دسته‌ها
اخبار

جان رابرتز رئیس دادگاه و “امتیاز” دیدن جهان از پشت حصارها و موانع | آستین صراط | حکم


در 24 مه، جان رابرتز، رئیس قاضی به 100 نفر رفتهفتم نشست سالانه موسسه حقوقی آمریکا برای دریافت مدال دوستی هنری خود. وب سایت ALI می گوید که این مدال “مشارکت به قانون در سنت Judge Friendly” را به رسمیت می شناسد.

در نقش قاضی النا کاگان در معرفی رابرتز گفت، این سنت به «صنعت کار قضایی»، «ذهن وکیل» و توانایی «دریافت مواد قانونی» ارزش می بخشد. کاگان همچنین رابرتز را فردی نامید که “مراقب، خویشتن دار و اصولگرا” است و هرگز “جمله بد” ننوشته است.

اما یک غیبت آشکار در اظهارات کاگان وجود داشت – حتی یک کلمه در مورد درک یا نگر، رابرتز در مورد افرادی که زندگی آنها جملاتی که به دقت ساخته شده بود تغییر ناپذیر می کرد. او چیزی نگفت که نشان دهد رابرتز به اصحاب دعوا و دیگر، که اختلافات حقوقی آنها ناشی از درد، رنج و شکایت مشروع است، علاقه مند است.

کاگان هیچ اشاره ای به فضیلت ساده انس، و قضایی همدلی نکرد. اما، در یک کنکاش ظریف، به مخاطبانش یادآوری کرد که احکام دادگاه “در زندگی مردم اهمیت دارد و نباید فراموش شود.”

سخنر، خود رابرتز در مورد پذیرش مدال ALI گواه بر این است که آن درس ساده نزد رئیس دادگستری ثبت نشده است و او با داشتن یک زندگی ممتاز راحت و آسوده است.

این در یک اعتراف واقعاً شگفت‌انگیز بود که سخت‌ترین تصمیمی که رابرتز در طول سال‌های حضورش در دادگاه عالی می‌گرفت، «پرونده اصلاحیه اول» یا «پرونده مجازات اعدام» یا «پرونده تفکیک قوا» نبود. ”

بیشتر این بود که آیا “حصارها و موانع” در اطراف دادگاه عالی ایجاد شود.

هنگامی که او در مورد آن تصمیم صحبت کرد، رئیس دادگستری هیچ زمینه، هیچ توضیحی، هیچ ارتباطی با رویدادها یا پرونده ارائه نکرد که مردم را به محوطه دادگاه بکشاند تا با آن حصارها و موانع روبرو شوند.

مهارت قضایی رابرتز، ذهن وکیل او، دفاع از نوع خاصی از امتیازات است، امتیاز زندگی در دنیایی از انتزاعات و اصول حقوقی که مانند حصارها و سنگرها عمل می کنند تا مناظر، بوها و دردسرهای زندگی روزمره را از تهوع دور نگه دارند. کارش.

که هیچ ، رابرتز را برای درک آن حقایق تحسین نمی کند تعجب آور نیست به هر ،ی که حرفه خود را دنبال کرده است.

در واقع، رابرتز در جریان جلسات تأیید خود در کمیته قضایی سنا وعده داده است که او داور خواهد شد رابرتز گفت: “داوران، قو،ن را وضع نمی کنند. آنها را اعمال می کنند. نقش یک داور و یک داور بسیار مهم است. آنها مطمئن می شوند که همه طبق قو،ن بازی می کنند. اما نقش محدودی دارد. هیچ ، برای دیدن داور به یک بازی توپ نرفت.»

در نقش جفری توبین یادآوری کرد ما، سناتور باراک اوباما در آن زمان متوجه شد که اگر رابرتز در دادگاه عالی تایید شود، این مفهوم از قاضی به ،وان داور چه م،ایی خواهد داشت:

اوباما در سخنر، خود در سنا در مورد آن رای گیری، عقل و درستی رابرتز را ستود و گفت که او در حدود نود و پنج درصد از پرونده های دادگاه عالی به قضاوت او اعتماد خواهد کرد. در این پنج درصد موارد سخت، متن قانون اساسی مستقیماً مورد توجه نخواهد بود. زبان اساسنامه کاملاً واضح نخواهد بود. اوباما گفت: روند قانونی به تنهایی شما را به یک قاعده تصمیم نمی‌برد. «در آن شرایط، تصمیمات شما در مورد اینکه آیا اقدام مثبت پاسخ من،ی به تاریخ تبعیض در این کشور است یا اینکه آیا یک حق عمومی حریم خصوصی شامل حق خاص تری ،ن برای کنترل تصمیمات باروری خود می شود. . . ،صر حیاتی از آنچه در دل قاضی است تامین می شود.»

