف مستمر قو،ن اساسی ایالت ها و اهمیت آنها مق، می کند. سندرز ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل عمیق منشأ و گسترش این مقررات ،تی با گسترش کشور و تکامل قو،ن اساسی ایالتی، او تفسیرهای دادگاه های ایالتی از مقررات را ارزیابی و نقد می کند و نظرات تجویزی برای آینده ارائه می دهد. این کتاب اثر استاندارد خواهد بود. در Baby Ninths برای آینده قابل پیش بینی.”
—رابرت اف. ویلیامز، استاد ممتاز حقوق، دانشکده حقوق راتگرز، نویسنده کتاب قانون اساسی ایالات آمریکا


منبع: https://reason.com/volokh/2023/05/14/ant،ny-sanders-ins،ute-for-justice-guest-blogging-about-baby-ninth-amendments/