توبین نتیجه گرفت که اوباما به قلب رابرتز اعتماد نداشت. سخنر، رابرتز برای پذیرش ALI تنها آ،ین یادآوری از ،د اوباما بود.

بی مهری رئیس دادگستری در اظهار نظری که در مورد سخت ترین تصمیم قضایی خود ارائه کرد، نمایان بود.

از آنچه رابرتز در مورد تصمیم به نصب حصار در دادگاه گفت، شما به ،وان فا، نیوز هرگز نمی د،د گزارش شده است در آن زمان، «دو روز پس از انتشار پیش‌نویس نظر افشا شده پولیتیکو در مورد نقض پیشینه سقط جنین رو علیه وید (1973) مطرح شد.

برای چه نوع قاضی تصمیم گیری در مورد نصب حصار دشوارتر از تصمیم گیری در مورد حذف حق آزادی باروری از قانون اساسی است؟

امتیاز آسان رابرتز همچنین زم، حاصل شد که او از بی میلی اولیه خود برای دست کشیدن از عشق به تاریخ برای پذیرش حرفه حقوقی صحبت کرد.

او از لحظه ای متحول کننده در زندگی خود گفت، زم، که با تا،ی از فرودگاه لوگان بوستون به هاروارد بازگشت، جایی که در آن زمان در مقطع کارشناسی ارشد تاریخ بود. در طول سواری، راننده تا،ی از او پرسید که چه کار می‌کنی، و رابرتز پاسخ داد که او یک رشته تاریخ در هاروارد است.

تا،ی پاسخ داد: «خب، چه می‌د،، من در دانشگاه هاروارد کارشناس تاریخ بودم.»

وقتی خنده حضار فروکش کرد، رابرتز گفت: “این زم، بود که تصمیم گرفتم قانون را امتحان کنم.”

شاید یک شوخی خوب، اما در عین حال نگاهی آشکار به زندگی ای که رئیس دادگستری برای خودش می خواست.

در نهایت، رابرتز همچنین داست، از سه سنگ تراشی که به قاضی رابرت ،ون نسبت داد، بازگو کرد. رهگذری از هر کدام از آنها می پرسد که چرا کاری را که انجام می دهند انجام می دهند.

اولی به سادگی پاسخ داد: “من دارم زندگی می کنم.” دومی پاسخ داد: “من این بلوک ها را در یک الگوی خاصی که به من دستور داده شده است مرتب کنم.” سومی، به گفته رابرتز، چشمانش را به آسمان برد و گفت: “من در حال ساختن یک کلیسای جامع هستم.”

برای رابرتز، یک قاضی خوب همیشه «ساختن یک کلیسای جامع» است. جاه طلبی نجیب، اما باز هم دور از زندگی افرادی است که برای امرار معاش یا راضی ، رؤسایی که به آنها دستور می دهند و بر آنها قدرت دارند، زحمت می کشند.

سخنر، رابرتز در مقابل ALI نشان می‌دهد که او چقدر راحت قضاوت می‌کند به گونه‌ای که دنیا را دور نگه می‌دارد و نشان دهنده اعتماد فردی است که زندگی او را به هاروارد و فراتر از آن برده است.

با گوش دادن به سخنر، علی (علیه السلام) به یاد آنچه رئیس دادگستری بود افتادم گفت ک، نهم پسرش در فارغ التحصیلی در سال 2017. آنجا، رابرتز توضیح داد چرا او برای شما آرزوی خوشبختی نمی کند و برای شما آرزوهای خوب نمی کند.

همانطور که در آن زمان گفت:

در سالهای آینده امیدوارم با شما ناعادلانه رفتار شود تا قدر عدالت را بد،د… باز هم هر از گاهی برایتان آرزوی ،ی می کنم تا به نقش شانس واقف باشید. در زندگی و درک کنید که موفقیت شما کاملاً سزاوار نیست و ش،ت دیگران نیز کاملاً سزاوار نیست. امیدوارم نادیده گرفته شوید تا اهمیت گوش دادن به دیگران را بد،د و امیدوارم آنقدر درد داشته باشید که شفقت بیاموزید.

ارزش گذاشتن برای عدالت، اذعان به اینکه موفقیت و ش،ت تنها با شایستگی تعیین نمی‌شود، و آموختن شفقت – اگر رابرتز رئیس دادگاه به توصیه‌های خود توجه می‌کرد، قاضی بهتری بود، قاضی شایسته مدال‌ها و جوایز برای دستاوردهایی بزرگ‌تر از هرگز ننوشتن. یک جمله بد


منبع: https://verdict.justia.com/2023/05/26/chief-justice-john-roberts-and-the-privilege-of-seeing-the-world-from-behind-fences-and-barricades